Direcció Econòmica-Financera en Allotjaments Turístics

Data de finalització: 12/03/2019

De dilluns a dijous de 17 a 21 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG

• Aprenentatge basat en competències: L’objectiu del programa serà que puguis reunir i consolidar els coneixements i les experiències que et permetin ser un excel·lent responsable de màrqueting i comunicació, en el marc de l'administració i direcció d'empreses d'allotjament turístic.
  • Metodologia pràctica: Els continguts exposats a l’aula es treballen en sessions pràctiques on aprendràs a resoldre les problemàtiques reals del sector i a prendre decisions estratègiques i operatives.
  • Formació impartida per professionals del sector qualificats: Aprendràs de la mà de professionals que t’ensenyaran segons la seva formació i, sobretot, la seva experiència en cadascuna de les àrees d’estudi.

• Graduats/des del Grau o Diplomatura en Turisme amb motivació per esdevenir gestors d'allotjaments turístic.
  • Graduats/des d'altres graus universitaris que es vulguin especialitzar en l'àmbit de la direcció econòmica-financera en allotjaments turístics.
  • Professionals del sector amb la intenció de millorar els seus coneixements, desenvolupar noves aptituds i tenir noves experiències professionals.

Formació universitària en turisme i/o direcció d'allotjaments turístics o similars, o bé experiència professional acreditada en aquest àmbit.

La gestió econòmica i financera d’un allotjament turístic és una de les àrees que més importància està adquirint en la gestió global dels allotjaments turístics i  sovint s’empra per qualificar l’acompliment d’un gestor. Al llarg d'aquest curs d'especialització, que s'emmarca dins el programa del Màster en Administració i Direcció d'Allotjaments Turístics de la Fundació UdG: Innovació i Formació, l’estudiant desenvoluparà els coneixements i utilitzarà les eines principals necessàries per a la gestió econòmica i financera d’un establiment d’allotjament.

• Conèixer els contractes de gestió d’allotjaments turístics, així com les clàusules més rellevants, la seva implantació a Europa i els seus avantatges i inconvenients.
  • Conèixer els contractes d’arrendament d’allotjaments turístics, les clàusules més rellevants, els avantatges i inconvenients per a l’arrendador i l’arrendatari.
  • Conèixer els contractes de franquícia, la seva filosofia, les clàusules més rellevants, els reptes de la franquícia a Europa i els principals avantatges i inconvenients d’aquest model d’expansió.
  • Dominar el funcionament del departament d’expansió d’una cadena, des de l’anàlisi de l’oportunitat fins a la signatura del contracte.
  • Avaluar les inversions hoteleres i saber com els inversors valoren els actius d’allotjament turístic.
  • Conèixer els diferents sistemes de costos a les empreses d’allotjament.
  • Tenir domini de la comptabilitat analítica com a eina per a la presa de decisions.
  • Classificar i assignar els ingressos i costos a les diferents àrees dels allotjaments turístics.
  • Utilitzar els estats comptables passats per a la predicció de comportaments presents.
  • Analitzar l’entorn per a l’elaboració de pressupostos d’allotjaments turístics.
  • Elaborar el pressupost general en empreses d’allotjament turístic.
  • Controlar l’execució del pressupost general dels allotjaments turístics analitzant-ne les possibles desviacions.
  • Establir ràtios de control de l’execució del pressupost a partir de l’històric de l’empresa, de la teoria, dels resultats globals del sector i dels principals competidors.

• Director/a d'allotjaments turístics
  • Responsable de l'àrea econòmica-financera en allotjaments turístics

• Costa Brava Consulting Group

Entitats col·laboradores