Direcció d'Operacions en Allotjaments Turístics

Data de finalització: 29/11/2018

De dilluns a dijous de 17 a 21 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG

• Aprenentatge basat en competències: L’objectiu del programa és que puguis reunir i consolidar els coneixements i les experiències que et permetin ser un excel·lent responsable de màrqueting i comunicació, en el marc de l'administració i direcció d'empreses d'allotjament turístic.
  • Metodologia pràctica: Els continguts exposats a l’aula es treballen en sessions pràctiques on aprendràs a resoldre les problemàtiques reals del sector i a prendre decisions estratègiques i operatives.
  • Formació impartida per professionals del sector qualificats: Aprendràs de la mà de professionals que t’ensenyaran segons la seva formació i, sobretot, la seva experiència en cadascuna de les àrees d’estudi.

• Graduats/des del Grau o Diplomatura en Turisme amb motivació per esdevenir gestors d'allotjaments turístic.
  • Graduats/des d'altres graus universitaris que vulguin especialitzar-se en l'àmbit del màrqueting i la comunicació en allotjaments turístics.
  • Professionals del sector amb la intenció de millorar els seus coneixements, desenvolupar noves aptituds i tenir noves experiències professionals.

Formació universitària en Turisme i/o Direcció d'Allotjaments Turístics o similars, o bé experiència professional acreditada en aquest àmbit.

El director d’operacions d’una empresa d’allotjament turístic és el gestor que connecta la direcció estratègica definida per la direcció general amb l’activitat diària dels allotjaments i les seves decisions operatives. Aquest perfil té una visió àmplia de tots els procediments de l’empresa, els defineix a partir d’uns estàndards (standards of procedures) que s’han de complir de forma homogènia a les diferents àrees de l’organigrama empresarial d’acord amb l’estratègia corporativa. El director d’operacions és el responsable d’assolir els objectius de qualitat i d’optimització de recursos d’una empresa d’allotjament, assegurant-se que el producte/servei manté els estàndards generals de producte/servei definits. En aquest curs d'especialització, que forma part del programa del Màster en Administració i Direcció d'Allotjaments Turístics, es mostrarà l’estructura, les funcions, els procediments i els indicadors de control de les àrees d'allotjament i aliments i begudes.

• Conèixer l’estructura, funcions, procediments i indicadors del departament de reserves.
  • Entendre l’estructura, funcions, procediments i indicadors del front office.
  • Dissenyar un programa d’upselling-crosselling per al front office.
  • Gestionar les experiències dels clients d’allotjaments turístics.
  • Valorar la figura d’un departament de guest experience.
  • Definir els estàndards del servei per a les diferents àrees d’acord amb les característiques de les diferents tipologies d’allotjament turístic.
  • Escollir els sistemes d’informació que fan suport a l’activitat de l’allotjament turístic (PMS, comunicació interna).
  • Conèixer el funcionament, les funcions i els indicadors d'operacions del departament d'spa.
  • Conèixer les funcions i els procediments del departament de manteniment.
  • Externalització de serveis de manteniment.
  • Comprendre l'estructura, les funcions, els procediments i els indicadors del departament de housekeeping.
  • Valorar l’externalització del departament de housekeeping/serveis de bugaderia.
  • Conèixer els procediments i els sistemes de suport a la gestió de compres i proveïdors.
  • Conèixer l'estructura, les funcions, els procediments i els indicadors del departament de vendes.
  • Establir l'estructura, funcions i procediments del departament d'aliments i begudes.
  • Definir el pressupost i gestionar els costos de l’àrea d’aliments i begudes.
  • Elaborar escandalls dels menús de l’àrea d’aliments i begudes.
  • Utilitzar els principals indicadors d’operacions de l’àrea d’aliments i begudes.
  • Gestionar diferents models d’oferta d’aliments i begudes.

• Responsable d'operacions en empreses d'allotjament turístic.
  • Cap de departament a les àrees d'allotjament i responsable de l'àrea d'aliments i begudes en allotjaments turístics.
  • Director d'establiment d'allotjament turístic.

• Costa Brava Consulting Group

Entitats col·laboradores