Educació en el Sentir i Llenguatge Sensorial

Idioma: Català, Espanyol
Data d'inici: 06/10/2017
Data de finalització: 14/01/2018

7 caps de setmana (cada quinze dies)
Divendres de 17 a 20 h i dissabte d'11 a 20 h

Lloc de realització: El Polvorí, seu del Teatro de los Sentidos, Camí del Polvorí, s/n (Barcelona)

Educació en el Sentir és un projecte de formació per a professors d'escola primària i secundària pensat com una oportunitat per al coneixement i l'aprenentatge del potencial creatiu personal des de l’aprenentatge del llenguatge sensorial i l’experiència del cos i la consciència significativa.

Teatre dels Sentits ha pogut comprovar al llarg de les seves múltiples experiències com n'és de diferent la recepció d'una informació i la d'una vivència: si la primera es queda a la superfície, la segona implica una veritable i íntima participació.

Creiem en el valor de l'experiència i del coneixement que s'adquireix a través del fer i en com aquest mateix coneixement s'enriqueix amb diferents visions i perspectives, emocions i sensacions.

La finalitat és alimentar l'educador a través del llenguatge sensorial i la pràctica de l'experiència perquè el seu treball diari en l'educació s'enriqueixi amb noves eines que involucrin, entre d'altres, el cos, l'escolta, l'espai i l'imaginari.

A qui s' adreça

«Educar en el sentir» és un projecte de formació per a professors de primària i secundària i educadors que treballen amb adolescents i nens en escoles i centres d'educació i formació de Barcelona i altres localitats de Catalunya.

El curs s'adreça a professors de qualsevol assignatura. La metodologia és interdisciplinària: investigació pròpia del Teatre dels Sentits i pràctica de l'art.

El curs s'adreça també a professionals de l'educació especial i professionals que treballen amb col·lectius amb discapacitats cognitives i sensorials, i a professionals de la salut.

– Treballar en l'àmbit de l'educació, la psicologia o la salut.

– Ser estudiant de grau o de màster en l'àmbit de l'educació, la psicologia o la salut.

– Es valorarà cada cas individualment en el cas que no es compleixin els requisits d'admissió.

Som una companyia de recerca teatral que investiga la creació poètica a través del llenguatge dels sentits, de l'art de l'escolta, de la relació entre mite, joc i  ritual, i de la memòria del cos, com a eina de coneixement d’un mateix, de l'altre i de l'entorn. Ens interessa la recerca com a idea de formació continuada i com a proposta de creació i canvi, tant personal com col·lectiu. Estem molt interessats en l'aplicació del nostre llenguatge i recerca en l'àmbit educatiu i professional.

Amb aquest projecte de formació per a professors d'escola primària i secundària, tenim el propòsit d'impulsar un procés que comença a partir d'una experiència personal sobre el sentir i el potencial creatiu del participant, per trobar significats perduts que serveixin com a palanca i punt de partida per al desenvolupament de noves eines i noves dinàmiques i estratègies a l'aula. La finalitat és alimentar l'educador a través del llenguatge sensorial perquè el seu treball diari en l'educació s'enriqueixi amb noves eines que involucrin, entre d'altres, el cos, l'escolta, l'espai i l'imaginari.

Totes les assignatures o sessions del curs estan pensades com una oportunitat per al coneixement i l'aprenentatge del potencial creatiu personal.

El curs, per tant, no pretén ser una proposta didàctica preconcebuda per al professor, sinó oferir un ventall d'experiències, continguts i reflexions per redefinir el seu enfocament educatiu i renovar la manera de representar l'entorn per a l'alumne.

Aquest projecte ofereix eines als educadors que treballen amb adolescents i nens a les escoles o en qualsevol altre centre d'educació i formació de Barcelona i resta de Catalunya.

Aquest curs vol ajudar mestres i educadors a desenvolupar eines per aprofundir en nous camins lúdics, educatius i artístics, útils per a posar en pràctica de manera transversal i en diferents projectes educatius.

L'objectiu és enfortir la part creativa de l'educador tot considerant la creativitat com la capacitat de projectar una mirada singular, lliure i lúdica; un pensament divergent i una capacitat transformadora que neix de la memòria del cos i els records, de la força de la curiositat i de la sorpresa, i que ens permet construir una nova mirada creativa de nosaltres i el nostre entorn.

Volem transmetre eines que facilitin reeducar la nostra manera de conèixer allò que ens envolta i de descobrir a través dels sentits.

Per a Teatre dels Sentits és fonamental que l'ésser humà pugui recuperar una forma de coneixement a través del sentir i del cos, així com a través de la intuïció i l'empatia. Els sentits no només transmeten informacions per ajudar la ment a arribar a conclusions, també són el vehicle per inflamar la imaginació i articular el pensament sensorial.

Aquest curs vol facilitar l'autoaprenentatge, buscar un clima de llibertat i de comunicació. Treballarem per crear un clima d'afecte a l'aula, per promoure la flexibilitat de pensament i la recerca permanent que ens fa créixer i ser creatius.

El curs està pensat com una oportunitat per al coneixement i l'aprenentatge del potencial creatiu personal.

Els professionals que facin aquest curs d'especialització obtindran un coneixement profund del llenguatge sensorial i la seva aplicació en el món de l'educació i la salut.

• Caixa d'Eines Teatro de los Sentidos
    Caixa d'Eines del Teatro de los Sentidos