Gestió de la Qualitat i el Medi Ambient en Allotjaments Turístics

Data darrera sessió presencial: 28/03/2019
Data de finalització: 28/03/2019

De dilluns a dijous de 17 a 21 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG (Girona)

• Aprenentatge basat en competències: l’objectiu del programa és reunir i consolidar els coneixements i les experiències que et permetin ser un excel·lent gestor de la qualitat i el medi ambient, en el marc de l'administració i direcció d'empreses d'allotjament turístic.
  • Metodologia pràctica: els continguts exposats a l’aula es treballen en sessions pràctiques on aprendràs a resoldre les problemàtiques reals del sector i a prendre decisions estratègiques i operatives.
  • Formació impartida per professionals qualificats: aprendràs de la mà de la Violant Blanco, que aportarà la seva formació i, sobretot, la seva experiència en cadascuna de les àrees d’estudi.

• Graduats/des del Grau o Diplomatura en Turisme amb motivació per esdevenir gestors d'Allotjaments Turístic.
  • Graduats/des d'altres graus universitaris que es vulguin especialitzar en l'àmbit del Màrqueting i la Comunicació en Allotjaments Turístics.
  • Professionals del sector amb la intenció de millorar els seus coneixements, desenvolupar noves aptituds i tenir noves experiències professionals.

Formació universitària en Turisme i/o Direcció d'Allotjaments Turístics o similars, o bé experiència professional acreditada en aquest àmbit.

El gestor de qualitat i medi ambient d’un establiment d’allotjament és el responsable d’implementar i revisar sistemes de qualitat i medi ambient per tal de verificar l’adequació dels serveis de l’hotel als estàndards fixats per la Direcció General; també verifica el compliment de les normatives de seguretat i higiene requerides als establiments d’allotjament a partir de diverses tècniques de mostreig i recollida de dades.

En aquest curs, que s'emmarca en el programa del Màster en Administració i Direcció d'Allotjaments Turístics de la Fundació UdG: Innovació i Formació, s’estudiaran les principals certificacions de qualitat i les normatives del sector i es proporcionaran les eines necessàries per establir un sistema de qualitat i medi ambient propi en els establiments d’allotjament turístic.

• Conèixer les normes reconegudes i oficials i els procediments per obtenir els certificats de qualitat i ambientals. Entendre que els sistemes de gestió són molt més que l’obtenció d’un segell o una marca, i que es tracta de veritables metodologies per centrar-se en la satisfacció del client i aconseguir la millora continuada tant de les organitzacions com dels professionals que hi treballen.
  • Conèixer les normatives legals vigents aplicables a un establiment d’allotjament turístic i entendre que, per assolir el desenvolupament i la implantació d’un sistema de gestió, cal, en primer lloc, analitzar si l’allotjament turístic compleix la legalitat. El compliment de les normes legals és la base per començar a dissenyar un sistema de gestió per a l’organització.
  • La millora contínua és l’objectiu principal en els sistemes de gestió. Conèixer els processos de millora contínua i les eines de gestió que promouen l’anàlisi i l’avaluació contínua sobre la qual poder definir projectes i accions de millora.
  • Els nous enfocaments dels sistemes de gestió de qualitat obliguen a desenvolupar eines per controlar i prevenir efectes no desitjats en els productes i en els serveis. També obliguen a considerar l’adequació i coherència de l’estratègia de l’organització per assolir la millora contínua. En la vessant positiva, obliguen a definir les oportunitats de l’empresa sobre les quals potenciar els punts forts i fer pivotar les millores per diferenciar-se i ser competitiu.

• Responsable de qualitat i medi ambient en empreses d'allotjament turístic.
  • Serveis de consultoria en l'àmbit de la gestió de la qualitat i el medi ambient per a empreses d'allotjament turístic.

Entitats col·laboradores

Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme Costa Brava Centre