Introducció Teòrica-Clínica a la Psicologia Dinàmica

Data darrera sessió presencial: 21/12/2018
Data de finalització: 21/12/2018

Divendres, de 16 a 20 h

Lloc de realització: Centre Koments (Fundació Eulàlia Torras de Beà). Carrer Rosselló, 77 de Barcelona (08029)

– Poder ampliar la formació rebuda a la universitat i compartir les diferents experiències clíniques amb professionals que tenen molts anys d’experiència en l’àmbit públic, concertat i privat.
– Adquirir un coneixement més profund de la psicologia dinàmica i, per tant, de les aportacions de la psicoanàlisi.
– Treballar l'aspecte teòric i pràctic, amb l'ajuda de casos clínics, psicologia evolutiva, diagnòstic i intervencions terapèutiques en la infància i adolescència.
– Comprendre els diferents abordatges terapèutics que s'utilitzen a partir d'aquesta orientació per alleugerir el patiment mental, i veure la varietat d’àmbits on és possible aplicar aquests coneixements.

A metges (psiquiatres, neuròlegs, pediatres), psicòlegs, treballadors socials, educadors socials i mestres.

Grau en Medicina (psiquiatres, neuròlegs, pediatres), Psicologia, Treball Social, Educació Social i educació en infantil i primària.

Aquest curs es basa en la psicologia dinàmica i evolutiva, el diagnòstic i les diferents intervencions terapèutiques en la infància i l'adolescència, tant en el marc d'una evolució normal com psicopatològica.
També té present l’orientació sistèmica, de gran utilitat en l’assistència pública.
La combinació de teoria i material clínic pretén aprofundir i il·lustrar l’objectiu del curs. També es proporciona bibliografia actualitzada, així com referències teòriques per facilitar les bases necessàries.

– Donar eines per entendre l’evolució normal dels infants i adolescents, però també les desviacions que poden donar lloc a patologies, per tal de fer-ne prevenció i orientar cap a una ajuda psicològica.
– Treballar els conceptes sobre els quals es basa la psicologia dinàmica: ansietats, defenses, transferència, contratransferència, inconscient, etc.
– Comprendre què és allò que caracteritza el treball individual, grupal i familiar des d’una perspectiva d’orientació dinàmica. Especificitat dels tractaments breus i focals amb nens.
– Estudiar les prioritats, des d'aquesta perspectiva, en l’atenció als nens, adolescents i famílies que s'adrecen a les nostres consultes.
– Ventall d’abordatges davant les diferents situacions que se’ns presenten.
– Reflexionar sobre els criteris d’indicació i contraindicació, des del punt de vista psicològic, de cara a l’aplicació de tècniques psicoterapèutiques en l’àmbit de la salut mental.

Fundació Eulàlia Torras de Beà

Tècniques d'Autòpsies

Edició: 1a Edició | Lloc: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn (Girona) | Idioma: Català/castellà |Data inici: 05/11/2018
Properament