Intervenció en el Sistema de Protecció a la Infància des de la Teoria del Vincle Afectiu: Acolliments, Adopcions i Treball amb Famílies Biològiques Vulnerables

170031 Vincle Afectiu
Tipologia: Curs d'especialització
Data d'inici: 19/10/2018
Data darrera sessió presencial: 21/12/2018
Data de finalització: 21/12/2018

Dos divendres al mes, de 16 a 19 h (Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà) i un dissabte al mes, de 10 a 14 h i de 15 a 19 h (Aulari 1 del Parc).

Lloc de realització: Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà i Parc Científic i Tecnològic de la UdG

Saber com la teoria del vincle afectiu pot ajudar en el disseny de polítiques i programes d’atenció a la infància així com el treball que es pot fer amb pares i mares que han perdut la tutela dels seus infants.

Curs acreditat per International Attachment Network España

A tot el col·lectiu de professionals que treballen a la DGAIA o hi estan en relació: psicòlegs, pedagogs, educadors socials, treballadors socials, personal psicosanitari i tècnics.

El Laboratori de Vincle Afectiu és un grup de recerca de la Universitat de Girona especialitzat en el treball amb famílies biològiques que presenten una vulnerabilitat que les fa més fràgils davant l’adversitat i amb tendència a comportaments violents, de negligència o disfuncionals. Aquestes característiques sovint incideixen en la seguretat dels infants, que han de ser retirats de manera cautelar i posats sota el sistema de protecció en famílies d’acollida o en centres d’acció residencial educativa (CRAE). El treball de reunificació familiar és complex i no sempre es pot aconseguir. L'adaptació dels infants a les noves «famílies» tampoc és fàcil. Aquesta assignatura planteja aquesta problemàtica des de la perspectiva del vincle afectiu i possibilita el debat i estudi dels contexts que afavoreixen la salut mental de l’infant i el tipus d’intervenció terapèutica a realitzar.

– Comprendre quines implicacions tindria l'aplicació de la teoria del vincle afectiu a les polítiques de protecció de la infància en el cas de maltractaments, acolliments i adopcions. Revisió de programes de millora de les competències parentals i prevenció del maltractament.
– Debatre sobre els programes, tècniques socioeducatives i terapèutiques més òptimes per als infants que han patit situacions de maltractament i que estan afectats per diferents trastorns: trastorn per estrès posttraumàtic, trauma, desorganització, etc.

Educadors o directors de centres residencials d'acció educativa (CRAES), equips de protecció a la infància, cases d'infants, pedagogs i psicòlegs que treballen amb pares i mares vulnerables, d'acollida, adopcions,..

• Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà
    Laboratori del Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà

Diploma de postgrau