Curs d'especialització

Intervenció en el Sistema de Protecció a la Infància des de la Teoria del Vincle Afectiu: Acolliments, Adopcions i Treball amb Famílies Biològiques Vulnerables

170031 Vincle Afectiu
Codi: 184023
Tipologia: Curs d'especialització
Data d'inici: 19/10/2018
Data darrera sessió presencial: 21/12/2018
Data de finalització: 21/12/2018
6 ECTS / 42 hores presencials

Dos divendres al mes, de 16 a 19 h (Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà) i un dissabte al mes, de 10 a 14 h i de 15 a 19 h (Aulari 1 del Parc).

Lloc de realització: Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà i Parc Científic i Tecnològic de la UdG

Saber com la teoria del vincle afectiu pot ajudar en el disseny de polítiques i programes d’atenció a la infància així com el treball que es pot fer amb pares i mares que han perdut la tutela dels seus infants.

Curs acreditat per International Attachment Network España

A tot el col·lectiu de professionals que treballen a la DGAIA o hi estan en relació: psicòlegs, pedagogs, educadors socials, treballadors socials, personal psicosanitari i tècnics.

El Laboratori de Vincle Afectiu és un grup de recerca de la Universitat de Girona especialitzat en el treball amb famílies biològiques que presenten una vulnerabilitat que les fa més fràgils davant l’adversitat i amb tendència a comportaments violents, de negligència o disfuncionals. Aquestes característiques sovint incideixen en la seguretat dels infants, que han de ser retirats de manera cautelar i posats sota el sistema de protecció en famílies d’acollida o en centres d’acció residencial educativa (CRAE). El treball de reunificació familiar és complex i no sempre es pot aconseguir. L'adaptació dels infants a les noves «famílies» tampoc és fàcil. Aquesta assignatura planteja aquesta problemàtica des de la perspectiva del vincle afectiu i possibilita el debat i estudi dels contexts que afavoreixen la salut mental de l’infant i el tipus d’intervenció terapèutica a realitzar.

– Comprendre quines implicacions tindria l'aplicació de la teoria del vincle afectiu a les polítiques de protecció de la infància en el cas de maltractaments, acolliments i adopcions. Revisió de programes de millora de les competències parentals i prevenció del maltractament.
– Debatre sobre els programes, tècniques socioeducatives i terapèutiques més òptimes per als infants que han patit situacions de maltractament i que estan afectats per diferents trastorns: trastorn per estrès posttraumàtic, trauma, desorganització, etc.

Educadors o directors de centres residencials d'acció educativa (CRAES), equips de protecció a la infància, cases d'infants, pedagogs i psicòlegs que treballen amb pares i mares vulnerables, d'acollida, adopcions,..

• Fundació UdG: Innovació i Formació
    Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació
  • Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà
    Laboratori del Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà

Diploma de postgrau

Observació de Nadons i Atenció a la Petita Infància fins als 3 anys

Edició: 2a Edició | Lloc: Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica (Barcelona) | Idioma: Català |Data inici: 10/11/2018
Preu: 1.325 €
Curs d'especialització

Els Nens Prematurs: La Importància de la Vinculació

Edició: 3a Edició | Lloc: KOMENTS (Fundació Eulàlia Torras de Beà) | Idioma: català |Data inici: 06/04/2018
Preu: 155 €
Diploma de postgrau

Psicoteràpia Integradora

Edició: 10a Edició | Lloc: IESP. Gran Via de les Corts Catalanes, 617 3-3 Barcelona/Euroaula. Aragó, 208 Barcelona | Idioma: català |Data inici: 20/10/2018
Preu: 2.610 €
Si no et matricules,  indica'ns el motiu!

Sessions informatives

21/09/2018 a les 18:00 h
Laboratori del Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà - Facultat d'Educació i Psicologia - Campus Barri Vell
Confirmar assistència