Curs de postgrau

Data darrera sessió presencial: 16/06/2018

Dissabte de 10 a 14 h i de 15 a 20 h

Lloc de realització: Campus Montilivi de la UdG

• Conèixer els models bàsics de la musicoteràpia actual i els models psicològics que els fonamenten.
  • Assolir coneixements per organitzar, programar i avaluar projectes i processos musicoterapèutics.
  • Reflexionar sobre la filosofia i l’ètica de la musicoteràpia.
  • Ampliar recursos musicals de percussió i percussió corporal, guitarra, veu, expressió corporal i dansa.
  • Aprendre com s’aplica la musicoteràpia en diferents àmbits clínics, educatius i socials (vegeu programa).
  • Per cursar aquest mòdul no cal haver cursat cap dels altres mòduls i pot ser l’inicial.

Nota: Per a realitzar el Curs de Postgrau en Musicoteràpia (II) no cal haver realitzat, prèviament, el Curs de Postgrau en Musicoteràpia (I).

A qui s' adreça

A persones interessades en la vesant intercultural de la musicoteràpia i en investigar, descobrir i viure les arrels ancestrals de la musicoteràpia que ens han arribat a dia d'avui; en treballar i ressonar amb instruments arcaics de diferents cultures de tots els continents, i amb la veu; en conèixer i sentir els àmbits d’aplicació on es fan servir aquests recursos sonors, corporals, de dansa i no-verbals.

• Titulació universitària en: Psicologia, Ciències de la Salut, Ciències de l’Educació, Pedagogia, Educació Social i Treball Social, i estudis superiors de música.
  • Altres professionals i persones interessades en les temàtiques del curs.
  • Cal tenir coneixements musicals (no cal que siguin reglats).

Aquest curs de postgrau és una ampliació del Curs de Postgrau en Musicoteràpia (I) de l’edició 2016-2017. Es pretén ampliar els coneixements sobre la musicoteràpia occidental (del nostre entorn cultural). S’amplien les bases teòriques, els recursos instrumentals-vocals-corporals i el coneixement de la praxi en diferents àmbits educatius, socials i clínics. El material està preparat per un cos docent amb una àmplia experiència professional i coneixements de musicoteràpia (es contemplen 30 h de self-experience de l’alumnat incloses en diferents assignatures).

• Adquirir recursos d’avaluació, organització i programació en musicoteràpia.
  • Integrar una visió de l’evolució de la musicoteràpia de la nostra cultura a través del temps.
  • Conèixer i vivenciar tres dels models de musicoteràpia reconeguts internacionalment: model GIM/MBGIM, model Nordoff Robins i model behaviorista o conductista.
  • Conèixer els models psicològics en què es fonamenten els models musicoterapèutics i conèixer aspectes bàsics de la psicoteràpia.
  • Endinsar-se en la filosofia i l’ètica de la musicoteràpia.
  • Quant a recursos instrumentals, musicals i corporals: es treballarà la percussió i la percussió corporal i la veu en teràpia; la veu i el psicodrama, i l’expressió corporal i la dansateràpia.
  • Quant als diferents àmbits d’aplicació de la musicoteràpia, s’obtindran coneixements teoricopràctics en: Parkinson; ceguesa; dol i espiritualitat; empreses; educació primària i secundària; infants de 0-3 anys; necessitats educatives especials.

Són moltes les possibilitats. Alguns dels àmbits d’aplicació de la musicoteràpia són:
– Serveis sanitaris (àrees d'oncologia, demència, cures pal·liatives, pediatria, obstetrícia, etc.).
– Serveis sociosanitaris (residències i hospitals de dia).
– Centres residencials (salut mental, desintoxicació, diferents capacitats, gent gran).
– Entitats públiques i privades de serveis socials. Grups d’ajuda mútua.
– Associacions relacionades amb la salut: patologies neurodegeneratives i neuromusculars (Parkinson, Alzheimer, esclerosi múltiple, esclerosi lateral amiotròfica, distròfia muscular, síndrome postpolio, etc.); patologies cròniques (fibromiàlgia, fatiga crònica, sensibilitat química múltiple, etc.); accidents vasculars cerebrals (ictus); altres.
– Centres de rehabilitació.
– Centres penitenciaris i d’integració social.
– Institucions de psicoteràpia clínica.
– Centres d'educació especial.
– Com a eina en els àmbits de l’educació i la pedagogia.
– Tallers ocupacionals.

Diploma de postgrau

Musicoteràpia

Edició: 1a Edició | Lloc: Campus Montilivi de la UdG | Idioma: Català | Data inici: 10/03/2018
Preu: 1.650 € (veure descomptes)
Curs de postgrau

Musicoteràpia Intercultural

Edició: 1a Edició | Lloc: Campus Montilivi de la UdG | Idioma: Català | Data inici: 21/10/2017
Curso de postgrado

Terapia por Videointervención

Edició: 2ª Edición | Lloc: ON LINE | Idioma: Español | Data inici: 01/02/2018
Etiquetes: Teràpia
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Sessions informatives

29/09/2017 a les 18:30 h
Parc Científic UdG
Confirmar assistència
16/02/2018 a les 18:30 h
Parc Científic UdG
Confirmar assistència

Opinions d'exestudiants

Adriana Bergwerf Portell

La seva calidesa humana i proximitat recolza i anima a continuar amb la musicoteràpia. Gràcies als professionals que ho heu fet possible! Gràcies per promoure la cohesió grupal i haver-la aconseguit!

Laura Garcia Tienda

Tinc una valoració molt positiva, tant a nivell pedagògic com personal, professors de qualitat i formació acadèmica excel·lent.

Alba Vilarrubla Garcia

Les sessions, el seu contingut i el seu professorat són realment excel·lents, es nota que cada un dels professors ha aportat la seva essència i que són uns entesos en la matèria.

Marc Jiménez Prat

La meva valoració és excel·lent tant la professionalitat dels docents com la qualitat del material professional i pedagogia donat.
Una experiència personal molt positiva que pot aportar molts beneficis a la societat i a la musicoteràpia i el seu ús professional.