Curs de postgrau

Idioma: Espanyol
Data d'inici: 09/10/2017
Data de finalització: 22/10/2017

Cada dia de 9 a 14 i de 16 a 20 h (l'últim dia la classe acaba a les 19 h).

Lloc de realització: Fundació d'Estudis Superiors d'Olot (Olot - Girona)

– Obtenir els coneixements per a la gestió de zones volcàniques.
– Capacitació per a la gestió del risc i la perillositat de les erupcions volcàniques.
– Conèixer com gestionar situacions d’emergència provocades per processos eruptius.

A qui s' adreça

Principalment a titulats universitaris relacionats amb la temàtica com geòlegs, geògrafs, biòlegs, ambientòlegs, físics, enginyers tècnics, etc. A doctorands i doctors interessats en la vulcanologia. A tècnics de protecció civil, gestors d’emergències volcàniques i professionals que es dediquen a la vigilància i el risc volcànics.

També estudiants universitaris i públic en general interessat en aquesta temàtica (en aquest cas obtindran certificat d’assistència).

– Titulats universitaris.
– El curs de postgrau admet persones sense titulació universitària (obtindran un certificat d’assistència al postgrau).

Aquest curs de postgrau pretén explicar el funcionament dels volcans, els seus riscos i beneficis. El marc de la zona volcànica de la Garrotxa ofereix la possibilitat de combinar les sessions teòriques amb la visita a diferents afloraments per interpretar els productes del vulcanisme, així com simular possibles riscs volcànics i analitzar en detall la integració dels volcans a la societat.
El curs pretén repassar els últims descobriments sobre dinàmica de les erupcions volcàniques i els seus efectes, predicció i prevenció d’erupcions, vigilància dels volcans, aprofitament econòmic dels volcans i aspectes educatius i d’integració dels volcans a la societat.
El curs inclou sessions teòriques en què s’exposaran els principals conceptes de la vulcanologia actual combinades amb sessions de camp per aprendre els mètodes d’estudi dels dipòsits volcànics i l’aplicació de tècniques geofísiques i geoquímiques de vigilància; també es faran sessions pràctiques sobre l’aplicació de mètodes i tecnologies de laboratori, gestió de bases de dades i tractaments numèrics.

– Aprendre els coneixements fonamentals de la vulcanologia?
– Conèixer la dinàmica de l’activitat eruptiva
– Conèixer la perillositat volcànica
– Aprendre a avaluar la perillositat volcànica
– Gestionar el risc volcànic
– Saber gestionar situacions d’emergència causades per processos eruptius

Tècnics i científics relacionats amb el camp de la vulcanologia, la gestió ambiental, l’avaluació i gestió de riscos geològics, la planificació territorial, etc.

• Fundació d'Estudis Superiors d'Olot