Diploma d'especialització

Data de finalització: 15/05/2018
Data darrera sessió presencial: 15/05/2018

Un cop al mes, de dilluns a dijous de 16 a 20 h
Defensa Projecte de Seguretat: 15 de maig de 2018.

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG

– A tots aquells professionals de la seguretat que estiguin interessats en realitzar una formació completa i rigorosa que els permeti desenvolupar les funcions de Director de Seguretat, segons la normativa, tant en l’empresa privada com en l’administració pública.
– Persones sense experiència prèvia que vulguin desenvolupar la seva trajectòria professional dins l’àmbit de la seguretat privada.
– Aquelles empreses o entitats publiques/privades que vulguin optimitzar els seus recursos creant un Departament de Seguretat.
– Segons el Decret 30/2015, la creació de la figura de Director de Seguretat en Infraestructures crítiques.

A qui s' adreça

– Qualsevol persona amb titulació superior (Criminologia, Dret, Relacions Laborals, Ciències Empresarials...) que desitgi millorar professionalment en l’àmbit de la seguretat privada.
– A tots aquells professionals de la seguretat que estiguin interessats en realitzar una formació completa i rigorosa que els permeti desenvolupar les funcions de director de seguretat, segons la normativa, tant en l’empresa privada com en l’administració pública.
– Personal de cossos i forces de seguretat per a promoció interna, per a integració o creació d’empreses de seguretat privada.
– Responsables i organitzadors d’esdeveniments esportius, musicals o d’oci en general.
– Responsables de seguretat i enllaç en infraestructures crítiques (segons el Decret 82/2010, obligatori a Catalunya a partir del gener del 2015).
– Persones sense experiència prèvia que vulguin desenvolupar la seva trajectòria professional en l’àmbit de la seguretat.

– Per a l'habilitació com a director de seguretat, cal satisfer els següents requisits.
– Recordem que els membres de les forces i cossos de seguretat tenen l'equivalència acadèmica per poder habilitar-se com a directors de seguretat, un cop finalitzada l’acció formativa. (Consulteu per a més informació)

La normativa vigent del sector de la seguretat demana que, per a la protecció dels recursos i actius de les empreses i entitats tant públiques com privades, el seu personal i els responsables dels departaments de seguretat siguin professionals qualificats i formats adequadament per a la tasca que desenvolupen.

La professionalització exigeix que el personal del Departament de Seguretat realitzi l’aprenentatge de coneixements en totes les àrees socioprofessionals que la integren: des de l’àrea més tècnica, pròpia del professional de la seguretat, fins a l’àrea d’organització i gestió general del departament passant per l’adquisició d’habilitats i competències pròpies de la coordinació i direcció dels equips de treball.

Per tant, la finalitat d’aquesta titulació es donar d’eines, recursos i coneixements teòrics i pràctics necessaris per al desenvolupament de la funció de director de seguretat en qualsevol àmbit.

Finalment, i amb l’objectiu de capacitar rigorosament els professionals, el programa està adaptat a la nova normativa de seguretat privada: Ordre INT/318/2011, de l’1 de febrer, sobre el personal de seguretat privada.

– Coneixement de la normativa vigent en matèria de seguretat i els principis jurídics que la regeixen.
– Organització i gestió d’un departament de seguretat.
– Anàlisi i avaluació de les situacions de risc de les entitats per planificar i programar els serveis de seguretat.
– Establir canals de comunicació i coordinació amb altres organismes, empreses, serveis o entitats.
– Planificació, programació i implementació d’un pla de seguretat integral.
– Capacitació per a l’assessorament sobre sistemes de seguretat en organitzacions.
– Supervisió del funcionament dels plans de seguretat.
– Organitzar, coordinar i supervisar el personal i els equips del servei de seguretat.
– Adquisició de competències i habilitats personals per a la direcció efectiva dels equips.
– En general, vetllar per l'observança de la regulació de seguretat aplicable.

– Direcció i gestió d’un departament de seguretat d’empreses del sector públic o privat.
– Supervisió de la seguretat en espectacles, congressos i grans esdeveniments.
– Desenvolupament de plans de seguretat integral per a empreses o entitats públiques.
– Assessorament i planificació en empreses i entitats publiques i privades.

Centre d'Innovació i Gestió de les Administracions Públiques de la UdG (CIGAP)
    CIS Formació