Diploma de postgrau

Data darrera sessió presencial: 26/05/2018

Divendres de 16 a 20 h i dissabte de 9.30 a 14.30 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG

Ofereix a l'estudiant una formació d'especialització innovadora que li permet adquirir expertesa per actuar com a perit a l'Administració de Justícia i com a professional autònom en l'activitat extrajudicial.

Habilita i capacita l'estudiant per exercir com a perit social en les diferents ordres jurisdiccionals i obtenir uns coneixements teòrics i pràctics d'especialització en els diversos procediments judicials de competència civil (família, menors, adopcions, filiacions, successions, modificació de la capacitat d'obrar, etc.).

Reconeixement

Aquesta activitat formativa ha rebut el reconeixement de formació d’interès en serveis socials concedit pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies

Pràctiques externes

El curs permet realitzar pràctiques externes.

A qui s' adreça

A totes aquelles persones que tenen la titulació universitària de Treball Social i Educació Social i volen especialitzar-se, dins de l'àmbit judicial, en el món del peritatge social civil. Podran accedir a la formació tots aquells professionals amb formacions afins a l'àmbit social i a les ciències forenses (en aquest darrer cas, el reconeixement acreditatiu d'haver cursat el postgrau no habilita per actuar com a treballador social forense o educador social forense).

– Titulació universitària en Treball Social i Educació Social i els que tinguin la doble titulació de Treball Social i Educació Social.
– També podran accedir a la formació tots aquells professionals amb formacions afins a l'àmbit social i les ciències forenses. En aquest cas, el reconeixement acreditatiu d'haver cursat el postgrau no habilita per actuar com a treballador social forense ni educador social forense.

En les darreres dècades la figura del perit/a social, judicial i extrajudicial està agafant especial rellevància dins de l'Administració de Justícia.

Davant d’aquest recent reconeixement cal que els i les professionals de l'àmbit social es formin adequadament en el camp de les ciències forenses i de les actuacions pericials per tal de poder assumir adientment les responsabilitats que se'n deriven del seu exercici i evitar perjudicis resultants d'una mala praxi.

L'exercici pericial o forense requereix d'uns coneixements legals i processals específics més enllà dels coneixements propis de la pròpia disciplina.

La formació de Diploma de Postgrau en Ciències Socials Forenses i Peritatge Social en l'àmbit Civil és una formació molt innovadora que té com a finalitat professionalitzar l'actuació del/de la professional d'àmbit social com a perit/a judicial i extrajudicial, alhora que ofereix la possibilitat d'especialitzar-se en l'ordre civil. A més, l'estudiant adquirirà coneixements per a la seva pràctica professional envers les diferents demandes judicials d'emissió d'informe social i vers l'aplicació de recursos metodològics en qualsevol servei en el que es trobi.

– Professionalitzar la pràctica de les ciències socials forenses i l'especialització en l'àmbit civil.

– Obtenir uns coneixements teòrics i pràctics que avalin l'especialització de les professions d'àmbit social en el camp judicial.

– Adquirir capacitats i habilitats per a l'exercici del peritatge social en l'àmbit civil.

– Capacitar l'estudiant en el desenvolupament metodològic dels estudis forenses per a l'emissió del dictamen pericial.

– Promoure en el professional la recerca de recursos metodològics d'investigació i valoració en la pràctica forense per a l'estudi de casos psicosocials de competència civil.

– Conèixer el contingut i els límits del dictamen pericial discriminant-lo de l'informe assistencial.

– Emmarcar les actuacions dels forenses socials dins d'un context ètic i deontològic definit.

– Capacitar l'estudiant per a la defensa del dictamen a sala.

– Exercir com a perit social forense extrajudicial en l'àmbit privat.
– Treballar als Equips d'Assessorament Tècnic de l'Administració de Justícia i altres serveis del Departament de Justícia.

Diploma de postgrau

Resolució de Conflictes i Mediació Familiar Sistèmica

Edició: 3a Edició | Lloc: Parc Científic i Tecnològic de la UdG (Girona) | Idioma: Català, Espanyol | Data inici: 20/10/2017
Preu: 1.695 € (veure descomptes)