Diploma de postgrau

Data de finalització: 26/10/2018
Data darrera sessió presencial: 30/06/2018

Sessions on line: divendres cada 15 dies
Sessions presencials (7 caps de setmana): divendres de 16 a 21  h i dissabte de 10 a 14 i de 16 a 19.30 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG (Girona)

– Els coneixements adquirits en el postgrau et permetran créixer a nivell personal i a nivell professional.

– La gestió de conflictes esdevé un nou àmbit professional on desenvolupar-se, i el postgrau està pendent de renovació de l'homologació pel centre de mediació de dret privat de la Generalitat de Catalunya.

– Permet als estudiants adquirir eines a nivell de recerca acadèmica, i per realitzar investigacions que aportin un valor afegit a la gestió de conflictes.

– El coneixement i les competències adquirides són molt útils i pràctiques, i et permet aplicar-les a diferent àmbits i situacions conflictives.

Homologat pel Centre de Mediació de Dret Privat de la Generalitat de Catalunya com a formació específica en mediació en l'àmbit del dret privat i en la part general.

Pràctiques externes

Es facilitarà, a partir de convenis amb institucions, empreses i organitzacions, la possibilitat de realitzar pràctiques professionals als alumnes.

A qui s' adreça

– A titulats universitaris de diferents camps interessats en el desenvolupament d’aquesta pràctica professional o d’aquest àmbit d’intervenció.

– A persones amb titulació universitària que treballen o desenvolupen projectes o serveis en l’àmbit comunitari i públic: cos de l’Administració; tècnics d’institucions educatives, sanitàries, dels serveis socials i personals, universitàries, etc.; representants públics, dirigents, tècnics i voluntaris d’organitzacions del tercer sector; dirigents i treballadors del sector empresarial, i professionals dels mitjans de comunicació i de la informació.

– A persones i professionals que poden justificar (mitjançant una carta de recomanació o un breu informe d’institucions públiques, entitats o empreses) els seus coneixements pràctics o experiència professional, associativa o fins tot voluntària, en la prevenció, gestió i resolució de conflictes i també en mediació.

– Titulats universitaris en qualsevol disciplina.

– Persones i professionals que poden justificar (mitjançant una carta de recomanació o un breu informe d’institucions públiques, entitats o empreses) els seus coneixements pràctics o experiència professional, associativa o fins tot voluntària, en la prevenció, gestió i resolució de conflictes i també en mediació.

Nota: qui no disposi de títol universitari previ, tindrà dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d'assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

Aquesta postgrau, amb 12 edicions impartides ininterrompudament en diferents modalitats, amb més de 200 professionals en actiu, que va ser pioner en l’anàlisi i el tractament de la conflictivitat pública i que encara avui és l’únic dedicat exclusivament a aquesta àrea de coneixement i d’intervenció, parteix de la premissa que el conflicte és inherent a les nostres vides, forma part de la quotidianitat, i que el que el fa ser d’una manera o d’una altra i ens permet assolir solucions exitoses és el seu tractament, la seva gestió i resolució i que impliqui el màxim d’agents afectats des d’una visió positiva i amb criteris de gestió de qualitat.

En els darrers 16 anys a Catalunya i a l’Estat Espanyol – abans a altres països europeus i del món- s’han dut a terme projectes i programes de gestió i resolució de conflictes públics per part d’institucions públiques i organitzacions privades que han facilitat un corpus de coneixement i unes formules d’intervenció en aquest camp. Avui són molts els professionals formats que desenvolupen aquesta treball per mitjà de diferents processos en institucions públiques i organitzacions privades en l’espai públic i social en el nostre país.

Precisament, la Resolució i gestió dels conflictes públics ja no és patrimoni exclusiu dels governs i de les administracions públiques, tot i que són les institucions encarregades d’oferir garanties de seguretat i estabilitat socials. Això permet que aquests i altres actors, respecte problemes i conflictes, es modernitzin i redefineixin per tal d’adaptar-se a les necessitats i exigències col·lectives i individuals actuals, revisant el seu paper dins l’espai i esfera pública.

Dins d’un context, de canvis, de transformacions profundes, constants i trepidants, de crisi, on conviuen vells models que no acaben de desaparèixer i els nous que no acaben de sorgir, el conflicte ha esdevingut una coordenada estable per entendre com funciona i es desenvolupa la societat actual. Precisament, de la capacitat de gestionar i resoldre els conflictes amb èxit en depèn la governabilitat de les nostres institucions i comunitats.

– Assolir coneixements teòrics i pràctics que permetin la intervenció en els conflictes, el seu abordatge i la seva gestió.
– Conèixer les causes i les conseqüències del conflicte en el sistema social, així com el paper de les institucions, organitzacions i organismes que hi operen.
– Capacitar per a la intervenció professional en els conflictes comunitaris i de l’espai públic.
– Tenir competències per detectar, gestionar i resoldre conflictes en l’espai comunitari, la xarxa de serveis públics, el treball en equip d’institucions i organitzacions i la coordinació de projectes i de bones pràctiques.
– Disposar de pautes i criteris per a l’elaboració de projectes de mediació comunitària i de bones pràctiques per a la gestió del conflicte comunitari i públic i per a la seva avaluació.

– Expert i assessor en gestió i resolució de conflictes en general, especialment públics, ciutadans, comunitaris i de governança.
– Expert i assessor en gestió i resolució de conflictes en els equips de treball de diferents institucions, organitzacions o projectes.
– Analista i consultor en gestió i resolució de conflictes.
– Dissenyador de sistemes i processos per a la gestió de conflictes.
– Conciliador, mediador, negociador, constructor de processos de pau i de resolució de conflictes.
– Formador en mediació, gestió i resolució de conflictes en general i en l’àmbit públic.

• Fundació UdG: Innovació i Formació
    Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Màster

Diagnòstic i Intervenció en Neuropsicopedagogia

Edició: 16a Edició | Lloc: Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia (Girona) | Idioma: Català | Data inici: 14/10/2017
Preu: 5.960 € (1r curs: 2.980 € + 2n curs: 2.980 €) (veure descomptes)
Máster

Integrativo en Arteterapia

Edició: 11ª Edición | Lloc: Centre Cívic Barceloneta (Barcelona) | Idioma: Español | Data inici: 20/10/2017
Preu: 6.180 € (1r curs: 2.590 € + 2n curs: 3.590 €) (veure descomptes)
Diploma de postgrau

Resolució de Conflictes i Mediació Familiar Sistèmica

Edició: 3a Edició | Lloc: Parc Científic i Tecnològic de la UdG (Girona) | Idioma: Català, Espanyol | Data inici: 20/10/2017
Preu: 1.695 € (veure descomptes)
Etiquetes: educació social
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Veure descomptes

Sessions informatives

27/09/2017 a les 19:00 h
Parc Científic i Tecnològic de la UdG (Edifici Giroemprèn, Aulari 4-5)