Màster

Data d'inici: 06/10/2017
Data de finalització: 16/06/2018
Data darrera sessió presencial: 16/06/2018

Un divendres al mes de 16 a 20 h i dos dissabtes al mes de 9.30 a 13.30 i de 15 a 19 h

Lloc de realització: Facultat d'Educació i Psicologia (Campus Barri Vell), Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya (Delegació Girona) i Axios Institut Psicomèdic

Pràctiques externes

Aquest màster ofereix la possiblitat de realtizar pràctiques externes extracurriculars.

A qui s' adreça

– A professionals de la psicologia, de l’àmbit sanitari (medicina, infermeria, tècnics d’emergències sanitàries), de la intervenció social (treball social, assistents socials i educadors socials) i de la docència (mestres i professors).
– A comandaments i integrants dels cossos de policia, bombers, protecció civil, serveis sanitaris o altres professionals d’equips d’emergència.

– Titulació universitària en: Psicologia, Medicina, Infermeria, Educació Social, Treball Social, Criminologia o Mestre (educació infantil i educació primària).
– Professionals d’equips d’emergències en actiu: policies, bombers, sanitaris, protecció civil, forestals.
– Treballadors en actiu d’altres professions relacionades amb les emergències, prèvia valoració per part de la direcció del màster.

NOTA: qui no disposi de títol universitari previ, tindrà dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d'assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

L’opinió pública reconeix cada cop més la importància de tenir cura dels aspectes psicològics de les víctimes d’esdeveniments traumàtics. Estem parlant de conjuntures que van des de les intervencions en grans catàstrofes i desastres fins a les pèrdues originades per malalties greus, accidents o altres situacions amb alt potencial traumàtic i que poden comportar un canvi dràstic en la percepció del món per part de qui ho pateix. Volem emfatitzar la importància de tenir professionals preparats de manera adient i rigorosa per cobrir les necessitats d’informació, reconeixement, tractament i equilibri emocional que presenten tant els afectats com els seus familiars i, fins i tot, els mateixos professionals de les emergències que han de treballar moltes vegades en situacions tan exigents. Ens centrarem prioritàriament en aquelles intervencions  més properes, tant en l’espai com en el temps, a l’origen de l’experiència traumàtica.

Adquirir coneixements psicològics i psicopatològics bàsics associats a les emergències. Conèixer les principals tècniques d’intervenció psicològica en les situacions de crisi i saber oferir els primers auxilis psicològics a les víctimes i també a les persones que hi intervenen.

– Equips d’intervenció psicològica en emergències (SEM, Dipsalut, Creu Roja...)
– Grups multidisciplinaris d’atenció a les víctimes de trànsit
– Atenció a les víctimes de violència masclista, domèstica o d’agressions sexuals
– Atenció al dol
– Atenció a les minories ètniques en situacions de crisi
– Professionals dels àmbits de les emergències (policies, bombers, sanitaris, protecció civil...)
– Professionals de la intervenció social (treball social, assistents socials i educadors socials), mestres i professors.
– Unitats de crisi i atenció a víctimes pròpies dels serveis de policia, bombers...

Entitats col·laboradores

Dipsalut