Màster

Data d'inici: 17/10/2017
Data de finalització: 17/07/2018
Data darrera sessió presencial: 17/07/2018

2 dimarts al mes, de 19 a 23 h (el calendari del segon curs del màster per concretar).

Lloc de realització: Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica. (Barcelona)

Pràctiques externes

Aquest curs té pràctiques curriculars.

A qui s' adreça

Als professionals que treballen en l’àmbit de la salut mental i psicosomàtica: metges, psicòlegs, treballadors socials i professionals interessats en conèixer el pensament psicoanalític i la psicoteràpia psicoanalítica.

– Titulació universitària en Medicina i Psicologia (en el cas dels llicenciats en Medicina i Psicologia el Màster pot formar part dels requisits necessaris per a l’acreditació de psicoterapeuta), Psicopedagogia, Treball Social, Educació Especial
– Persones que treballin en l'àmbit de la salut (hospitals) i de la salut mental.
– Professionals interessats en conèixer el pensament psicoanalític (llicenciats en Filosofia, Sociologia, etc.).

Els alumnes que no siguin metges ni psicòlegs tenen dues opcions:
– No realitzar les pràctiques, per tant aquests estudiants obtindran un certificat d’assistència al curs.
– Alguns alumnes podran realitzar pràctiques mitjançant les observacions realitzades en institucions.

L'ACPP, Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica, fundada l'any 1986, és un col·lectiu constituït per psicoterapeutes d’orientació psicoanalítica amb una extensa formació i experiència clínica que treballen en els diversos àmbits de la salut mental, tant en el camp privat com en el públic.

Els objectius primordials de l'ACPP són:
- Desenvolupar diferents espais d'intercanvi teòric i clínic
- Facilitar la formació continua als professionals de la salut mental
- Potenciar la identitat del psicoterapeuta
- Aprofundir en el procés psicoterapèutic i en les diferents tècniques per fer que la psicoteràpia arribi a un sector més ampli de la població
- Desenvolupar un programa de formació de psicoterapeutes
- Proporcionar formació a professionals d'equips interdisciplinaris relacionats amb la salut
- Estimular i potenciar la recerca en la psicoteràpia i les seves aplicacions

L'ACPP està vinculada a l'AEPP, Asociación Española de Psicoterapia Psicoanalítica, que aplega els psicoterapeutes d'orientació psicoanalítica de l'Estat espanyol; i a la FEAP, Federación Española de Asociaciones de Psicoterapeutas, que aplega els psicoterapeutes de les diverses línies i tendències de tot l'Estat espanyol.
L'ACPP és cofundadora d'ambdues organitzacions.
L'ACPP està reconeguda com l'única associació de psicoterapeutes d'àmbit català per l'EFPP, European Federation for Psychoanalytic Psychotherapy, i hi està vinculada.
L'EFPP associa, en els diferents vessants d’infants i adolescents, d’adults, parelles i famílies, grups i organitzacions, els 13.000 psicoterapeutes psicoanalítics dels països integrants de la Unió Europea que treballen en l’àmbit públic i privat.
L'AEPP associa els psicoterapeutes d’orientació psicoanalítica de l’Estat espanyol a través de les associacions autonòmiques.
Pertànyer a l'AEPP és requisit indispensable per accedir a la Federació Europea.
L'Estat espanyol està representat a Europa per set delegats, tres dels quals pertanyen a l'ACPP i els altres tres, a la resta de l'Estat.
La FEAP (Federación Española de Asociaciones de Psicoterapeutas) reuneix associacions de psicoterapeutes que desenvolupen llur tasca dins l'Estat espanyol amb una formació i experiència acreditades que els permeten desenvolupar una bona pràctica professional.
La FEAP està integrada a l'EAP (European Association of Psychotherapists), amb seu a Brussel·les.
Els continguts d’aquest Postgrau, complementat amb els continguts teoricoclínics i les pràctiques del Postgrau d’Aplicació Teoricoclínica de la Psicoteràpia Psicoanalítica Contemporània, s’adeqüen, una vegada finalitzat el Màster en Psicoteràpia Psicoanalítica i el Màster de Perfeccionament, als requisits que demana la European Federation for Psychoanalytic Psychotherapy (EFPP) i la Asociación Española de Psicoterapia Psicoanalítica (AEPP), i també són reconeguts per la Federación Española de Asociaciones de Psicoterapeutas (FEAP).
El nivell acadèmic correspon als estudis de postgrau universitaris.

Donar a conèixer els elements bàsics del pensament psicoanalític i de la tècnica en la psicoteràpia per tal d’iniciar-se en el treball terapèutic.
- Assolir els coneixements de les diverses patologies clíniques tant en nens i adolescents com en adults.
- Introduir-se en el coneixement de la tècnica de la psicoteràpia en nens i adolescents, adults i grups.
- Poder supervisar el material d’observacions clíniques.

Donar a conèixer els elements bàsics del pensament psicoanalític i de la tècnica en les entrevistes de psicoteràpia per tal d’iniciar-se en el treball de diagnòstic psicodinàmic.
- Assolir els coneixements evolutius segons les diferents teories psicoanalítiques i la seva relació amb les diverses patologies clíniques tant en nens i adolescents com en adults.
- Introduir-se en el coneixement de la tècnica de l'entrevista en psicoteràpia psicoanalítica en nens i adolescents, adults i grups.
- Poder supervisar el material d’observacions clíniques.

Tasques relacionades amb la salut mental; el Màster capacita i dóna eines per a una millor comprensió del funcionament mental de les persones i també ofereix instruments per tractar-les.
Tasques vinculades a malalties psicosomàtiques i la salut.
Pràctica del diagnòstic de nens, adolescents, adults i gent gran tant en l’àmbit públic com privat.
Iniciació a les intervencions psicoterapèutiques de línia psicodinàmica en nens, adolescents, adults i gent gran.
En aquest moment hi ha una demanda creixent, tant al sector públic com al privat, de psicoterapeutes que tinguin una formació acreditada.

• Fundació UdG: Innovació i Formació
    Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació
    Laboratori del Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà
    Associació Catalana Psicoteràpia Psicoanalítca

Diploma de postgrau

Aplicació Teòrico-Clínica de la Psicoteràpia Psicoanalítica Contemporània

Edició: 12a Edició | Lloc: Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica. (Barcelona) | Idioma: Català | Data inici: 17/10/2017
Preu: 1.990 € (veure descomptes)
Màster

Psicoteràpia Psicoanalítica

Edició: 12a Edició | Lloc: Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica (Barcelona) | Idioma: Català | Data inici: 21/10/2017
Preu: 4.559 € (1r curs: 1.990 € + 2n curs: 2.569 €) (veure descomptes)
Diploma de postgrau

Psicoteràpia Psicoanalítca de Grup

Edició: 1a Edició | Lloc: Fundació Hospital Sant Pere Claver (Barcelona) | Idioma: Català | Data inici: 20/10/2017
Preu: 2.025 € (veure descomptes)
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

(1r curs: 1.990 € + 2n curs: 2.569 €)
Veure descomptes

Calendari