Formació en Psicoteràpia i Teoria del Vincle Afectiu

Data d'inici: 20/10/2017
Data de finalització: 30/09/2018
Data darrera sessió presencial: 22/09/2018

Dos divendres al mes, de 16 a 20 h (Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà) i un dissabte al mes, de 10 a 14 h i de 16 a 19 h (Aulari 1 del Parc).
* Supervisió casos clínics divendres: Aquesta assignatura es pot cursar de manera presencial al Laboratori de Vincle Afectiu o de manera on-line. Si es cursa de manera on-line el professional en formació haurà d'anar aportant els seus propis casos per rebre la supervisió dels terapeutes docents.

Lloc de realització: Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà i Parc Científic i Tecnològic de la UdG

El Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà de la Universitat de Girona és un grup que s’ha especialitzat en l’estudi de les tècniques d’avaluació dels vincles afectius i els programes d’intervenció que més s’empren a Europa. També és un pioner en el disseny de programes propis i tècniques d’intervenció basades en aquesta aproximació teòrica. Els membres del Laboratori van crear l’any 2014 l’Associació Catalana de Psicologia Clínica-Evolutiva i Psicoteràpia del Vincle Afectiu que agrupa els professionals formats en aquesta especialitat. El màster dona accés a ser reconegut com a membre per l’associació.

A qui s' adreça

A psicòlegs que es vulguin especialitzar en programes psicoterapèutics basats en la teoria del vincle afectiu.

Titulació universitària de Psicologia. Es consideraran sol·licituds de formacions afins sempre que el Laboratori de Vincle Afectiu doni el vistiplau per ser un professional proper a les problemàtiques que tracta el màster.

La Teoria del Vincle Afectiu (Attachment Theory) és una de les perspectives més actuals en el camp de la psicologia. Fou inicialment desenvolupada per J. Bowlby (1907-1990), psicoanalista i psiquiatra anglès. Considerada avui dia dins el marc de la psicoanàlisi relacional, presenta l’avantatge d’integrar coneixements de la psicologia del desenvolupament, biologia, etologia i cibernètica.
L’Attachment Theory ha desenvolupat instruments de diagnosi i valoració de les experiències de criança, models operatius interns del sistema de vincle afectiu i estats mentals que, procedint del camp psicoanalític, presenten evidència empírica provada.
L’aplicació de l’Attachment Theory al camp de la psicoteràpia i la comprensió de la psicopatologia d’infants i adults a partir d’aquest model és l’objectiu d’aquest màster.
Els alumnes formats podran accedir a portar pacients en un màster d’aprofundiment dins el Laboratori de Vincle Afectiu o centres associats.

Aquest màster permet accedir a:

– Titulació de Curs de Postgrau en Teràpia de Vídeo-Intervenció.
– Acceptació com a membre en formació a l’Associació Catalana de Psicologia Clínica-Evolutiva i Psicoteràpia del Vincle Afectiu.
– Presentació com a membre a l’Asociación Iberoamericana de Apego.
– Titulació de Curs d’Especialització en Intervenció en el Sistema de Protecció a la Infància des de la Teoria del Vincle Afectiu: Acolliments, Adopcions i Treball amb Famílies Biològiques Vulnerables.

– Adquirir un coneixement rigorós sobre la teoria del vincle afectiu (Attachment Theory).
– Comprendre els efectes dels maltractaments, separacions i dols en la salut mental i la construcció del sistema de vincle afectiu.
– Aplicar en situacions clíniques instruments de diagnosi propis de l’Attachment Theory (Adult Attachment Interview, Strange Situation, CCH, Camir i d’altres).
– Saber fer una anàlisi de la interacció pares-infants/adolescents (CIB, LISA-T i LISA-M i altres).
– Comprendre la psicopatologia d’infants i adults des de la perspectiva psicoanalítica de la teoria del vincle afectiu.
– Iniciar-se en la teràpia per videointervenció (George Downing).
– Adquirir el nivell bàsic de formació en Psicoteràpia Psicoanalítica del Vincle Afectiu: Infants/Adults i Parelles.
– Comprendre la implicació de l’orientació de la teoria del vincle afectiu en les polítiques de protecció a la infància i revisar els Programes Internacionals de Millora de les Competències Parentals.
– Iniciar-se en la recerca i possible projecte de tesi doctoral.

Psicòlegs i psicoterapeutes formats en la teoria del vincle afectiu.
– Experts en la intervenció de pacients en situacions de vulnerabilitat, separacions, pèrdues, immigració, desordres afectius, desordres del comportament, optimització de les relacions de parella i de les relacions parentals.
– Psicopatologia dels vincles afectius.
– Nivell 1 d’expert en teràpia de videointervenció.

Laboratori del Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà

Psicoteràpia Psicoanalítica

Edició: 12a Edició | Lloc: Associació Catalana de Psicoteràpia Psicoanalítica. (Barcelona) | Idioma: Català | Data inici: 17/10/2017
Preu: 4.559 € (1r curs: 1.990 € + 2n curs: 2.569 €) (veure descomptes)