Màster

Crèdits: 64 ECTS
Data d'inici: 20/10/2017
Data de finalització: 17/06/2019

Dissabtes (un o dos al mes), de 9.30 a 18.30 hores, i ocasionalment divendres de 16.30 a 21.00 hores, i 3 Seminaris de Pràctica Clínica en cap de setmana (divendres tarda i dissabte tot el dia). Observació de treball clínic, supervisió, teràpia formativa i pràctiques amb casos clínics, entre setmana, de novembre de 2017 a juny de 2019.

Lloc de realització: Euroaula i Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella (Barcelona)

A qui s' adreça

Als alumnes del primer curs del Màster en Teràpia Familiar. Perspectiva Sistèmica Integradora.

Cal haver realitzat el primer curs del Màster en Teràpia Familiar. Perspectiva Sistèmica Integradora.

Tots aquells que treballem en l'àmbit de la psicoteràpia i la intervenció psicobiosocial sabem com n'és de necessari el domini de la intervenció familiar per potenciar el canvi de forma ràpida, efectiva i qualitativa. Per això, el coneixement dels jocs familiars, el domini de l'estratègia i el maneig de la tècnica són indispensables per accedir a un treball més profund, sigui en intervencions puntuals com a part d'un procés individual o de parella, o com a forma d'intervenció més directa amb la família.
La formació en el treball sistèmic és una part substancial per accedir als casos difícils bé per la seva cronicitat, bé per la seva gravetat simptomàtica o relacional, bé per l'etapa del cicle vital que s'està passant. El nostre màster pretén una formació integradora que tingui en compte els fonaments més tradicionals de la pràctica sistèmica però incorpori elements essencials del treball familiar des d'altres visions teoricotècniques. Així doncs, el marc de formació és ampli i professionalitzat ja que potencia un treball d'assimilació de la intervenció, pràctic, centrat en el canvi, profund i breu.
El programa de formació respon a la demanda social de professionals fortament preparats, que en un període relativament breu de temps es puguin fer càrrec de l'atenció d'una problemàtica familiar cada vegada més variada problemàtica familiar.

– Dotar als alumnes dels coneixements teòrics bàsics del Treball Sistèmic
– Potenciar l’assimilació dels elements avaluatius per a determinar el grau de funcionalitat familiar i la necessitat d’una intervenció terapèutica a aquest nivell per promoure el canvi
– Promoure l’aprenentatge de les estratègies bàsiques d’intervenció familiar, així com dels recursos tècnics per aplicar aquestes intervencions
– Impulsar la incorporació de recursos tècnics que provenen d’altres enfocaments psicoterapèutics com a elements de treball que facilitin el canvi familiar
– Adquirir, a través de tot això, la destresa en el treball pràctic en teràpia familiar
– Explorar l’aplicació pràctica de tot allò treballat en diferents àmbits d’aplicació pràctica formal.
Tot això, fent incidència en un treball teòrico-pràctic però també personal, aprofundint en els mecanismes de funcionament de la pròpia família i la seva repercussió en el funcionament quotidià tant personal com professional.

Aquest Màster capacita per al consell, la orientació i el treball psicoterapèutic en famílies, tant en un context privat com públic, en relació a una variada diversitat de temàtiques i demandes.

Interpersonal
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

(1r curs: 2.900 € + 2n curs: 2.700 €)
Veure descomptes