Agenda

La Universitat de Girona investirà com a doctors honoris causa Miquel Martí i Pol i Lluís Llach

Data: 20/10/2017
Hora: 12.00-14.00
Lloc: Aula Magna Modest Prats (església de Sant Domènec)

La Universitat de Girona investirà Miquel Martí i Pol, a títol pòstum, i Lluís Llach com doctors honoris causa en un acte que tindrà lloc a l’Aula Magna Modest Prats, l’església de Sant Domènec, el 20 d’octubre de 2017, a les 12 del migdia.

La Dra. Margarida Casacuberta i el Dr. Joan de la Creu Godoy seran respectivament la padrina i el padrí dels candidats, i llegiran l’elogi dels seus mèrits: al poeta Miquel Martí i Pol, a títol pòstum, pels seus mèrits científics i els valors humans, indestriables en la seva poesia; i a Lluís Llach, per la qualitat artística de la seva producció musical i poètica.

Cal confirmar l'assistència emplenant aquest formulari.

Conferència de Mateo Valero: "La supercomputació: un motor per a la ciència i l’enginyeria"

Data: 26/10/2017
Hora: 19.30-21.00
Lloc: Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona
Preu: Gratuït

El supercomputador Mare Nostrum 4, ubicat al Barcelona Supercomputing Center, és un dels més potents d'Europa i pot executar més de 13000 bilions d’operacions per segon. Està especialitzat en computació d'altes prestacions i ofereix servei a científics de tot el món. Genera coneixement i tecnologia que es transfereixen a la societat en forma de millors cotxes i avions, nous medicaments i avenços en cosmologia, astrofísica, geofísica o l'estudi del canvi climàtic. La millora en el rendiment i la velocitat d'aquests supercomputadors és un dels grans reptes del futur.

Mateo Valero és doctor enginyer en Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Madrid, professor i investigador en Arquitectura de Computadors a la Universitat Politècnica de Catalunya i director del Barcelona Supercomputing Center. Ha rebut els prestigiosos premis internacionals Eckert-Mauchly (2007), Goode (2009), Distinguished Service Award de l’ACM (2012) i Seymour Cray (2015), tots ells en reconeixement a les seves contribucions fonamentals en el camp de l'arquitectura de computadors i al seu lideratge d'iniciatives en matèria de recerca i educació en informàtica d'alt rendiment.

Our ‘Trends in Teaching’ seminar series continues with talks by Kieran Donaghy and Rosie Burke

Data: 18/11/2017
Hora: 10.00-13.30
Lloc: Auditori Jaume Casademont, Parc Científic i Tecnològic de la UdG

Dear teachers,

Here at the Fundació UdG: Innovació i Formació, we are happy to be able to offer you a new edition in our ‘Trends in Teaching’ seminar programme. This year we are going even further and offering you the chance to participate in two workshops with two highly-respected presenters: Kieran Donaghy and Rosie Burke. The workshops will address innovative and stimulating topics, with the strong common denominator of communication. Whatever syllabus you follow in your school, we can all agree that communication is the fundamental aim of language teaching.

Kieran Donaghy will be broadening our outlook in his workshop ‘Short and sweet: using short films to promote creativity and communication’, where attendees will be shown the kinds of hands-on creative activities that can be fitted into any classroom and are always appreciated by the students.

Rosie Burke will offer us a fun, interactive session called ‘Teens Talking’, designed to get tongue-tied teenagers talking, something that many a teacher has struggled with!

We hope that this has whetted your appetite to participate in the kind of seminar event that teachers usually have to travel further afield to attend and we look forward to seeing you on 18th November.

More information