II Congrés Internacional en Altes Capacitats UdG-FANJAC

Data: del 04/05/2018 al 05/05/2018
Hora: 09.00-20.00
Lloc: Auditori de la Mercè

És una iniciativa de la Fundació d'Ajuda a Nens i Joves amb Altes Capacitats (FANJAC) conjuntament amb la Universitat de Girona (UdG) per difondre la realitat dels nois i noies amb altes capacitats (AC) entre professionals de l'educació i famílies amb fills en edat escolar en especial, i entre la societat en general.

Al congrés es tractaran temàtiques en relació a la neurociència i AC, les emocions, la intervenció escolar, les AC a la família, la detecció, la creativitat, el talent i la motivació, les dobles excepcionalitats, la perspectiva de gènere i les AC , i es presentaran experiències i treballs que es duen a terme amb alumnes amb AC des de les escoles i associacions.

Els ponents són professionals i investigadors experts en el camp de les AC de reconegut prestigi i convidats especialment per a l'ocasió. Les conferències es combinaran amb la presentació de pòsters explicatius d'activitats realitzades a les escoles amb nens d'AC.

Jornada de Portes Obertes a l'Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella - IESP (informació de màsters i postgraus)

Data: 04/05/2018
Hora: 15.00-20.00
Lloc: Gran Via de les Corts Catalanes, 617, 3-3, Barcelona

Les persones interessades en assistir-hi podran rebre informació dels següents cursos:

– Màster en Intervenció Familiar, Sistèmica i Integradora
– Màster en Sexologia Clínica
– Diploma de Postgrau en Psicoteràpia Integradora
– Diploma de Postgrau en Teràpia de Parella
– Diploma de Postgrau en Intervenció Breu Estratègica
– Curs de Postgrau en Intervenció Sistèmica Breu en Violències Familiars

Veure cartell informatiu

1ª Trobada pedagògica "Democràcia i participació a les escoles"

Data: 18/05/2018
Hora: 09.00-14.00
Lloc: Aula 038 de la Facultat d'Educació i Psicologia

Està organitzada pel Grup de recerca GRES, la Xarxa de recerca Demoskole i l'Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach.

El coneixement cívic és un element clau per aconseguir més i millor participació ciutadana i cívica. També ha de tenir lloc, almenys en part, a les aules d’educació primària i secundària. Les recomanacions europees reconeixen la importància de la formació de mestres com a part de l’estratègia de foment de l’educació per a la ciutadania democràtica i l’educació per als drets humans. És en aquest context, i com a fruit de la recerca Pla de formació integral per al foment d’actituds, pràctiques i cultura democràtiques i participatives en els estudiants de Grau de Mestre (doble titulació: Infantil i Primària), del programa de millora i innovació en la formació de mestres (ARMIF), elaborat pel grup DEMSKOLE, que s’emmarca la 1ª Trobada pedagògica Democràcia i participació a les escoles.

La trobada pretén donar una visió PRÀCTICA i TEÒRICA de què podem fer per millorar la qualitat democràtica als centres, al mateix temps que vol ser un espai de trobada per debatre sobre les realitats de centres de Primària que volen impulsar projectes de participació reals.

Aquesta trobada es complementarà amb dues més: una adreçada a famílies (curs 2019-20) i una altra a alumnes (curs 2020-21).

Díptic de la 1ª Trobada pedagògica Democràcia i participació a les escoles

Jornada de Portes Obertes per a les famílies

Data: 19/05/2018
Hora: 10.00-13.30
Lloc: Universitat de Girona

La Universitat de Girona obre les seves portes als estudiants de secundària i les seves famíles per tal de donar a conèixer de primera mà els campus, els centres, les instal·lacions esportives i l'oferta formativa que s'ofereix per al curs 2018-2019.

Programa JPO - 19 de maig de 2018

Congrés:"Perspectives del desenvolupament econòmic local: qüestions tributàries d'interès"

Data: del 31/05/2018 al 01/06/2018
Hora: 9.30-17.30 (31 maig) i 9.30-14.00 (1 juny)
Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Dret, Universitat de Girona

Organitzat per l'Àrea de Dret Financer i Tributari del Departament de Dret Públic de la Universitat de Girona.

En el marc de la projectada reforma de la Hisenda Local, el Congrés es centrarà en qüestions rellevants pel desenvolupament econòmic local, com són la promoció del comerç o el dret a l'habitatge des de la vessant tributària.

S'analitzaran temes com la possible adaptació del model "Business Improvement Districts" (BID) i els seus avantatges, els efectes de les sentències del Tribunal Constitucional sobre la plusvàlua municipal, i diferents mesures tributàries per afavorir el dret a un habitatge, així com, els reptes fiscals de l'economia col·laborativa.

Inscripcions fins el 28 de maig.

Programa Congrés