ICEberg Day: Conferència a càrrec de Cristobal Cobo

Data: 27/06/2018
Hora: 10.00-12.00
Lloc: Auditori Manel Xifra Boada, de l'edifici Narcís Monturiol (Parc Científic i Tecnològic de la UdG)

Aquesta conferència,  "Re-pensar el aprendizaje en la era de la hiper-complejidad y el positivismo digital", s'emmarca en les sessions organitzades per l'espai ICEberg impulsat per l'ICE de la UdG.

Cristóbal Cobo ha treballat en projectes a Europa, Sud-Amèrica i Nord-Amèrica. Actualment és acadèmic i investigador associat a l’Oxford Internet Institute de la University of Oxford i director del Center for Research–Ceibal Foundation d’Uruguai.

Una de les aportacions més conegudes de Cristobal Cobo és el concepte d’“aprenentatge invisible” que va desenvolupar conjuntament amb John Moravec.

Recentment ha publicat “La innovación pendiente. Reflexiones sobre educación, tecnología y conocimiento”. Amb aquesta publicació Cristóbal Cobo convida a pensar en l’educació des d’una nova òptica, una que planteja que la veritable innovació està en explorar noves formes de valorar i reconèixer el coneixement, tant dins com fora de l’aula. Considera que fins ara, els dispositius han acaparat tota l’atenció, però els veritables canvis en l’ensenyament i l’aprenentatge han estat invisibles. Ara convé donar-los la visibilitat.

Atès que la tecnologia forma part integral de les nostres vides, aquesta reflexió transcendeix el context educatiu i parteix de la base que tot espai es converteix en un entorn d’aprenentatge. Però en aquest nou entorn no podrem trobar fórmules per treballar. Al contrari, la gran aportació de l’autor consisteix en analitzar els desafiaments que presenten les tecnologies en l’ensenyament i la redefinició dels conceptes saber i coneixement en una societat que està en plena transformació.

Les inscripcions es poden fer fins al 15 de juny.