UdGLlegeix. Club de lectura universitari: "Si això és un home", de Primo Levi

Data: 22/02/2018
Hora: 18.00
Lloc: Aula de la Cartoteca de la biblioteca de Barri Vell

El club de lectura universitari UdGLlegeix proposa l'obra "Si això és un home" de Primo Levi. La investigadora del Departament de Pedagogia de la Universitat de Girona, Mònica Carbó, presentarà la sessió de discussió i debat.

Primo Levi, supervivient dels camps d'extermini d'Auschwitz, va escriure aquesta obra, publicada l'any 1947, amb la intenció de llegar a la humanitat un material de primer ordre per a l'estudi de l'ànima i el comportament humans. Aquest llibre és, per tant, un testimoni colpidor de la vida i la supervivència a l'infern dels lager polonesos durant els últims anys de l'ocupació nazi; però també és, i sobretot, una anàlisi ponderada -en la mesura en què això és possible- de la dignitat i de l'abjecció en l'home enfrontat a l'extermini. Escrit amb una prosa vivíssima i gens afectada, la lectura de "Si això és un home" emociona el lector i alhora li permet de fondejar en les grandeses i les misèries de l'existència humana.

Primo Levi (Torí, 1919-1987) va néixer en una família jueva instal·lada al Piemont. El 1941 es va llicenciar en ciències químiques a la Universitat de Torí. Després d'haver participat en la resistència del nord d'Itàlia, va ser capturat i deportat al camp de concentració d'Auschwitz. El 1945, després d'un atzarós viatge per Europa, va tornar a Torí, on va publicar el seu primer testimoniatge sobre els camps d'extermini, "Si això és un home" (1947). Més tard va aparèixer "La treva" (1963) i "Els enfonsats i els salvats" (1986), relats autobiogràfics "El sistema periòdic" (1975), tots ells publicats per Edicions 62, que també li ha editat els seus relats en el recull "Tots els contes" (2008).