Diploma d'Expert en
Mediació Familiar Sistèmica i altres Tècniques d'Intervenció amb Famílies

Curs en tràmit d'homologació per part del Centre de Mediació de Dret Privat de la Generalitat de Catalunya.

Codi: 23X025
Tipologia: Diploma d'expert (postgrau)
Idioma: Català i espanyol en funció del docent.
Data d'inici: 20/10/2023
Data darrera sessió presencial: 15/06/2024
Data de finalització: 31/08/2024
22 ECTS / 60 hores
( presencials: 28 / videoconferència: 32) + treball autònom en funció dels ECTS

Classes 1 cap de setmana cada 1 o 2 mesos
(5 sessions presencials en total: 20/10, 18/11, 20/01, 06/04 i 15/06). Veure calendari.

• Per videoconferència: alguns divendres de 17 a 21 h (excepte la 1a sessió, del 20/10, que serà presencial).
  • Presencial al Balneari Vichy Catalan: alguns dissabtes de 10 a 14 h i de 16 a 18 h
Possibilitat d’assistir a les sessions presencials per videoconferència: No
Gravació de classes:
Lloc de realització: Per videoconferència amb la plataforma ZOOM i Balneari Vichy Catalán (Caldes de Malavella).

Pràctiques externes

Aquest curs estableix la possibilitat de fer pràctiques extracurriculars.

• A les persones llicenciades o graduades universitàries de diferents camps que estiguin interessades a desenvolupar aquesta pràctica professional o a treballar en aquest àmbit d’intervenció.
  • A persones amb una titulació universitària que treballin o desenvolupin projectes o serveis vinculats directament o indirectament amb les famílies, com ara professionals del sector de la pedagogia, la psicologia, la teràpia familiar, el treball social, l’educació social, la infermeria, la medicina o el dret.
  • A professionals de l’Administració pública, d’institucions educatives (escoles bressol, centres educatius de primària o secundària, escoles d’adults, centres d’educació en l’àmbit no formal, etc.), representants d’associacions de famílies, professionals d’empreses privades, o professionals o persones voluntàries d’organitzacions del tercer sector vinculades al treball amb famílies.
  • A persones amb una llarga trajectòria professional que vulguin reorientar la seva vida professional.

• Llicenciatura, diplomatura o grau en qualsevol disciplina.
  • Coneixements pràctics o experiència professional o associativa —o fins i tot voluntària— en la prevenció, gestió i resolució de conflictes i en la mediació (es poden acreditar mitjançant una carta de recomanació o un informe breu d’institucions públiques, entitats o empreses).

* Qui no disposi de títol universitari previ té dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d’assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

• Assolir coneixements, estratègies, habilitats i recursos pràctics que permetin intervenir en els conflictes (especialment els familiars), abordar-los i gestionar-los.
  • Adquirir competències per prevenir, detectar, gestionar o resoldre conflictes familiars des d’una perspectiva sistèmica.
  • Adquirir la capacitat per desenvolupar el rol professional de manera òptima, a partir de l’anàlisi del rol en la pròpia família, així com el rol en el context professional d’intervenció en famílies.

• Assessorament expert o orientació en gestió i resolució de conflictes en general, especialment conflictes familiars, des d’un enfocament sistèmic.
  • Assessorament expert en gestió i resolució de conflictes en projectes o equips de treball de diferents àmbits i institucions que treballin amb infants, adolescents i les seves famílies.
  • Formació en l’àmbit de la prevenció, la mediació i la resolució de conflictes. Es pot exercir la professió en:
  • Administracions locals, consells comarcals, etc.
  • Administració de justícia.
  • Despatxos privats de professionals del dret, la psicologia, etc.
  • Entitats del tercer sector.
  • Centres educatius públics o privats o empreses de formació

Diploma d'especialització (postgrau)

Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària

Edició: 20ª Edició | Lloc: Sala Seminari, Edifici Giroemprèn, Parc de Recerca i Innovació de la Universitat de Girona. | Idioma: Català i espanyol en funció del docent. |Data d’inici: 20/10/2023
Preu: 2.100 € (Veure descomptes)
Etiquetes: Mediació
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Veure descomptes

Calendari