Identificació

Curs de Postgrau en Trastorns en l'Aprenentatge i el Comportament i Intervenció Psicoeducativa

Informació bàsica

Edició: Quarta
Hores: 237.50
Data inici: 01/02/2017
Data finalització: 10/05/2017
Crèdits: 9.50 ECTS
Nombre de places: 40
Codi: 16PPX2019

Preu: 650,00€
Horari: dimecres i divendres, de 18 a 21 h
Lloc realització: Facultat d'Educació i Psicologia de la UdG - Campus Barri Vell

PRESENTACIÓ

La proposta de formació que presentem pretén aprofundir, d’una banda, en les dificultats d’aprendre que presenten alguns alumnes en la seva escolarització i les actuacions metodològiques i didàctiques que poden afavorir els seus aprenentatges. De l’altra, en les dificultats d’adaptació que presenten alguns alumnes causades per problemàtiques conductuals i de personalitat, i la intervenció psicoeducativa necessària per millorar el seu progrés personal i relacional.

OBJECTIUS
– Determinar quan / per què / com preocupar-se davant d’un alumne que mostra dificultats.
– Detectar les dificultats i trastorns i tenir estratègies d’intervenció psicoeducativa.
– Diferenciar què es pot fer a l’escola i què s’ha de fer en altres àmbits.
– Disposar del coneixement pràctic i teòric sobre les dificultats que determinats alumnes presenten en l’adquisició dels aprenentatges, analitzant models i estratègies d’intervenció de manera contextualitzada.
– Planificar i elaborar plans d’intervenció des d’una perspectiva interdisciplinària i col·laborativa que contempli tant el treball a l’aula com amb la família i altres professionals.
– Tenir un coneixement profund sobre les estratègies i els instruments d’observació, detecció, valoració i resposta davant d’un alumne que mostra especials dificultats en l’adquisició dels aprenentatges.
A QUI S'ADREÇA

A mestres d’educació infantil i primària, a professors de secundària, a diplomats o graduats en Magisteri i a llicenciats o graduats en Psicologia, Pedagogia o Psicopedagogia que vulguin aprofundir en les estratègies i els instruments de detecció, valoració i resposta dels alumnes que presenten especials dificultats en l’adquisició dels aprenentatges i en l’adaptació al centre educatiu.

REQUISITS D'ADMISSIÓ

Diplomats, graduats o llicenciats

PROGRAMA

– Alumnes amb retard en els aprenentatges: resposta psicopedagògica i escolar / Lluís Espunya – Rosa Casellas

– Trastorns neuropsicològics – trastorns d’aprenentatge / Joan Serra

– Retard del llenguatge i trastorn específic del llenguatge / Iris Badia

– Anàlisi de casos I

– Trastorns en l’aprenentatge del llenguatge escrit: dislèxia, disortografia, disgrafia / Joan Serra

– Trastorns en l’aprenentatge del llenguatge escrit. Propostes de treball / Gemma Collmalivern

– Discalcúlia / trastorn d’aprenentatge no verbal / Joan Serra

– Anàlisi de casos II

– TEA / Carme Hortal – Cristina Lombardia - Jessica Serrano

– TDAH / (encara per determinar)

– TC / Carme Hortal – Cristina Lombardia – Enric Bolea

– Anàlisi de casos III

– Intervenció i col·laboració amb les famílies / Ramon Almirall

– Sessió de cloenda. Anàlisi de l’aprenentatge adquirit  / Lluís Espunya – Joan Serra

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

– Cristina Lombardia. Psiquiatra. SEETDIC. Professora associada. Facultat de Medicina, Universitat de Girona.

– Joan Serra. Veure currículum a l’apartat Direcció.

– Lluís Espunya. Veureu currículum a l’apartat Coordinació.

Jessica Serrano. Doctora en psicologia. Professora de la Facultat d'Educació i Psicologia, Universitat de Girona.

– Rosa Casellas. Assessora psicopedagògica. Departament d’Ensenyament.

– Carme Hortal. Psicòloga i coordinadora del SEETDIC de Girona. Departament d’Ensenyament.

– Ramon Almirall. Assessor psicopedagògic, professor associat, Universitat de Barcelona.

– Iris Badia. Psicopedagoga. CREDAG. Departament d’Ensenyament.

– Gemma Collmalivern. Psicòloga, centre psicopedagògic privat.

– Enric Bolea. Psicòleg. SEETDIC Barcelona, Departament d’Ensenyament.

* La direcció es reservarà el dret a fer canvis en l'equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Direcció

– Joan Serra Capallera. Psicòleg i pedagog, Màster en Intervenció Educativa i Assessorament Curricular, assessor psicopedagògic, professor associat del Departament de Psicologia de la Universitat de Girona. Director de la revista Àmbits de Psicopedagogia.

Coordinació

– Lluís Espunya Danés. Psicòleg i pedagog, Màster en Intervenció Educativa i Assessorament Curricular, assessor psicopedagògic, professor associat del Departament de Psicologia de la Universitat de Girona.

Organitza:

COMPARTEIX AQUEST CURS:    Share to Facebook   Share to Twitter