Identificació

Curs d'Especialització en Ciències Socials Forenses per a Professionals de l'Àmbit Social (SEMIPRESENCIAL)

Informació bàsica

Edició: Primera
Hores: 100.00
Data inici: 18/10/2016
Data finalització: 09/12/2016
Crèdits: 4.00 ECTS
Nombre de places: 20
Codi: 16SPX4044

Preu: 425,00€
Horari: 4 ECTS (12 hores presencials i 88 hores de treball personal)
Sessions presencials: 18 d'octubre, 3, 8 i 15 de novembre de 2016
dimarts i dijous de 17 a 20 h

Lloc realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Pic de Peguera, 11 de Girona. Edifici Giroemprèn. Ala B
PRESENTACIÓ

A partir de començaments de la dècada dels anys 80 del segle passat, amb l'aprovació de  la coneguda Llei del Divorci, l'any 1981 es comencen a crear als Jutjats de Família equips multidisplinaris a on és requerida la figura del/de la professional del camp social com a perit/a en procediments civils. Posteriorment, la introducció dels perits/es socials als equips tècnics es feu extensible a l'àmbit penal.

Actualment, el reconeixement dels coneixements específics dels professionals del treball social i de l'educació social a l'Administració de Justícia es veu reforçat per l’increment de demandes per part de professionals de l'àmbit jurídic.

Aquest creixent interès per l'aportació del dictamen d'aquests experts/es al procediment judicial  contribueix a crear una nova sortida professional dins d'aquestes disciplines que requereix d'una formació especialitzada.

El Curs d'Especialització  en  Ciències Socials Forenses per a professionals de l’àmbit social té per objecte formar professionals en l'àmbit forense i en l'emissió de pericials judicials i extrajudicials.

OBJECTIUS
– Professionalitzar la pràctica de les ciències socials forenses o el peritatge social.
– Obtenir uns coneixements teòrics i pràctics que avalin l'especialització de les professions d'àmbit social en el camp judicial.
– Crear un filó professional en l'emprenedoria que contribueixi al reconeixement tècnic d'aquestes disciplines dins de l'àmbit jurídic.
– Formar professionals perquè adquireixin capacitats i habilitats per a l'exercici del peritatge social.
– Capacitar els estudiants en el desenvolupament metodològic dels estudis forenses per a l'emissió d'un dictamen pericial.
– Promoure la recerca de recursos metodològics d'investigació i valoració social en la pràctica pericial per a l'estudi de casos.
– Conèixer el contingut i els límits del dictamen pericial discriminant-lo de l'informe tècnic.
– Emmarcar les actuacions dels forenses socials dins d'un context ètic i deontològic.
A QUI S'ADREÇA

A professionals del treball social i de l'educació social, així com a professionals o estudiants que vulguin endinsar-se en el món forense i adquirir coneixements sobre el rol judicial dels pèrits socials forenses.

REQUISITS D'ADMISSIÓ

– Diplomats o graduats en Treball Social o Educació Social.

– Estudiants del Grau en Treball Social o en Educació Social.

PROGRAMA

1. L'evolució de les ciències socials forenses a l'Estat espanyol i la figura del perit social.

2. L'actuació del perit en procediments judicials.

3. El dictamen pericial social o informe social forense.

4. L'ètica deontològica del perit social.

Treball final: Emissió d'un dictamen pericial.

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Laura Crous Gonzàlez. Veure currículum a l'apartat Direcció.

*La direcció es reservarà el dret a fer canvis en l'equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el nivell de qualitat i categoria professional.

Direcció

– Laura Crous i Gonzàlez. Diplomada en Treball Social, Escola Universitària de Treball Social de Barcelona - ICESB. Universitat Ramon Llull (correspondència nivell 2 (grau) del MECES). Màster en Psicologia Jurídica i Peritatge Forense per la Universitat de València. Postgrau en Criminologia. Formació i habilitació per a l'exercici del peritatge social judicial i extrajudicial. Tècnic expert superior en mediació familiar. Tècnic expert en mediació familiar intergeneracional. Tècnic en actuacions de prevenció de maltractaments dins de l'àmbit familiar. Formació en teràpia de parelles. Formadora de formadors per a la Fundació Tripartita. Fundadora i directora de la consultoria LCG-Treball Social, especialitzada en peritatge social i mediació familiar des de l'any 2009. Formadora en formació contínua de treball social per a entitats privades i administracions públiques. Supervisora d'equips de treball per a entitats i administracions públiques. Docent en l'especialització de peritatge social per a treballadors/res socials en les diferents delegacions territorials del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya 2012-2015. Membre i referent del Grup de Treball i Recerca de Peritatge Social del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya a la seu de Barcelona. Experiència com a consultora especialitzada en peritatge social pel Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (2011-2015); col·laboració amb la Comissió Nacional de Mesures d'Actuació per a l'Eradicació de la Violència Masclista de la Generalitat de Catalunya i amb la subcomissió de treball de Violència Sexual de la Comissió Nacional de Mesures d'Eradicació de Violència Sexual, de la Generalitat de Catalunya i coordinada per l'Institut Català de la Dona (2013-2015)Promotora de la primera edició del Postgrau en Peritatge Social (UVIC) l'any 2015. Autora de publicacions com Recomanacions deontològiques de l'actuació en treball social forense i Fonaments legislatius i metodològics en treball social forense, així com diversos articles publicats a la RTS.

Organitza:

COMPARTEIX AQUEST CURS:    Share to Facebook   Share to Twitter