Identificació

Nombre de places: 20
Codi: 16PPX4104

Preu: 150,00€
Horari: 1 ECTS (12 hores presencials i 13 hores de treball personal)
divendres, de 10 a 14 h
19 de maig, 2 i 16 de juny de 2017

Lloc realització: Fundació Eulàlia Torras de Beà. Carrer Santa Eulàlia, 11-13 de Barcelona (08012)

PRESENTACIÓ

Un 7,5% dels nens nascuts a Catalunya són prematurs. La vinculació amb els pares és essencial per evitar futurs trastorns psicopatològics en el nen i les famílies.

OBJECTIUS

– La comprensió de la prematuritat i les seves repercussions en la psicopatologia perinatal.
– Què representa ser pares prematurament?

A QUI S'ADREÇA

A aquells professionals de l’àmbit de la salut (psicòlegs, pediatres, psiquiatres) i de l’educació (pedagogs, mestres i educadors infantils) que vulguin tenir coneixement i/o especialitzar-se en el treball dins de l’àmbit dels nens prematurs.

REQUISITS D'ADMISSIÓ

Grau en Psicologia, Pedagogia o Medicina (pediatres i psiquiatres) i mestres d’educació infantil i primària.

Sessió 1 (19/05/2017):
– Significat de la prematuritat i cures centrades en el desenvolupament

Sessió 2 (02/06/2017):
– Treball amb els pares: dol i culpa en la prematuritat

Sessió 3 (16/06/2017):
– Treball interdisciplinari i seguiment i derivació posteriors dels nens prematurs

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ

– Mireia Escardíbul Ferrà. Veure currículum a l'apartat Direcció.

– Remei Tarragó Riverol. Veure currículum a l'apartat Coordinació.

*La direcció del curs es reservarà el dret a fer canvis en l'equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Direcció

Mireia Escardíbul Ferrà. Psicòloga clínica i psicoterapeuta de la Fundació Eulàlia Torras de Beà. Treballa en atenció precoç des de l'any 1997 al CDIAP de la FETB, essent la coordinadora del mateix des de l'any 2004 fins el 2015. Ha impartit diversos cursos i col·laborat en publicacions sobre l'atenció precoç. A l'actualitat és directora de Posicionament i Nous Projectes, i responsable de Docència i Recerca de la FETB.

Coordinació

Remei Tarragó Riverola. Metgessa psiquiatra. Psicoterapeuta per la Sociedad Española de Psiquiatría y Psicología del Niño y Adolescente (SEPYPNA). Màster del Test de Brazelton per la Universitat de Harvard. Terapeuta de família pels cursos del professor Jorge Thomas. Psiquiatra del Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil (CSMIJ) de Sant Andreu (FETB). Professora del Màster en Atenció Precoç a la Universitat Ramon Llull, del Màster en Atenció Perinatal a la Universitat de València i del Máster en Psicología del Niño y Adolescente a la SEPYPNA. Responsable de l’atenció psicològica a la Unitat de Cures Intensives (UCIN) de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona des de la Fundació Eulàlia Torras de Beà (FETB).

Organitza:

Matricula't