Identificació

Curs d'Estiu: Eficiència Energètica. Com Estalviar Energia a la Feina, a la Llar, i quan Viatgem

Informació bàsica

Edició: Primera
Hores: 30.00
Data inici: 10/07/2017
Data finalització: 21/07/2017
Nombre de places: 40
Codi: 16PQX8034
Pròximament

Preu: 50,00€
Horari: De dilluns a divendres de 15.30 a 18.30 h
dilluns, dimecres i divendres, de 15.30 a 18.30h (Aula II-09)
dimarts i dijous, de 15.30 a 17 h (Aula II-09) i de 17 a 18.30 h (Laboratori d'Energies)

Lloc realització: Escola Politècnica Superior (EPS) - Campus Montilivi
OBJECTIUS

–Identificar els procediments per aconseguir un estalvi d’energia als principals sectors econòmics (indústria, serveis, transport i habitatge).
–Assolir els coneixements bàsics per analitzar el resultat d’una auditoria energètica.
–Aplicar l’eficiència energètica al seu àmbit més proper.
–Eines per quantificar el consum energètic.

A QUI S'ADREÇA

El curs està adreçat a estudiants de:

–Grau en Tecnologies Industrials.
–Grau en Enginyeria Mecànica.
–Grau en Enginyeria Química.
–Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica i Grau en Enginyeria Elèctrica.
–Grau en Química.

També s’adreça a la resta d'estudiants universitaris, professionals i públic en general interessat en la temàtica del curs.

Descripció

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer un 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d’Estiu de la Xarxa Vives d’universitats, amb independència dels cursos en què s’inscriguin.

–Conceptes i àmbit normatiu  (3 h)
–Eficiència energètica als edificis   (6 h)
–Eficiència energètica al sector primari  (6 h)
–Eficiència energètica a la indústria  (6 h)
–Eficiència energètica al sector serveis  (3 h)
–Eficiència energètica al transport  (3 h)
–Estudi i anàlisis de casos pràctics  (3 h)

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

–Martí Comamala Laguna. Enginyer tècnic industrial, és professor titular de l’Àrea de Màquines i Motors Tèrmics del Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial a l'Escola Politècnica Superior de la UdG. Treballa des de l’any 1988 dins l’àmbit dels motors de combustió interna i ha col·laborat amb nombroses empreses del sector del transport.

–Alexandre Deltell Carbonell. Enginyer industrial, és professor associat de l'Àrea de Màquines i Motors Tèrmics del Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial a l'Escola Politècnica Superior de la UdG. Té una àmplia experiència en projectes industrials i sistemes energètics.

–Albert Massaguer Colomer. Enginyer industrial, és professor associat de l'Àrea de Màquines i Motors Tèrmics del Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial a l'Escola Politècnica Superior de la UdG. Compagina la seva tasca docent en l'àmbit d'energies i eficiència energètica amb el lliure exercici professional en planificació, gestió, manteniment i direcció de projectes d'instal·lacions tèrmiques i de fluids.

–Lino Montoro Moreno. Vegeu currículum a l'apartat de coordinació.

–Josep Ricart Ferrer. Enginyer industrial. Enginyer a COMEXI GROUP, expert en simulació i optimització de sistemes industrials i amb una àmplia experiència en empreses del sector elèctric i xarxes de distribució.

–Eduard Massaguer Colomer. Doctor enginyer industrial i enginyer tècnic industrial en electrònica industrial. És soci fundador de l’empresa NABLA Thermoelectrics. Expert en sistemes d’aprofitament energètic a partir de fonts de calor residual.

* La direcció es reservarà el dret de fer canvis en l'equip docent en cas que alguns dels professors no puguin impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Coordinació

Lino Montoro Moreno. Doctor enginyer químic, és professor lector de l'Àrea de Màquines i Motors Tèrmics del Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial a l'Escola Politècnica Superior de la UdG. Acreditat com a CEMI (Certified Energy Manager International) per l’AEE (Association of Energy Engineers).

Organitza:

COMPARTEIX AQUEST CURS:    Share to Facebook   Share to Twitter