Identificació

Codi: 16PIX8019

Preu: 285,00€
Horari: De dilluns a divendres de 16 a 19 h
Lloc realització: Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials - Campus Montilivi

– Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d’Estiu de la Xarxa Vives d’universitats, amb independència dels cursos en què s’inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC independentment del nombre total de Cursos d’Estiu que realitzi en un mateix CURS ACADÈMIC (Exemple: 1 Curs d’Estiu = 1 ECTS;  4 Cursos d’Estiu en el mateix Curs Acadèmic= 1 ECTS, etc.).

– Si ets alumne UdG és imprescindible, per a l'atorgació del crèdit de reconeixement acadèmic, que al finalitzar la teva inscripció omplis el següent formulari (fes clic aquí).

OBJECTIUS

Curs d’iniciació a la llengua alemanya. En acabar el curs l’aprenent podrà fer els primers passos en alemany, com per exemple parlar d’un mateix i la família, demanar en un restaurant, comprar un tiquet de tren o teatre, demanar una adreça en una ciutat i entendre les respostes si la gent parla a poc a poc. Podrà entendre els primers textos breus i escriure correus senzills sobre temes quotidians.

A QUI S'ADREÇA

L’alemany obre portes al món laboral, a fer estades i pràctiques i, naturalment, al turisme. Hi ha cent milions de parlants d'aquesta llengua a Alemanya, Àustria, Suïssa, Luxemburg i Liechtenstein, estats on l’alemany és exclusivament oficial o cooficial.
«Poques llengües tenen una relació tan poderosa a efectes laborals com l’alemany. […] els alemanys són els segons visitants en nombres absoluts a Espanya. Es tracta d’un turista fidel i que valora molt –i sense exigències– ser tractat en la seva llengua. I no s’ha d’oblidar tampoc el dèficit que té Alemanya de llicenciats en sectors com el sanitari, tant de metges com de personal d’infermeria, així com de professions relacionades amb l’atenció a la tercera edat.» (La Vanguardia, 21 de gener de 2017)
El curs s’adreça, per tant, a totes les persones interessades en iniciar-se en aquesta llengua per qüestions personals, acadèmiques o professionals. S’adreça també especialment als estudiants que pensen fer una estada Erasmus o de pràctiques en un país de parla alemanya.

Temes que es tractaran:
–la persona
–els viatges
–el menjar
–la rutina diària
–els desitjos

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

Foelke Feenders. Professora amb molts anys d’experiència en l’ensenyament de la llengua alemanya. Treballa també al Goethe-Institut de Barcelona. Té una àmplia experiència com a examinadora d’exàmens oficials i com a col·laboradora de l’editorial Klett-Langenscheidt en l’àmbit de l’alemany com a llengua estrangera.

*La direcció es reservarà el dret de fer canvis en l'equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Coordinació

Dankmute Pohl. Responsable d’alemany del Servei de Llengües Modernes (UdG), professora d’alemany i anglès. Màster en Educació i TIC (UOC). Interessada en l’ús d’eines digitals per a l’aprenentatge i l’ensenyament de llengües estrangeres. Responsable de l’elaboració d’exàmens CertACLES d’alemany de l’SLM.

Organitza:

Matricula't