|
Imprimir
|
|
Edició: Primera Hores: 752.00 Idioma: Català Data inici: 29/11/2012 Data finalització: 17/05/2013 |
Crèdits: 30.00 ECTS Nombre de places: 21 Codi: 12SPX1003 |
Matrícula tancada
Preu: 1200€
Preu:
|
|
Horari: Dijous i divendres de 17 a 21 h. Lloc realització: Facultat d'Educació i Psicologia (Campus Barri Vell) |
||
El curs dóna resposta a l'article 27.1. del Decret 155/2010, de 2 de novembre, de la direcció dels centres educatius públics i del personal directiu professional docent: «La formació inicial i permanent per a l'exercici de la direcció s'ha d'encomanar a institucions, públiques o privades, de prestigi reconegut, o a les universitats, que han de dissenyar mestratges i altres programes de formació en direcció i gestió de centres educatius públics d'acord amb els principis i les prioritats del sistema educatiu».
A) Contribuir al desenvolupament de competències directives dels directius en exercici i dels docents que desitgin ser-ho en centres sostinguts amb fons públics, bé sigui de titularitat pública o privada.
B) Analitzar les característiques del sistema i dels centres educatius, així com la seva evolució: precedents, situació actual i perspectives de futur.
C) Construir un panorama global de la diversa tipologia de centres (escoles bressol, centres d'educació infantil, escoles de primària, zones escolars rurals, instituts-escola, centres d'educació secundària, escoles d'idiomes, escoles d'adults, etc.) i serveis educatius (CRP, ELIC, EAP, CREDA, CREDV, CdA, etc.).
D) Conèixer la legislació que regula el funcionament dels centres, els models organitzatius dels centres i projectes en els diferents àmbits d'actuació.
E) Establir les competències bàsiques que han de desenvolupar els directius per a l'exercici de les seves funcions així com les característiques bàsiques de l'activitat que duen a terme.
F) Reflexionar i establir relacions entre organització, direcció i lideratge.
G) Dotar dels coneixements, habilitats i tècniques necessàries per desenvolupar projectes de millora organitzativa i dirigir-los de forma competent.
H) Exposar els requeriments i les característiques de la gestió per projectes com a eina de millora: conèixer els diversos components d'un projecte, les tècniques que en faciliten l'elaboració i les estratègies per portar-lo a la pràctica.
I) Facilitar l'adquisició de les aptituds personals necessàries per desenvolupar la funció directiva tenint en compte la dimensió ètica.
– Directors/es de centres educatius que reben finançament públic, tant si són de titularitat pública com privada.
– Membres d'equips directius.
– Coordinadors de cicle, d'etapa, etc. d'un centre educatiu; caps de departament i docents interessats a conèixer l'organització d'un centre educatiu i assumir-hi funcions directives.
Pendent de confirmació. Podreu trobar el llistat de professorat, en aquest mateix apartat, properament.
Organitza:
|
|
FULLETÓ DEL CURS |
|
Àmbits de coneixement |
|
Tipus de curs |
|
Modalitats |
|
Paraules clau |
|
|
Avís legal | Tel. 972 21 02 99 | E-mail: info.fundacioif@udg.edu |
![]() |