Identificació

Codi: 16PTX1505

Preu: 3.500,00€
Horari: Viernes de 17 a 21 h y sábado de 9 a 14 h
Lloc realització: Escola Universitària de Turisme Euroaula (Aragó, 208. Barcelona)
PRESENTACIÓ
El revenue management s’ha convertit en una eina indispensable per a la gestió diària. La incertesa econòmica, les variacions en la demanda hotelera, la disminució dels preus o l’augment dels canals de venda, entre altres causes, fan cada cop més necessari que els hotels disposin d’una estratègia de revenue management sòlida que eviti la pèrdua d’oportunitats de venda.

Per donar resposta a aquesta necessitat, cal entendre el comportament de la demanda i anticipar-s’hi, maximitzar els beneficis i optimitzar de forma contínua els productes o serveis.

Els professionals del sector turístic necessiten especialitzar-se en els nous models de gestió. Cada vegada més, els hotels i altres empreses turístiques com aerolínies i agències de viatges reclamen perfils de revenue managers que els ajudin a maximitzar els seus ingressos.

El revenue management és l’aplicació d’eines analítiques que prediu el comportament del client. El yield management permet periodificar el revenue management per optimitzar i augmentar beneficis.
OBJECTIUS
– Obtenir una visió de revenue management des de la perspectiva de direcció de negoci.
– Fomentar la cultura del revenue management com element indispensable en la gestió turística.
– Comprendre els procediments, tàctiques i estratègies del revenue management dels models i valors afegits, i aplicar-los a la realitat de la gestió turística.
– Gestionar i preveure de forma adequada la demanda.
– Gestionar de forma equilibrada la comercialització i la distribució en els diferents canals de venda: canal directe i canals intermediaris.
A QUI S'ADREÇA

– A professionals amb experiència que vulguin accedir al sector turístic i especialitzar-se en revenue management.

– A llicenciats, diplomats i graduats que vulguin orientar el seu perfil cap a la gestió dels ingressos en empreses turístiques.

REQUISITS D'ADMISSIÓ

– Titulació de graduat, llicenciat, enginyer o arquitecte, de l’àmbit econòmic, científic, de l’enginyeria, educatiu, humanístic, social o sanitari.

– Altres diplomatures, altres llicenciatures o graus de la branca de les ciències socials.

– Professionals de tots els sectors de l’economia que desitgin orientar el seu futur professional cap al sector turístic.

NOTA: qui no disposi de títol universitari previ, tindrà dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d'assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

Matrícula: Escola Universitària de Turisme Euroaula

MÒDUL 1. INTRODUCCIÓ I PRESENTACIÓ DEL REVENUE & YIELD MANAGEMENT
– Concepte de revenue & yield management, context i historia del revenue.
– Casos d’èxit en l’aplicació del revenue management.
– Requisits d’aplicació i indicadors bàsics del revenue management.
– La gestió de la demanda i l’oferta. Corbes d’oferta/demanda, elasticitat.

MÒDUL 2. REVENUE MANAGEMENT ESTRATÈGIC: PRICING
– Pricing estratègic: tècniques de fixació de preus.
– L’efecte del yield management:
– Estratègies de màrqueting: establiment de tarifes actuals i del passat.
– Gestió de fonts d’ingressos.

MÒDUL 3. REVENUE MANAGEMENT TÀCTIC: FORECASTING
– Definició i conceptes clau del forecasting.
– Forescasting de la demanda, gestió de les tarifes (tipus de tarifes, descomptes tàctics, preus dinàmics) i estratègies de temporada.
– Generació i anàlisi del desplaçament de la demanda.

MÒDUL 3. BENCHMARKING
– Definició de intel·ligència competitiva.
– Benchmarketing de la competència, posicionament, tarifes i promocions.
– Elaboració i informe de benchmarketing.
– Programari de gestió.

MÒDUL 4. DISTRIBUCIÓ
– Definició i comportament de compra.
– Gestió de canals de distribució.
– Els canals de distribució i, en especial, el canal on line.

MÒDUL 5. GESTIÓ DELS RECURSOS HUMANS
– Revenue management. Evolució de la seva figura, tasques i competències.
– El channel manager: tasques i competències.

MÒDUL 6. PROJECTE FINAL DE POSTGRAU
– Projecte final
PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

– Àlex Vilallonga. TEAT: Escola Oficial de Turisme de la Generalitat de Catalunya  (Insetur); Girona (1994 -1996) Postgrau de Direcció i Gestió Hotelera a ESADE-Barcelona (1997-1998) - 600 hores. Director de l’Hotel Barcelona Catedral.

– Pol Fages. Postgrau en Gestió d’Allotjament, Màrqueting i Vendes, Cornell University, Ithaca (EUA), 2001 Diplomat en Turisme, Escola Universitària CETT, UB 1998.

– Maurici Segú. Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses i MBA per ESADE, 2004. Exdirector de Màrqueting de Hotusa Hoteles i Keytel. Actual fundador i propietari d’Innovarout.

– Francesc Holgado. Graduat en Comunicació i Relacions Públiques, Universitat de Girona 2011. Màster en Direcció d’Allotjaments Turístics a Euroaula 2010. Director comercial i d’operacions a Mercer Hoteles i director del Mercer Hotel Barcelona i del Mercer Bòria BCN.

– Josep Aguilar. Diplomat en Turisme a Euroaula 2004. Exdirector de l’Hotel Caledonian, actual  director de TwentyTú Hostel Barcelona. Rafael de Jorge. Publicitat i Relacions Públiques, ESERP 2004 Master of Business Administration (MBA) EADA Business School,  2011. Director de màrqueting a ONAHOTELS.

* La direcció es reservarà el dret a fer canvis en l'equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Direcció

David Valls Roig. Llicenciat en Periodisme. Director i professor amb més de 15 anys d’experiència.

Coordinació

Pilar Gómez. Diplomada en Ciències de l’Educació. Coordina màsters i postgraus des de fa 15 anys.

Organitza:

COMPARTEIX AQUEST CURS:    Share to Facebook   Share to Twitter