Identificació

Diploma de Postgrau en Intervenció Neuropsicopedagògica, Cognitiva i Emocional en Dificultats d'Aprenentatge (SEMIPRESENCIAL) (edició Barcelona)

Matricula't

Descomptes i beques

a) DESCOMPTES PER A PARTICULARS

– Alumnes i exalumnes de la FUdGIF, que hagin realitzat algun Màster, Diplomes de Postgrau o Diplomes d'Especialització: 10% de descompte

– Persones amb discapacitats:
1. Per discapacitats igual o superior a 33 %: 5% de descompte
2. Per discapacitats igual o superior a 65%: 10% de descompte

En ambdós casos cal presentar certificat de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials ICASS, o equivalent.

– Famílies nombroses (cal presentar el carnet acreditatiu): 5% de descompte

– Persones aturades (amb un mínim de 6 mesos a l'atur o que actualment estiguin cobrant la prestació de l'atur. Cal presentar el document acreditatiu): 5% de descompte

b) DESCOMPTES PER A EMPRESES

– Empreses que realitzin o hagin realitzat formació a mida amb la FUdGIF: 10% de descompte

– Empreses que matriculin treballadors dins d'un mateix curs (el mateix curs acadèmic)
• Dos o tres matrícules: 10% de descompte
• A partir de quatre matrícules: 15% de descompte

NOTA:

Per a tots els descomptes, tant per a particulars com per a empreses, s'ha de tenir present:
• Aquests descomptes NO són acumulatius.
• No s'aplicarà cap descompte que no estigui acreditat.

1. Processos cognitius, emocionals i d’aprenentatge
– Processos cognitius: teoria PASS de la intel·ligència i la seva relació amb els processos d’aprenentatge
– Processos emocionals i conducta
– El DN-CAS com a bateria de diagnòstic de les dificultats d’aprenentatge: interpretació del perfil cognitiu i hipòtesi d’intervenció educativa

2. Fases i procés d’intervenció en dificultats d’aprenentatge
– Característiques generals i organització de les sessions d’intervenció
– Recursos de comunicació indirecta: compassar, prescripció del símptoma, falsa opció d’alternativa, metàfora, llenguatge paraverbal i formulacions hipotètiques
– Fases d’ajuda i procés d’intervenció basat en l’aprenentatge inductiu

3. Programes d’intervenció en dificultats d’aprenentatge
– Característiques i pautes generals per a l’aplicació dels programes
– «En Fundi i el cervell»: ajudar a ser conscients dels propis processos. Metacognició
– PPIC (Programa PASS d’Intervenció Cognitiva). Definició, descripció i procés d’aplicació de cada tasca. Relació dels processos cognitius amb les dificultats de lectura i escriptura
– COGEST (programa d’Estimulació Cognitiva). Importància de l’estimulació dels processos cognitius tant en la prevenció com en la intervenció en dificultats d’aprenentatge. Descripció i procés d’aplicació dels diferents mòduls que constitueixen el programa
– Altres programes, activitats i recursos d’intervenció
PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Carme Timoneda Gallart. Veure currículum a l'apartat Direcció.
Jordi Hernández Figuerola. Professor associat del Departament de Pedagogia i investigador de la línia de recerca Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge, adscrit a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG. Pedagog i neuropsicopedagog de la  Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.
Mireia Serra Sala. Professora associada del Departament de Pedagogia i investigadora de la línia de recerca Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge, adscrita a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG. Psicopedagoga de la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia i especialitzada en dificultats d’aprenentatge.
Frederic Pérez Alvarez. Neuropediatra, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia i Hospital Universitari Dr. Trueta.
Jordi Baus Rosset. Pedagog i neuropsicopedagog, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.
Oscar Mateu. Psicòleg i neuropsicopedagog, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.
Anna Llenas Sandúa. Neuropsicopedagoga, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.

*La direcció es reservarà el dret de fer canvis en l'equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Direcció

– Carme Timoneda Gallart. Professora titular de Diagnòstic en Educació del Departament de Pedagogia de la UdG i investigadora principal de la línia de recerca Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge, adscrita a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG.

Coordinació
Martí Ribas Puigbert