Identificació

Diploma de Postgrau en Intervenció Neuropsicopedagògica, Cognitiva i Emocional en Dificultats d'Aprenentatge (SEMIPRESENCIAL) (edició Barcelona)

Matricula't

Documentació-inscripció

Per inscriure’s cal omplir el full d’inscripció a través del web (www.fundacioudg.org) o personalment a la seu de la Fundació.

Preinscripció: A partir de l'1 de juny i fins a un mes abans de l'inici del curs.
En un termini màxim de 7 dies des de la data d’inscripció cal haver realitzat el pagament de 420 €, que es restarà de l’import de la matrícula, i que dóna dret a reserva de plaça.

Matrícula: per tal que sigui efectiva caldrà haver realitzat el pagament com a màxim 20 dies abans de l’inici del curs.
Documentació que s’ha de presentar per realitzar la matrícula:
– Fotocòpia del DNI i fotocòpia compulsada del títol universitari (o del resguard).

* La Fundació es reserva el dret d'anul·lar el curs. L'organització es compromet a comunicar-ho als inscrits amb antel·lació suficient i a tornar l'import de tots els pagaments realitzats.

* Per imports iguals o superiors a 300 Euros, consulteu l'apartat "Finançament" si desitgeu finançar la matrícula.

1. Processos cognitius, emocionals i d’aprenentatge
– Processos cognitius: teoria PASS de la intel·ligència i la seva relació amb els processos d’aprenentatge
– Processos emocionals i conducta
– El DN-CAS com a bateria de diagnòstic de les dificultats d’aprenentatge: interpretació del perfil cognitiu i hipòtesi d’intervenció educativa

2. Fases i procés d’intervenció en dificultats d’aprenentatge
– Característiques generals i organització de les sessions d’intervenció
– Recursos de comunicació indirecta: compassar, prescripció del símptoma, falsa opció d’alternativa, metàfora, llenguatge paraverbal i formulacions hipotètiques
– Fases d’ajuda i procés d’intervenció basat en l’aprenentatge inductiu

3. Programes d’intervenció en dificultats d’aprenentatge
– Característiques i pautes generals per a l’aplicació dels programes
– «En Fundi i el cervell»: ajudar a ser conscients dels propis processos. Metacognició
– PPIC (Programa PASS d’Intervenció Cognitiva). Definició, descripció i procés d’aplicació de cada tasca. Relació dels processos cognitius amb les dificultats de lectura i escriptura
– COGEST (programa d’Estimulació Cognitiva). Importància de l’estimulació dels processos cognitius tant en la prevenció com en la intervenció en dificultats d’aprenentatge. Descripció i procés d’aplicació dels diferents mòduls que constitueixen el programa
– Altres programes, activitats i recursos d’intervenció
PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Carme Timoneda Gallart. Veure currículum a l'apartat Direcció.
Jordi Hernández Figuerola. Professor associat del Departament de Pedagogia i investigador de la línia de recerca Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge, adscrit a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG. Pedagog i neuropsicopedagog de la  Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.
Mireia Serra Sala. Professora associada del Departament de Pedagogia i investigadora de la línia de recerca Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge, adscrita a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG. Psicopedagoga de la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia i especialitzada en dificultats d’aprenentatge.
Frederic Pérez Alvarez. Neuropediatra, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia i Hospital Universitari Dr. Trueta.
Jordi Baus Rosset. Pedagog i neuropsicopedagog, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.
Oscar Mateu. Psicòleg i neuropsicopedagog, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.
Anna Llenas Sandúa. Neuropsicopedagoga, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.

*La direcció es reservarà el dret de fer canvis en l'equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Direcció

– Carme Timoneda Gallart. Professora titular de Diagnòstic en Educació del Departament de Pedagogia de la UdG i investigadora principal de la línia de recerca Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge, adscrita a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG.

Coordinació
Martí Ribas Puigbert