Identificació

Diploma de Postgrau en Intervenció Neuropsicopedagògica, Cognitiva i Emocional en Dificultats d'Aprenentatge (SEMIPRESENCIAL) (edició Barcelona)

Matricula't

Sistema d'avaluació

La metodologia docent del postgrau porta implícita una avaluació continuada de la progressió de l’alumne. Per tant, no hi haurà proves específiques d’avaluació, sinó que la nota final correspondrà a la valoració de l’aprenentatge progressiu de l’alumne en el decurs del postgrau.

Per a les pràctiques supervisades, l’estudiant transcriurà cada sessió d’intervenció en dificultats d’aprenentatge que vagi portant a terme, la remetrà al professor corresponent i li serà retornada comentada, corregida, etc.

Al final del postgrau, l’estudiant presentarà per escrit un cas en què hagi intervingut, completament transcrit i analitzat.

1. Processos cognitius, emocionals i d’aprenentatge
– Processos cognitius: teoria PASS de la intel·ligència i la seva relació amb els processos d’aprenentatge
– Processos emocionals i conducta
– El DN-CAS com a bateria de diagnòstic de les dificultats d’aprenentatge: interpretació del perfil cognitiu i hipòtesi d’intervenció educativa

2. Fases i procés d’intervenció en dificultats d’aprenentatge
– Característiques generals i organització de les sessions d’intervenció
– Recursos de comunicació indirecta: compassar, prescripció del símptoma, falsa opció d’alternativa, metàfora, llenguatge paraverbal i formulacions hipotètiques
– Fases d’ajuda i procés d’intervenció basat en l’aprenentatge inductiu

3. Programes d’intervenció en dificultats d’aprenentatge
– Característiques i pautes generals per a l’aplicació dels programes
– «En Fundi i el cervell»: ajudar a ser conscients dels propis processos. Metacognició
– PPIC (Programa PASS d’Intervenció Cognitiva). Definició, descripció i procés d’aplicació de cada tasca. Relació dels processos cognitius amb les dificultats de lectura i escriptura
– COGEST (programa d’Estimulació Cognitiva). Importància de l’estimulació dels processos cognitius tant en la prevenció com en la intervenció en dificultats d’aprenentatge. Descripció i procés d’aplicació dels diferents mòduls que constitueixen el programa
– Altres programes, activitats i recursos d’intervenció
PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Carme Timoneda Gallart. Veure currículum a l'apartat Direcció.
Jordi Hernández Figuerola. Professor associat del Departament de Pedagogia i investigador de la línia de recerca Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge, adscrit a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG. Pedagog i neuropsicopedagog de la  Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.
Mireia Serra Sala. Professora associada del Departament de Pedagogia i investigadora de la línia de recerca Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge, adscrita a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG. Psicopedagoga de la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia i especialitzada en dificultats d’aprenentatge.
Frederic Pérez Alvarez. Neuropediatra, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia i Hospital Universitari Dr. Trueta.
Jordi Baus Rosset. Pedagog i neuropsicopedagog, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.
Oscar Mateu. Psicòleg i neuropsicopedagog, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.
Anna Llenas Sandúa. Neuropsicopedagoga, Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.

*La direcció es reservarà el dret de fer canvis en l'equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Direcció

– Carme Timoneda Gallart. Professora titular de Diagnòstic en Educació del Departament de Pedagogia de la UdG i investigadora principal de la línia de recerca Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge, adscrita a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG.

Coordinació
Martí Ribas Puigbert