Identificació

                    

            

Diploma de Postgrau en Musicoteràpia Transcultural

Matricula't
Imprimir

Informació bàsica

Edició: Primera
Hores: 750.00
Idioma: Català
Data inici: 21/10/2017
Data finalització: 16/06/2018
Crèdits: 30.00 ECTS
Nombre de places: 35
Codi: 17PPM1036
Matrícula oberta

Preu:
  • Matrícula ordinària:
    1.650,00€
  • Alumnes que han realitzat el Curs de Postgrau en Musicoteràpia de la UdG:
    755,00€
Horari: dissabtes de 10 a 14 h i de 15 a 20 h

21 i 28 d'octubre; 11, 18 i 25 de novembre; 16 de desembre de 2017
13, 20 i 27 de gener; 3 i 10 de febrer; 10 i 17 de març; 7, 14 i 21 d'abril; 5, 12 i 26 de maig i 2, 9 i 16 de juny de 2018

Lloc realització: Aulari Comú de la UdG - Campus Montilivi
PRESENTACIÓ

Per realitzar el Diploma de Postgrau en Musicoteràpia Transcultural es pot escollir entre dues opcions:

– Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural (15 ECTS) + Curs de Postgrau en Musicoteràpia (I) (realitzat durant el curs 2016-2017) (15 ECTS),

– Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural (15 ECTS) + Curs de Postgrau en Musicoteràpia (II) (15 ECTS).

En ambdós casos, el diploma de postgrau ofereix una visió i unes competències holístiques i transculturals en musicoteràpia de gran riquesa.

 

OBJECTIUS

– Descobrir el vessant transcultural d’interacció de la saviesa de cultures ancestrals encara vives, i de la saviesa de la nostra cultura més científica.
– Vivenciar tot allò que la musicoteràpia mou a tots els nivells de la persona, ser honest i comprendre la seva utilització i el que pot moure en l’altre (self experience).
– Conèixer alguns dels models, mètodes i tècniques de la musicoteràpia, i la seva aplicació en diferents àmbits d'intervenció.
– Tenir la capacitat de fer servir recursos sonors, musicals i psicocorporals per ajudar les persones amb actitud de presència, observació, empatia, escolta i respecte.
– Conèixer les funcions pròpies de la musicoteràpia i la seva possible integració en altres disciplines.
– Conèixer les qualitats pròpies dels elements constitutius de la música: melodia, harmonia, ritme, tonalitat, tempo, textura, altura, intensitat, timbre, duració, silencis... i la seva influència en la conducta humana en el seu aspecte fisiològic, cognitiu, emocional, espiritual i social.
– Conèixer el rol professional i deontològic del musicoterapeuta.
– Conèixer mètodes i models d’intervenció; i habilitats necessàries en la tasca musicoterapèutica en els àmbits sanitari, sociocomunitari i educatiu.
– Ésser capaç de desenvolupar la creativitat al comunicar-se des dels recursos musicals, sonors i corporals no-verbals.
– Tenir capacitat de recerca i anàlisi de la informació més rellevant en l’àmbit de la musicoteràpia.
– Tenir capacitat crítica i autocrítica davant les qualitats dels diferents enfocaments psicoterapèutics de la musicoteràpia.
– Tenir capacitat d’identificar i expressar sentiments i emocions utilitzant l’experiència corporal, sonora i musical com a canal de comunicació.
– Conèixer l’aplicació de la musicoteràpia en diferents fases d’un procés terapèutic en un individu o grup segons l’àmbit, les diferents capacitats, les realitats personals o socials i els camps d'aplicació.
– Desenvolupar competències imprescindibles: l’empatia, el respecte, l’escolta del desig i la captació de la saviesa de l’altre.

A QUI S'ADREÇA

A persones interessades en la vesant intercultural de la musicoteràpia i en investigar, descobrir i viure les arrels ancestrals de la musicoteràpia que ens han arribat a dia d'avui; en treballar i ressonar amb instruments arcaics de diferents cultures de tots els continents, i amb la veu; en conèixer i sentir els àmbits d’aplicació on es fan servir aquests recursos sonors, corporals, de dansa i no-verbals.

REQUISITS D'ADMISSIÓ

– Titulació universitària en: Psicologia, Ciències de la Salut, Ciències de l’Educació, Pedagogia, Educació Social i Treball Social, i estudis superiors de música.
– Altres professionals i persones interessades en les temàtiques del curs.
– Cal tenir coneixements musicals (no cal que siguin reglats).

Descripció

Sessions informatives:

– Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural > divendres 29 de setembre a les 18.30 h a la Sala Seminari de l'edifici Giroemprèn del Parc Científic i Tecnològic de la UdG.
– Curs de Postgrau en Musicoteràpia (II) > divendres 16 de febrer de 2018 a les 18.30 h a la Sala VIP de l'edifici Jaume Casademont  del Parc Científic i Tecnològic de la UdG.



PROGRAMA

Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural

Àrea I: Musicoteràpia dels 4 continents
a. Assignatura: Història de la musicoteràpia 
b. Assignatura: Musicoteràpia turca i sufí (Mètode Dr. Oruç Güvenç)
c. Assignatura: Instruments ancestrals i recursos per a la musicoteràpia. Àsia i Oceania 
d. Assignatura: Musicoteràpia en les tradicions ameríndies 
e. Assignatura: Mindfulness en musicoteràpia 

Àrea II: Recursos instrumentals, vocals i corporals
a. Assignatura: Tècnica vocal basada en el mètode Estill Voice Training 
b. Assignatura: Tambor xamànic transcultural 
c. Assignatura: El cos de la veu
d. Assignatura: Percussió africana
e. Assignatura: Dansa africana Warbà 
f. Assignatura: Dansa Malkovsky
g. Assignatura: Sonoteràpia amb bols tibetans 
h. Assignatura: Harmonitzacions Tama-Do: el poder sanador del so acústic (diapasons)
i. Assignatura: Cant d’harmònics 

Àrea III: Àmbits d'aplicació
a. Assignatura: Musicoteràpia en els àmbits educatiu i sociocomunitari amb instruments ètnics i construïts
b. Assignatura: Musicoteràpia transpersonal en persones i col·lectius adients
c. Assignatura: MT sufí en l’àmbit educatiu 
d. Assignatura: Musicoteràpia a l’embaràs 

Es contemplen 40 h de self-experience incloses en diferents assignatures dels mòduls anteriors. Es tracta de les hores en què l’alumnat experimenta i vivencia per si mateix les diferents propostes musicoterapèutiques.

Curs de Postgrau en Musicoteràpia (II)

Àrea I: Bases teòriques i models de musicoteràpia 
a. Assignatura: Avaluació i organització general en musicoteràpia 
b. Assignatura: La musicoteràpia a través del temps / Model conductista 
c. Assignatura: Programació en musicoteràpia 
d. Assignatura: Psicoteràpies i models de psicologia 
e. Assignatura: Filosofia i deontologia en musicoteràpia 
f. Assignatura: Model GIM i MBGIM
g. Assignatura: Model Nordoff Robbins

Àrea II: Música - veu - moviment
a. Assignatura: Guitarra (I) 
b. Assignatura: Guitarra (II) 
c. Assignatura: Percussió corporal i instrumental 
d. Assignatura: Veu en teràpia
e. Assignatura: Veu i psicodrama 
f. Assignatura: Expressió corporal i dansateràpia 

Àrea III: Àmbits d'aplicació de la musicoteràpia
a. Assignatura: Musicoteràpia en patologies degeneratives: Parkinson
b. Assignatura: Musicoteràpia en alteracions sensorials: ceguesa
c. Assignatura: Musicoteràpia en dol i espiritualitat 
d. Assignatura: Musicoteràpia en l'àmbit empresarial 
e. Assignatura: Musicoteràpia en l'àmbit educatiu (I) 
f. Assignatura: Musicoteràpia en l'àmbit educatiu (II) 
g. Assignatura: Musicoteràpia 0-3 anys: Art per créixer / Despertar l’oïda 
h. Assignatura: Musicoteràpia en necessitats educatives especials (II) 

Es contemplen 30 h de self-experience incloses en diferents assignatures dels mòduls anteriors. Es tracta de les hores en què l’alumnat experimenta i vivencia per si mateix les diferents propostes musicoterapèutiques.

ESTRUCTURA MODULAR

El programa de Musicoteràpia està format per 3 cursos de postgrau i 2 diplomes de postgrau.

 

Matrícula del Curs 2016-2017

– Curs de Postgrau en Musicoteràpia

Matrícula del Curs 2017-2018

– Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural

– Curs de Postgrau en Musicoteràpia (II)

– Diploma de Postgrau en Musicoteràpia Transcultural

 

Els estudiants que realitzin dos dels cursos de postgrau podran obtenir un Diploma de Postgrau, tal i com segueix:

 

Diploma de Postgrau en Musicoteràpia = Curs de Postgrau en Musicoteràpia + Curs de Postgrau en Musicoteràpia (II)

Diploma de Postgrau en Musicoteràpia Transcultural = Curs de Postgrau en Musicoteràpia o Curs de Postgrau en Musicoteràpia (II) + Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

– Empar Torres Aixalà. Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona (1991); formació com a psicoterapeuta en el Màster de Teràpia Cognitivo-social (UB, 1995-1997), en el Postgrau d'Hipnosi Clínica (UB) i en Psicoteràpia Rogeriana o centrada en la persona i en Psicoteràpia Gestalt (Instituto de Interacción i Universitat Pontificia de Comillas). Aquests darrers anys ha ampliat la seva perspectiva com a terapeuta humanista fent un abordatge psicoterapèutic més holístic que inclou tècniques corporals i energètiques com la teràpia del so, Ku-Nye o massatge tibetà i reiki. Fonamenta aquestes tècniques en les recerques científiques occidentals actuals i també en els coneixements de medicina tradicional tibetana i en ensenyances budistes tibetanes Mahayana i Vajrayana. Des de l'any 1997 exerceix professionalment com a psicoterapeuta en consulta privada i com a coordinadora de pràctiques del Màster en Teràpia Cognitivo-social (UB). Des del 2000 és professora de Dinàmica de Grups en el Cicle Formatiu de Grau Superior d'Activitats Físiques i Esportives en l'Escola Eurofitness.edu

– Ernest Martínez Massanet. Músic i mestre especialitzat en la transmissió i difusió del ritme i la percussió amb llarga i diversificada experiència docent en tallers, cursos, audicions, seminaris, activitats formatives en grup, centres cívics, ateneus i comunitats terapèutiques. En l'àmbit musical, com a instrumentista, realitza concerts i enregistraments i col·laboracions amb nombroses formacions i artistes, projectes artístics i composicions de teatre i dansa. Professor de percussió multiètnica i preliminar a l'EMMB (Escola de Música Moderna de Badalona) des de l'any 1986.

– Fernando Dans. Cantant i musicoterapeuta. Especialitzat en veu i so curatiu amb Jill Purce, Fabien Maman, Jonathan Goldman. Practitioner educator per l'Academy of Music and Sound Healing of New York, amb John Beaileau. Màster en Musicoteràpia per la Universitat Ramon Llull. Format en psychophonie i cant prenatal amb Casa-Laure Potel, en arts escèniques amb Enrique Lafontaine del grup The Blacks not Makes Silence, i en psicologia clínica per la Universidad Central de Venezuela. Experiència escènica. En l'actualitat dirigeix grups de treball vocal i corporal sota l'enquadrament de la musicoteràpia humanista i la teràpia del so amb el nom de Cant Curatiu © (www.cantocurativo.wordpress.com), i també condueix grups de musicoteràpia per a embarassades i concerts-meditació per al desenvolupament essencial de l'ésser.

– Ignacio Calle Albert. Doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació. Titulat superior en Piano. Llicenciat en Psicopedagogia. Diplomat en Magisteri d’Educació Musical i mestre en un col·legi públic. Màster en Estètica i Creativitat. Musicoterapeuta especialitzat en la Història de la Musicoteràpia. Ha escrit quatre llibres que apleguen tots els esdeveniments i les curiositats de la història de la música com a teràpia des de l’antiguitat fins al segle XX. És autor de molts articles en revistes i pàgines web, i ha exposat els seus estudis en molts congressos, seminaris i jornades de diferents disciplines: medicina, psicologia, música, història de l’art i musicoteràpia. Des del punt de vista empíric, està fent una investigació sobre l'impacte musical en la paràlisi cerebral, patologia en la qual fa molts anys que hi treballa emprant la musicoteràpia.

– Joel Olivé. Músic, productor musical, musicoterapeuta i lutier (creador de gran part dels instruments que utilitza en musicoteràpia, viatges sonors i concerts). Ofereix tallers, ponències i seminaris de musicoteràpia en l’àmbit universitari i pedagògic, i ha publicat nombrosos escrits i articles sobre els instruments i les teràpies. És membre fundador del Sound & Trance Institute (Alemanya-Espanya) i imparteix cursos al costat del doctor neuropsiquiatre Peter Hess i també de Heike Hess, amb els quals dirigeix la Formació en So i Trance des de fa més de deu anys a Alemanya i Espanya, a Espai Mandala (Barcelona). El seu primer treball inspirat en un procés de musicoteràpia va ser Gong Ritual (NAD01), model de musicoteràpia receptiva desenvolupat pel doctor Peter Hess. Junts cooperen des de fa més de 10 anys. Entre les seves col·laboracions musicals destaquem: Gossos, Gerard Quintana, Federico Sanesi, Luis Paniagua, Imre Peemot, Byron Metcalf, Tara Walash, Ravi Ramoneda, Eduardo Lagillo, Prashant Kumar Mallik, Gundecha Brothers.

– Jordi Delclós. Doctor en Filosofia, docent, director de l’Escola de Música i Musicoteràpia Turca i Sufí i autor de diversos llibres i articles relacionats amb la temàtica, entre els quals La dimensión terapéutica de la música en el sufismo. Des del 2004 ha aplicat el sistema de musicoteràpia Dr. Oruç Güvenç en diversos col·lectius (disminució psíquica, malaltia mental, etc.), i actualment l’aplica en alumnes de secundària. Imparteix regularment formació en música i musicoteràpia turca i sufí per a adults, concerts, tallers vivencials amb tècniques de musicoteràpia i meditació sufí, sessions individuals i conferències en simposis relacionats amb la musicoteràpia i l’espiritualitat del sufisme. Més informació sobre les activitats del Dr. Delclòs a la web: www.ponterapia.com

– Julie Tran. Professora de dansa lliure Malkovsky per a nens i adults. Deixebla de Françoise Carlier, hereva universal de Malkovsky, i de Régine Estampes. Membre de l'Associació Catalana de Dansa Lliure. Té formació d'enginyera hidràulica, reconvertida a l'ensenyança de la dansa lliure pels seus beneficis en la salut, el benestar i com a recerca personal.

– Marc Jiménez Prat. Terapeuta del So, especialitzat en Sonoteràpia Ancestral, Música Xamànica i Musicoteràpia Receptiva. Músic autodidacte. Facilitador de Viatges Sonors i Concerts Meditatius. Membre del projecte Musical OSAM. Explorador de mètodes de Sanació sonoro-musicals mitjançant la música ètnica, l'espiritualitat, el xamanisme i els estats modificats de consciència. Investigador de la Música com una eina espiritual per facilitar  l'experiència transpersonal, i del seu ús dins les pràctiques ancestrals, molt especialment en les tradicions Ameríndies. Contacta amb mestres espirituals de vàries cultures, i viatja a l’Amèrica del Sud per conèixer el Xamanisme dels Andes i de l'Amazones (Perú i Bolivia). Estableix connexió directa amb la cultura Quechua i Aymara, i amb els metges indígenes de l’ètnia amazònica “Shipibo”, d’on rep ensenyances sobre plantes i dels “icaros” (música i cants medicinals). Diplomat com a Terapeuta de So (Asoc. Internacional Terapia de Sonido y Estudios Armónicos, N. Kornblum- M. Averard, Bcn,2008), Seminari internacional en Musicoteràpia Receptiva amb el neuropsiquiatre alemany Dr.Peter Hess i Sound Trance Institut. Bcn, 2009. Formació Professional en Bioacústica Terapèutica (Eva Julián, de Sound&lLife,Bcn, 2015), Formació en “Ioga de la Veu”, amb la cantant Inés Lolago, Bcn, 2015 i Postgrau en Musicoteràpia de  la Universitat de Girona, curs 2017-18.

– Marta Aymerich. Llicenciada en Ciències de la Comunicacio per la UAB. Grau mitjà de flauta travessera pel CMMB i pel Liceu, i tècnica en acupuntura per la Fundació Europea de Medicina Tradicional Xinesa, PR núm. 10910-1390, 2009. Postgrau en txikung mèdic per l'Institut de Qi Gong de Barcelona. Formada en cant Dhrupad, el cant clàssic hindustani (Gundecha Brothers), i Kototama, la ciència del so pur del mestre M. Nakazono, també en cant difònic (T. Clements) i Naad Yoga, el ioga del so (Raj Academy, S. Singh). Terapeuta bioenergètica que s’ha especialitzat en les teràpies vibracionals amb color, so i veu. Formada en bioacústica terapèutica, soundandlife (E. Juliàn). Practitionner i professora de Tama-Do, Academy of Sound, Colour and Movement, Califòrnia. Directora de la Sala Armónia a Barcelona, on aplica les teràpies d’acupuntura amb so i ofereix harmonitzacions de so acústic per al reequilibri bioenergètic de les persones. Fa presentacions del llibre del seu mestre Fabien Maman, The Tao of Sound: acoustic sound healing for the 21st century, durant les quals explica l’abast del seu experiment del 1981, l'efecte del so en les cèl·lules humanes i el treball de més de 30 anys de teràpies amb diapasons, el color, els instruments musicals, el so xamànic i la veu. Estudiosa de l'anatomia subtil de l'ésser humà, fa formacions de txikung conscient i imparteix conferències per promoure la necessitat d'una higiene bioenergètica respectuosa en l’ús del so aplicat a les persones.

– Mónica Alcázar Palacios. Terapeuta en Descodificació Biològica Original (Escola Francesa de Biodescodificació: Décodage Biologique® de Christian Flêche), Barcelona. Hipnosi ericksoniana i PNL. EFT Tapping (Emotional Freedom Tecnique) amb Cristian Gordillo, Barcelona. Intensiu en Hipnosi Breu amb Ricardo Bru (Psicologia Integral), València. Terapeuta de flors de Bach, essències de Califòrnia, bush d'Austràlia i orquídies de l'Amazones (Centre Maya), València. Kinesiologia aplicada a Teràpia Floral (Mètode T.I.F.E. de David Villa Pardo), Madrid. Formació en Chamanismo Práctico Contemporáneo® a Epopteia (Spiritual Empowerment), València. Membre de l'AEECH (Associació Espanyola d'Estudis Xamànics), València. Formació en registres Akash (L'Escola), València. Terapeuta de reiki i QE (Quantum Entrainment). Cercles de dones i viatges xamànics. Consulta privada a Sant Cugat i Barcelona.

– Olga López Espejo. Certified Master Teacher Estill Voice Training System, vocal coach i cantant. Actualment treballa de professora interna en els cursos oficials d’EVT (Estill Voice Craft) amb Helen Rowson. Preparadora per als exàmens Certificate of Figure Proficiency (CFP) dins del sistema Estill. Imparteix classes de cant i de tècnica EVT al Teatre Kursaal i a l’escola Central de Teatre de Manresa. Assessora vocalment diversos espectacles de teatre musical i dirigeix sessions de tècnica vocal en corals i formacions gospel.?En el seu estudi treballa com a entrenadora, reeducadora, assessora vocal i professora de cant, i actualment dirigeix un projecte propi “La veu, l’instrument màgic” amb la intenció de promoure i aplicar el treball de Jo Estill amb nens i adolescents.

– René Montiel Casas. Diplomat en Treball Social i educador social col·legiat. Musicoterapeuta. Comparteix la seva vocació professional amb l'estudi i la pràctica d'innovadores teràpies alternatives, explorant en el camp de la salut holística. En aquest sentit, va rebre formació en disciplines del camp vibracional i energètic com el taitxí, el txikung, la teràpia de so i la musicoteràpia. Formació en veu terapèutica i cants harmònics. Ha editat el seu primer disc: The Celestial Monochord. Cantant i músic del grup Srhuti Viatge Sonor.

– “Tamir” Jordi Satorra. Músic percussionista professional, que investiga des de fa més de 30 anys els sistemes d'aprenentatge, expressió i comunicació vinculats a l'autoconeixement a través de la percussió com a eina ancestral i primordial. Creador de Tambores del Alma i de l'Institut de Música Primordial. Docent en programes de coaching transformacional a Espanya i Sud-amèrica, on aplica la música de percussió. Docent en el Màster de Musicoteràpia de la Universitat de Barcelona i també a la Foundation for the Shamanic Studies, enfocada en el xamanisme transcultural, de la que també n'és el responsable de l'organització dels tallers formatius a Espanya.

– Víctor Turull. Terapeuta vocal i de so, professor de veu. Creador escènic, actor i ballarí dins del teatre físic i l'acció-performance que ha participat en festivals de dansa i teatre a Europa i Sud-amèrica. Des del 1995 desenvolupa el mètode El Cos de la Veu, sistema orgànic per a la consciència de la veu i la respiració. Imparteix tallers a Barcelona i també a Espanya i França.

Adrián Galati. Musicoterapeuta per la Facultat de Psicologia de la Universidad de Buenos Aires. Graduat amb diploma d’honor (tota la documentació acreditada amb postil·les de l'Haia). Especialització en Musicoteràpia Neurocognitiva. Docent en els màsters de Musicoteràpia UB-IL3 i ISEP Barcelona. Publicacions científiques d’investigació en musicoterapèutica. Actualment és musicoterapeuta al centre L’Alba (Barcelona).

Anabel Berenguer. Diplomada en Magisteri (educació especial), Universitat de València. Llicenciada en Psicologia per la Universitat de València. Postgrau de Musicoteràpia al CIM - Bilbao. Magister del model Benenzon. Professora d’educació especial i educació musical. Professora agregada al Màster Oficial de Musicoteràpia de la Universitat Catòlica de València. Treballs d’investigació: Musicoteràpia i síndrome de Rett (CPEE Los Silos Moncada-València); projecte de musicoteràpia a l’Associació de Minusvàlids de Benidorm (Alacant); La musicoteràpia en els centres d’educació especial (CPEE Secanet, La Vila Joiosa-Alacant); Projecte de musicoteràpia C.P. Sant Roc, de Polop (Alacant), i Projecte de musicoteràpia a l’IES Bellaguarda (Altea-Alacant).

Àngels Miret. Mestra, psicopedagoga i especialista en dol. Des del 1981 ha treballat en centres públics de diferents tipologies, com a tutora i directora, i vuit anys com a assessora en els Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament. Des del 2008 dona suport a centres educatius i assessora professorat i famílies sobre el dol infantil i adolescent. Ha rebut formació sobre dol i pèrdues amb Alba Payàs i Anji Carmelo, totes dues deixebles d’Elisabeth Kübler-Ross. També ha realitzat cursos especialitzats i de postgrau sobre dol i intervenció en crisis i emergències, entre d’altres. Des del 2008 és formadora de l'equip ICE-UdG de Competències Personals. Actualment també coordina un grup de referents de dol dels EAP (Equips d'Assessorament Psicopedagògic) de les comarques de Girona.

Anji Carmelo Ullmann. Doctora en Metafísica per la University of Metaphysics, Los Angeles. Ha acompanyat durant 23 anys persones en la malaltia i el dol. Presidenta de la CAD – Coordinadora d’Acompanyament al Dol, cofundadora i membre de la junta d’AVES Barcelona des del 1995. Col·labora amb www.duelia.org, on hi té un blog. Com autora ha publicat: a l'Editorial Plataforma ¿Existe la muerte? Ciencia, vida y trascendencia”, amb Luján Comas, i El buen duelo; a l'Editorial Tarannà: ¿Por qué se ha ido? Muerte por suicidio, un duelo diferente, ¿Qué me pasa?, Enfermedad y vida, Estás en mi corazón, De oruga a mariposa, Camino de héroes, Déjame llorar. Ha participat en programes de ràdio: L'ofici de Viure, de Gaspar Hernández a Catalunya Radio i també a ComRadio; per a televisió: Singulars; Millenium; El vol de la papallona; Viure des de l'essència (productora i presentadora: Gloria Montasell).

Àngels Baldó Bullido. Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona.
Catedràtica d’ensenyament secundari en l’especialitat de filosofia. Ha complementat estudis a la UNED de Sociologia i Ciències Polítiques i actualment és tutora de l'assignatura d’Història de la filosofia antiga. Postgrau en Estudis de Filosofia Antiga a la Universitat de Barcelona. Màster en Bioètica per la Universitat Ramon Llull. Vocal de la Societat Catalana de Filosofia, Institut d’Estudis Catalans.

Belén Carrascón. Dansaterapeuta, mètode creatiu i terapèutic María Fux. Experiència en nens, joves i adults amb síndrome de Down. Musicoterapeuta (formada en el Màster de Musicoteràpia de CIM Bilbao). Mestra d’educació primària i educació musical. Professora del Màster de Musicoteràpia de CIM Bilbao. Professora de la formació Dansa Integral a Saragossa. Professora del Màster de Musicoteràpia de la Universitat Catòlica de València.

Bruna Guich Astor. Llicenciada en Psicologia amb premi extraordinari per la Universitat de Girona. Màster en Pràctica Clínica per l'AEPCCC i Postgrau en Trastorns del Comportament Alimentari. Des del 2012 dirigeix el centre Bg Psicologia, on realitza avaluació?, diagnòstics i tractament psicològic. Ha treballat com a professora associada a la Universitat de Girona on, a més, ha col·laborat en la realització? de diverses publicacions. Ha impartit formacions sobre habilitats socials i intel·ligència emocional a l'empresa Espai Formatiu. També? ha fet avaluacions psicològiques durant més de 5 anys als centres REMEFI i Centre de Dia Girona. Esta? acreditada com a psicòloga general sanitària i col·legiada al Col·legi Oficial de Psicòlegs.

Diego Orta Molins. Postgrau i Màster en Musicoteràpia al Centro de Investigaciones Musicoterapéuticas (ITG-RPG) de Bilbao. Màster en Teràpia Educacional per al Desenvolupament Integral del Nen (TEDIN) i Màster en Psicomusicoteràpia per l’Institut Superior de Ciències Terapèutiques i Educatives. Magister i supervisor en el model Benenzon de teràpies no verbals. Fundació Benenzon. Tècnic naturòleg. Estudis de medicina tradicional xinesa integral. Estudis de psicologia a la Universitat de Barcelona i la Universitat Oberta de Catalunya. Músic i compositor musical de teatre, imatge i dansa. Estudis al Conservatori de Badalona, Escola de Música Moderna de Badalona i Escola de Música de la Garriga, Ballet Djoliva (Guinea Conakri), Ballet Djoom (Pikine, Dakar, Senegal). Membre fundador del Centre Benenzon Catalunya de musicoteràpia no verbal. Formador en el model Benenzon. Experiència clínica en centres docents d’educació primària i secundària, fibromiàlgia, trastorns de l’alimentació i trastorns emocionals.

Eulàlia Abad Roca. Cantant i pedagoga musical, amb àmplia trajectòria en diferents escoles d’educació infantil i escoles de música de Barcelona. Especialista en infants de 0 a 3 anys, ha creat una metodologia pròpia, "Música per créixer". Actualment imparteix tallers i xerrades en diversos centres de Catalunya a educadors, monitors, pares i totes les persones interessades en iniciar els més petits en la música. També fa alguns tallers i xerrades a educadores infantils i de magisteri a la Universitat de Barcelona. Treballa permanentment en l’elaboració de material musical didàctic. Col·labora amb els cursos de formació continuada d'“El Musical” des del 2002, iniciant un nou camí amb seminaris i tallers de música i valors.

Laura Balil Muñoz. Llicenciada en Psicologia i Màster de Musicoteràpia per la UB. Orientació grupoanalítica. Musicoterapeuta al CAS de Sants amb toxicomanies. Professora a domicili de piano i guitarra especialitzada en nens amb TGD i dificultats emocionals. Musicoterapeuta a la residència geriàtrica Creu de Sant Jordi de la Vall d’Hebron. Musicoterapeuta amb grups de gent gran amb demència al centre de dia Casa Bloc.

Marco Migliorisi. Màster en Musicoteràpia. Magister del Model Benenzon de Musicoteràpia. Professor agregat en el Màster en Musicoteràpia de la Universitat Catòlica de València. Ha treballat com a musicoterapeuta en dany cerebral adquirit. Actualment desenvolupa la seva activitat professional en programes de reducció de l’estrès, fertilitat, traumes sexuals, prenatal i postnatal, al Centro de Psicoterapia y Sexología Empatía i al Centre Miroia, de Terrassa. És membre actiu de l’Associació Valenciana de Musicoteràpia, del Centre Benenzon Catalunya i del Centro Benenzon España.

Maria Grimau. Docent, especialista de música, educació infantil, primària. Màster en Audició i Llenguatge (logopèdia). Membre del GROC, Grup de recerca i organització de centres de la Universitat de Girona. Membre del grup de formadors de l’ICE – Universitat de Girona: Interins Novells INF i PRI des de la primera promoció. Membre del grup de formadors de l’ICE – Universitat de Girona en metodologies d’aula. Membre del grup de formadors de l’ICE – Universitat de Girona en competències personals (habilitats socials – educació emocional). Professora de piano, llenguatge musical (solfeig) i flauta dolça formada al Conservatori del Liceu de Barcelona. Musicoterapeuta formada al C.I.M. (Centre d’Investigació de Musicoteràpia de Bilbao). Universitat Ramon Llull /Fundació Blanquerna Barcelona. Conservatori El Musical, de Bellaterra (nadons i embarassades). Institut Català de Musicoteràpia de Barcelona & CAMINO (Centro Argentino de Musicoterapia e Investigación en Neurodesarrollo y Obstetricia), mètode Mami Sounds, de Gabriel Federico. Escola d’Expressió i Psicomotricitat de Barcelona. Formadora en musicoteràpia i educació emocional.

M. Josep Besson. Màster en Musicoteràpia per l’ISEP-UVIC. Grau Superior de Música en l'especialitat de Cant al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona. Estudis de Postgrau al Royal Northern College of Music (Regne Unit). Des del 2006 crea un espai de veu per a dones on utilitza la veu i el cant com a eines terapèutiques. Actualment aquest espai, anomenat “Dones per la pau”, està format per 80 dones.
Altres cursos de veu que imparteix a persones i grups de totes les edats són: “Pren consciència de la teva veu”, “Descobreix la teva veu”, “La veu com a eina terapèutica” i “Veu i expressió”. Al 2008 s’endinsa en el món de la gestació i els primers mesos de vida ja fora de l’úter i comença a fer sessions i tallers de musicoteràpia en què la veu té un paper molt important, a dones embarassades i les seves parelles i a mares/pares i nadons. Com a docent de musicoteràpia per a embarassades i musicoteràpia per a nadons, ha impartit cursos de formació a El Musical de Bellaterra, al Col·legi Oficial de Diplomats en Infermeria de Lleida, al Col·legi d’Infermeres i Llevadores d’Andorra i al col·lectiu de Llevadores de la Catalunya central.

Mònica Muñoz. Llicenciada en Psicologia. Grau Superior de Música amb especialitat de Cant i diploma en Art Dramàtic. Màster i Postgrau en Musicoteràpia, magister i supervisora en el model Benenzon de musicoteràpia. Directora a Psicodrama i Teatre-Terapeuta. Professora als màsters de Musicoteràpia d’ISEP, de la Universitat Catòlica de València, i de la formació en teatre terapèutic de Gestual. Especialista musicoterapeuta en autisme, TGD, trastorns de la comunicació, conducta i socialització, psicosi i Alzheimer. Realitza habilitació de la veu mitjançant el cant i el cant terapèutic. Sensibilització musical per a nadons i cant amb embarassades. Directora i musicoterapeuta de la coral Santa Lucía de l'ONCE del Masnou. Formadora en el model Benenzon.

Núria Cervera Mellado. Musicoterapeuta, cantant i pedagoga musical. Màster de Musicoteràpia per la UB-IL3. Musicoteràpia en educació infantil, Universitat Ramon Llull. Estudis de música, cant i percussió. Aula Música Tradicional. Pedagogia Musical Rítmica Dalcroze. Formació Wilfart, Bio-Veu, Pedagogia de la Veu, Cant i Veu Terapèutica. Treballa com a musicoterapeuta per a nadons, infants, famílies, educació especial i gent gran. Desenvolupa un projecte de formacions de recursos de musicoteràpia per a professionals de l’educació.

Santi Serratosa. Graduat en música a l’Aula de Música Moderna del Conservatori del Liceu, l’any 1999. Dos anys més tard va continuar els seus estudis superiors de bateria al Drummers Collective de Nova York. Màster de Musicoteràpia per la UPF. Format en percussió corporal amb diferents professors com Anna Llombart o Stéphane Grosjean i ha assistit a workshops i cursos de Keith Terry, Fernando Barba, Jep Meléndez, Javier Romero, Núria López, Shaman Lebrun i Ido Shtadler. Professor de bateria. Actualment imparteix cursos i tallers de percussió corporal per tot el país amb la seva pròpia metodologia (Mètode SSM). Professor de percussió corporal en els cursos de formació continua de l’UVic, Tallers Musicals d’Avinyó, XLII Curs d’Estiu La Rítmica Jaques Dalcroze de l’escola de música Joan Llongueras, Dansàneu 2014, forma part de l’equip de professors de música del Màster de Musicoteràpia de la UB i dirigeix la part musical del projecte social TOC CAP A TU de l’Auditori de Barcelona. Ha presentat el seu treball en el IV i V Congrés Nacional de Musicoteràpia celebrat a Madrid i Barcelona, respectivament. Com a bateria ha actuat i gravat amb moltes bandes des de l’any 1990. Toca estils tan diversos com el jazz, latin, flamenc-fusió, rock, funk, música electrònica, etc. Ha estat músic figurant en molts programes de televisió i va ser el tercer bateria del musical Grease. Actualment forma part de grups reconeguts a nivell estatal com Astrio i Gossos, amb els quals continua enregistrant discs i girant per diferents països. Com a percussionista corporal ha creat i dirigeix la SSM BigHand (big band de percussió corporal) i comparteix un projecte de duet amb la Mariona Castells, amb la qual ha participat en diferents espots publicitaris i esdeveniments.

– Cristina Romero Pérez. Veure currículum a l'apartat Coordinació.

– Antoni Aceves Díaz. Veure currículum a l'apartat Direcció.

*La direcció es reservarà el dret de fer canvis en l’equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.


Direcció

Antoni Aceves Díaz. Màster en Musicoteràpia per la Universitat de Barcelona–IL3. Postgrau en Musicoteràpia per ISEP. Magister i supervisor en el model Benenzon de Musicoteràpia per la Fundació Benenzon. Enginyer en electrònica per l’Escola Universitària ET (Barcelona). Postgrau en Telemàtica, Tecnologia i Sistemes per l’ICT. Treballa com a musicoterapeuta a l'Associació d'Esclerosi Múltiple Baix Llobregat i a l'Associació Catalana de Fatiga Crònica, i ha treballat a l’Associació de Fibromiàlgia de Gavà. Musicoterapeuta especialista en patologies neurodegeneratives, neuromusculars i cròniques (SSC). Formador i supervisor en el model Benenzon. Conferenciant i divulgador de la musicoteràpia. Presentador de ponències en congressos de musicoteràpia. Seminaris de mindfulness i musicoteràpia. Propulsor del programa “Música i mindfulness”. Ha estat professor agregat del Màster Oficial de Musicoteràpia de la Universitat Catòlica de València, i del Màster de Musicoteràpia de la Universitat de Barcelona-IL3. Membre de la Junta Directiva de l’Associació Benenzon Catalunya. Ha estat membre de la Junta Directiva de l’Associació Catalana de Musicoteràpia. Director i professor de cursos de musicoteràpia de la Fundació de la Universitat de Girona.



Coordinació

Cristina Romero Pérez. Màster en Musicoteràpia (UB-IL3). Graduada en Treball Social (UB). Magister i supervisora en el model Benenzon de Musicoteràpia (Fundació Benenzon de Musicoteràpia, Buenos Aires). Especialista en autogestió grupal i grups d’ajuda mútua, en àmbits de docència, promoció social i terapèutica. Facilitadora en cant prenatal de Marie Louise Aucher i en musicoteràpia focal obstètrica (mètode Mami Sounds – Gabriel Federico). Títol professional de piano (equivalent a professora de música). Formadora del Programa TREVA (tècniques de relaxació a l’aula). Musicoterapeuta a Gent Gran (persones sàvies), rehabilitació neurològica, pal·liatius i creixement personal. Ha treballat com a treballadora social i musicoterapeuta a hospitals de psicogeriatria, àmbit sociosanitari i salut mental. Propulsora del programa de musicoteràpia “L'Art del Cor”, un projecte d'humanitat cofundat per les sàvies, “GAM: Un nou paradigma de Música i Dol” i “Música i Mindfulness”. Professora associada a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Coordinadora i professora de cursos de musicoteràpia a la Fundació de la Universitat de Girona. Membre de la junta directiva a l'Associació Benenzon Catalunya i l’Associació Catalana de Musicoteràpia.



Organitza:

Matricula't
Imprimir
COMPARTEIX AQUEST CURS:    Share to Facebook   Share to Twitter  

OPINIONS D'EX-ESTUDIANTS

Marc Jimenez Prat

La meva valoració és excel·lent tant la professionalitat dels docents com la qualitat del material professional i pedagogia donat.
Una experiència personal molt positiva que pot aportar molts beneficis a la societat i a la musicoteràpia i el seu ús professional. 

13/05/2017
Mireia Ginestí Rosell

Estic molt contenta d'haver participat en aquesta primera edició. Els professors, els continguts i les experiències pràctiques m'han semblat excel·lents. És una bona introducció a la musicoteràpia, que t'anima a continuar i aprendre'n més. Els temes tractats han estat molt interessants.

13/05/2017
Adriana Bergwerf Portell

La seva calidesa humana i proximitat recolza i anima a continuar amb la musicoteràpia. Gràcies als professionals que ho heu fet possible! Gràcies per promoure la cohesió grupal i haver-la aconseguit!

13/05/2017
Laura Garcia Tienda

Tinc una valoració molt positiva, tant a nivell pedagògic com personal, professors de qualitat i formació acadèmica excel·lent.

13/05/2017
Alba Vilarrubla Garcia

Les sessions, el seu contingut i el seu professorat són realment excel·lents, es nota que cada un dels professors ha aportat la seva essència i que són uns entesos en la matèria.

13/05/2017
Marta Estruch Brichs (professora de Música de l'Ajuntament de la Garriga)

Ha estat una experiència molt gratificant tant a nivell personal com laboral, molt enriquidora. El fet que cada dia s'abordés un tema diferent amb un professor diferent feia que ,d'una banda, es puguessin conèixer experiències diferents i maneres d'abordar el tema i d'una altra banda, m'ajudava a centrar-me en els diferents col·lectius amb els quals pot treballar un musicoterapeuta.
La relació teoria-pràctica ha estat molt equilibrada proporcionant la visió teórica necessària i la pràctica que provoca noves experiències. Les relacions personals han estat sempre des del respecte, el calor i la gran humanitat dels professors i companys.

13/05/2017
Cercador

de cursos

Àmbits de coneixement
Tipus de curs
Modalitats
Paraules clau
       

 


Política de cookiesAvís legal | Tel. 972 210 299 | E-mail: info.fundacioif@udg.edu

 

Aquest lloc web fa servir cookies. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Més informació sobre les cookies.