Curs de postgrau

Data d'inici: 03/11/2017
Data de finalització: 10/03/2018

Divendres de 16.30 a 20 h i dissabte de 10 a 13.30 h

Lloc de realització: Campus Centre (UdG)

–Perquè t'especialitzaràs en un àmbit clau i de gran projecció de futur a les empreses i organitzacions.
–Perquè coneixeràs les últimes actualitzacions en la normativa respecte a les persones jurídiques i les últimes estratègies de prevenció de delictes i sistemes de gestió de compliment.?
–Perquè la formació, que combina la teoria i la pràctica, serà impartida per destacats acadèmics i professionals experts en matèria de Compliance.
–Perquè és l'únic programa universitari de postgrau en Compliance ofert a la província de Girona i al nord de Catalunya.

A qui s' adreça

– A empreses i organitzacions que volen formar el seu personal perquè puguin vigilar el compliment normatiu i, d’aquesta manera, minimitzar els riscs pels objectius organitzatius i potenciar la sostenibilitat dels beneficis.
– A professionals interessats en adquirir coneixements especialitzats en matèria de Compliance, per exemple, advocats, criminòlegs, auditors i consultors, directius i Compliance officers.
– A graduats en Dret, Criminologia, Economia, Administració i Direcció d'Empreses o similars que desitgen desenvolupar una carrera professional en compliment legal i en prevenció de delictes empresarials.

– Titulació universitària en: Dret, Criminologia, Economia, ADE o similars.
– En el cas de persones amb estudis diferents als quatre identificats en l’apartat anterior, es valorarà l’adequació de la sol·licitud d’admissió amb una entrevista personal.
– S'admetran persones sense titulació universitària que demostrin experiència professional prèvia en l’àmbit de compliment legal. Aquests estudiants obtindran un certificat d'assistència al curs.

L'entrada en vigor de la reforma del Codi Penal de l'1 de juliol de 2015 ha fet obligatòria la implementació d'un programa eficaç de prevenció de delictes (Compliance programme) per l'exempció de la responsabilitat penal de les persones jurídiques. Aquesta introducció i la publicació de la Circular (1/2016) de la Fiscalia General de l'Estat han deixat clar que les empreses han de fomentar una veritable cultura de compliment legal (Compliance) per evitar el risc de conseqüències penals.
A més de la normativa penal, les empreses i les organitzacions també s'enfronten a moltes altres exigències normatives i al risc del seu incompliment. Així, doncs, un model de Compliance eficaç, el qual gestioni aquests riscos i també vagi més enllà i inclogui principis i normes autoimposades pot derivar en beneficis importants per a la reputació de les empreses, ja que se les percep compromeses amb la bona gestió, l'ètica empresarial i la sostenibilitat.
Els programes de Compliance tenen una llarga història al món anglosaxó, però es tracta de mecanismes més novells a l'Estat espanyol, fet que ha generat un repte molt important i, alhora, grans oportunitats per als professionals que treballen en els àmbits de l’administració d’empreses, el compliment legal o la prevenció de la delinqüència.
Aquest diploma ofereix una formació integral en Compliance que combina els coneixements teòrics i l'aplicació pràctica. Els participants aprendran a identificar els riscs, gestionar-los i vetllar pel compliment de les polítiques, els procediments i la normativa rellevants, així com a desenvolupar funcions més específiques relacionades amb el disseny, la implementació, la supervisió i l’avaluació dels diferents elements d'un programa de Compliance.

– Oferir una visió integral i completa del compliment legal de l'empresa i de les organitzacions, ubicant el Compliance dins dels models de gestió de l’empresa (Governance, Risk Management & Compliance).
– Facilitar coneixements en l'eximent del programa de compliment normatiu després de l'entrada en vigor de la Llei Orgànica 1/2015, de reforma del Codi Penal. Relacionar aquest eximent amb altres fonts de dret indicatiu i imperatiu en l'àmbit nacional així com en l'internacional.
– Proporcionar al professional els coneixements necessaris per a dissenyar i implementar un programa de Compliance, amb èmfasi en l'anàlisi de riscs i en les eines de prevenció de delictes.
– Capacitar el professional perquè pugui realitzar el seguiment i l’avaluació dels programes de Compliance en empreses i reaccionar adequadament en cas d’incompliment.

El curs de postgrau oferirà als participants la formació necessària per a desenvolupar una carrera en gabinets d’advocats o criminòlegs, auditories, consultories o en el departament intern d’una empresa.

• Càtedra UNESCO de Desenvolupament Humà Sostenible

Entitats col·laboradores