Identificació
Si el contenido no está traducido, puede usar la herramienta de traducción automática

Diploma de Postgrau en Llenguatge Sensorial i Poètica del Joc (Realització a Barcelona)

Finançament

FINANÇAMENT DE LA MATRÍCULA

Els estudiants matriculats a les activitats del curs acadèmic 2017-2018 poden finançar el pagament de la matrícula en 10 quotes.

La Fundació ha establert convenis amb condicions preferents pels seus alumnes amb les següents entitats:

Informació en català

Información en español

FINANÇAMENT AGÈNCIA DE GESTIÓ D'AJUTS UNIVERSITARIS I DE RECERCA (AGAUR)

Amb l'objectiu de facilitar l'accés als estudis de postgrau, l’Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) impulsa aquest programa de préstecs.

Per a més informació feu clic en el logotip.

agaur

BONIFICACIONS FUNDACIÓN TRIPARTITA

Per gestionar aquesta bonificació poseu-vos en contacte amb el Departament de Recursos Humans de la vostra empresa.

1. L’ART D’ESCOLTAR
– La paraula i el silenci
– Procés de sentir, percebre i significar
– Curiositat i descobriment
– L’expectativa
– Bases per a la construcció sensorial

2. MEMÒRIA DEL COS
– Consciència corporal
– De Proust a W. Benjamin
– Jocs mistèrics – prehel·lènics – Eleusis
– Bataille i l’erotisme
– L’experiència olfactiva
– Poètiques de la foscor

3. JOC I CULTURA
– Joc i orígens dels imaginaris culturals
– L’experiència lúdica
– Transformacions simbòliques
– Elaboració de la construcció sensorial

4. ANTROPOLOGIA DEL SÍMBOL
– Signe, símbol i metàfora
– Univers simbòlic i identitat
– Imaginari cultural
– Joc – ritual – mite
– Poètiques de l’objecte

5. POÈTIQUES DE LA IMAGINACIÓ
– De Sòcrates a Kant, Marcuse i Bachelard
– Imaginació i imatge sensorial
– El poema sensorial

6. ACTE CREATIU
– Les formes del subjecte
– Les condicions de la creació
– Construcció dramatúrgica

7. EL CONCEPTE DE CELEBRACIÓ
– Nietzsche, Artaud, Brecht i Grotowski
– Construcció dramatúrgica

8. CATARSI
– La comunió subjecte-subjecte (per oposició a objecte-subjecte)
– El concepte «mana»

9. PRIMERA AVALUACIÓ – PRESENTACIÓ DELS TREBALLS FINALS
– Valoració del projecte final teòric i pràctic.

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ

– Ramón Carbó - Dorca. Veure currículum a l’apartat Direcció.

– Enrique Vargas. Veure currículum a l'apartat Direcció.

– Valentina Vargas. Veure currículum a l'apartat Coordinació.

– Nelson Jara. Llicenciat en Disseny Escenogràfic. Universidad Nacional de Colombia. Instructor i mestre de l’Escola dels Sentits.

Giovanna Pezzullo. Instructora i mestra de l’Escola dels Sentits.

– Marie Pierre Lassus. Doctora en Musicologia. Université de Sorbonne. Professora a la Université de Lille III.

– Patrizia Menichelli. Llicenciada en Belles Arts per la Università degli Studi di Firenze. Instructora i mestra de l’Escola dels Sentits.

– Roberto Romei. Professor de l’Institut del Teatre de Barcelona.
– Miguel Izuel. Llicenciat en Psicologia. Universitat de Barcelona. Director del Postgrau en Artteràpia de la Universitat de Girona.

– Francisco Javier García, Gabriella Salvaterra, Lisa Marrani, Eva Pérez i altres instructors i mestres de l’Escola dels Sentits.

– Joan Maria Gual Dalmau. Llicenciat en Dret per la UB. Doctor en Història de l’Art per la UB.

– Miguel Morey. Catedràtic emèrit de Filosofia de la UB.

– Gemma Carbó. Llicenciada en Filosofia i Lletres i Geografia i Història a la UAB. Màster en Gestió Cultural per la UB i doctorada en Estudis Avançats en Dret de la Cultura de l’Institut Interuniversitari per a la Comunicació Cultural (UNED-Universidad Carlos III de Madrid).

– Jorge Larrosa. Llicenciat en Pedagogia i Filosofia, doctor en Pedagogia. He fet estudis postdoctorals a l’Institut d’Educació de la University of London i al centre Michel Foucault de La Sorbonne de París.

– Anne Mette Frandsen. Arquitecta i professora de l’Acadèmia d’Arts de Copenhaguen.

– Àlex Ollé, Joan Font, Magda Puyo, Xavier Marcé i altres professionals de les arts escèniques.

*La direcció es reservarà el dret a fer canvis en l'equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Direcció

– Enrique Vargas Gutierrez. Llicenciat en Antropologia a la Universitat de Michigan EEUU. Director de la Companyia Teatro de los Sentidos i de l’Escola dels Sentits.

– Ramon Carbó-Dorca. Doctor enginyer químic per l’IQS i doctor en Ciències per la UAB. A la UdG va ser catedràtic de química física i fundador de l’Institut de Química Computacional; actualment és professor emèrit. Ha estat distingit amb la medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya i és membre de la International Academy of Mathematical Chemistry.

Coordinació

– Valentina Vargas Garcia. Llicenciada en AntropVeologia per la Université Paris VIII, instructora i mestra de l’Escola dels Sentits.

Organitza:

COMPARTEIX AQUEST CURS:    Share to Facebook   Share to Twitter