Màster

Data de finalització: 05/10/2018
Data darrera sessió presencial: 09/06/2018

Divendres de 16 a 20 h i algun dimecres de 16 a 20 h
Sortides: dissabtes: 10, 17 i 24 de març;14 d'abril; 26 de maig i 9 de juny de 2018 i diumenge: 27 de maig de 2018

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG (Girona)

Innovació: Es tracta d’un curs únic tant en l'àmbit metodològic com en l’acadèmic, en què s'estudiaran i s’experimentaran els nous paradigmes de les ciències i les propostes d'innovació social.
Resiliència: S'adquiriran coneixements i competències per adaptar-se a les necessitats emergents de la nostra societat.
Teoricopràctica de l'ecologia, de la visió integral, sistèmica, complexa, transpersonal i holística. Mitjançant l’apoderament en les diferents formes d'intel·ligència emocional, social i ecològica.
Interdisciplinarietat aplicable a l'educació, a la psicologia social, a la filosofia, a l'economia, a les ciències ambientals, a les noves tecnologies smart, a la salut, a l'empresa i a la política.

A qui s' adreça

A l’emprenedoria i generació de nous projectes, a empreses i iniciatives més sostenibles i humanes. A gent que es vulgui preparar per encapçalar la recerca de noves solucions més humanes i sostenibles en qualsevol àmbit; des de la educació, la psicologia social, la filosofia, l'economia, les ciències ambientals, les noves tecnologies smart, la salut, l'empresa i la política.

– Titulació universitària.
– Caldrà enviar una carta de motivació a l'adreça electrònica: secretaria.academica@fundacioudg.org. Podran ser admeses en algunes circumstàncies persones provinents d'altres titulacions o graduats no universitaris amb experiència professional acreditada.
– S'admetran persones que no tinguin titulació universitària. S'hauran d'entrevistar amb el director. Aquests estudiants obtindran un certificat d'assistència al curs.

La societat d’avui dia és cada vegada més conscient dels excessos i de les incongruències que ha comportat el desenvolupament industrial, tècnic, tecnològic i socioeconòmic durant el segle XX. Ara ens adonem dels greuges comesos en el repartiment dels escassos recursos del planeta i de les greus modificacions ambientals infringides. Tot això ens ha abocat a la crisi sistèmica en què la nostra societat es troba immersa actualment. Aquesta situació fa despertar l'interès i la necessitat d’obrir noves vies per a la construcció d'un món més equitatiu, més humà i més sostenible. Calen una economia i una indústria més humanitzades i vinculades a la natura, i més adaptades a les necessitats de les persones, que tinguin en compte tant criteris psicològics i de salut com criteris basats en la sostenibilitat dels recursos, i alhora facin augmentar el respecte cap al medi i l’hàbitat que ens envolta.

En un segon nivell, aquest canvi de paradigma ha de venir acompanyat de l’establiment de bases per a la creació de noves estructures productives, d’empreses i institucions capaces de donar resposta a les noves necessitats del mercat. Per tant, cal tenir en compte que les competències personals i professionals d’aquest nou col·lectiu professional han de poder anar més enllà de l’adquisició de coneixements, i han de poder generar nous perfils d’emprenedors que siguin capaços, per mitjà de la creació d’empreses i la generació d’ocupació, de crear les sinergies necessàries perquè es doni resposta a allò que s'està plantejant.

En aquest sentit, l’educació holística juga un paper fonamental mitjançant el qual s’ha de poder vehicular una estratègia global que propugni la creació de noves competències de caràcter sistèmic al conjunt de professionals de tots els sectors.

Proveir-se d’arguments i estratègies per l'aplicació pràctica de l'ecologia, de la visió integral, sistèmica, complexa, transpersonal i holística. Per fer-ho, cal apoderar-se de les diferents formes d’intel·ligència emocional, social i ecològica.

Objectius específics per assignatures:

– Autoconeixement -Transició interna-Reinici
Presa de consciència dels diferents aspectes personals. “Ressetejar” per generar una nova estructura de valors i pensaments

– Biocentrisme
Anàlisi de l'estat del món i de les diferents vies de treball futur de la HUMANITAT

– Retransformació i reestructuració interna
Apoderament i recerca dels punts forts individuals. Elements base per al projecte personal

– Transformació vers una economia social i ecològica
El treball en grup, eines i sistemes de gestió.

– Decreixement  i moviments SLOW
Les problemàtiques del desenvolupament comunitari. L'actual moviment social i de transició

– Treball Final de Màster. Desenvolupament d'un projecte transformador
Projectar una iniciativa pròpia en consonància amb l'estat de l'entorn i partint de les dinàmiques de grup.

Volem formar persones amb capacitat d'encapçalar veritables canvis sostenibles i humans en les estructures productives, organitzatives, socials i de gestió del coneixement actuals. Persones que, més enllà de liderar, siguin capaces de generar sinergies, d'obrir processos de participació, d'aglutinar capacitats d'equips interdisciplinaris, i de facilitar l'apoderament. Afavorir la comprensió holística com a eina d’integració social i humana. Els coneixements es poden aplicar en àmbits tan diversos com l'educació, la psicologia social, la filosofia, l'economia, les ciències ambientals, les noves tecnologies smart, la salut, l'empresa i la política.

Entitats col·laboradores

• California Institute of Integral Studies