Identificació
Si el contenido no está traducido, puede usar la herramienta de traducción automática

Màster en Emergències i Urgències

Informació bàsica

Edició: Primera
Hores: 1500.00
Idioma: català i espanyol
Data inici: 05/10/2017
Data finalització: 01/09/2018
Crèdits: 60.00 ECTS
Nombre de places: 24
Codi: 17PSX0004

Preu: 2.950,00€
Horari: dijous de 9 a 13.30 h i de 15 a 19 h
Sessions presencials: del 5 d'octubre de 2017 al 21 de juny de 2018
Treball Final de Màster: 1 de setembre de 2018

Lloc realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG i Laboratori de Simulació Clínica (LASC)
PRESENTACIÓ

Formar els professionals metges i infermers perquè puguin donar resposta en situacions d'urgències, emergències i catàstrofes en els diferents àmbits assistencials.

OBJECTIUS

Desenvolupar l'activitat professional en centres d'atenció primària, serveis d'urgències hospitalaris i extrahospitalaris, serveis d'emergències i centres de coordinació de urgències i emergències.

A QUI S'ADREÇA

A titulats universitaris en Medicina, Infermeria.

REQUISITS D'ADMISSIÓ

Ser titulat universitari en Medicina, Infermeria.

Aquest curs inclou pràctiques en empreses i/o institucions.

1. GESTIÓ, ÈTICA I LEGISLACIÓ

– Formular, implementar i avaluar els estàndards, guies d’acció i protocols específics per a la pràctica de la medicina en urgències i emergències.

– Establir una relació terapèutica eficaç amb els usuaris perquè puguin fer front adequadament a les situacions d’urgència i emergència.

– Adoptar actituds concordants per a la presa de decisions ètiques a partir del model conceptual i el codi deontològic que garanteixin la seguretat i la dignitat de la persona. Conèixer els diferents recursos, sistemes i organitzacions responsables de l’assistència sanitària extrahospitalària, tant en el tractament als centres d’atenció primària com el que es dona en el SEM.

– Donar resposta davant de situacions d’estrès, de riscos laborals i d'aspectes legals associats a la tasca.

2. SUPORT VITAL BÀSIC, INTERMEDI I AVANÇAT

– Saber realitzar una orientació diagnòstica inicial i una pauta de tractament en pacients que tenen processos d’urgència vital.

– Formular, implementar i avaluar els estàndards, guies d’acció i protocols específics per a la pràctica de la medicina i de la infermeria en urgències i emergències.

– Tenir criteris bàsics de sol·licitud i d’interpretació de les principals proves complementàries.

3. ATENCIÓ PREHOSPITALÀRIA: L'ATENCIÓ AL CAP I AL SEM

– Formular, implementar i avaluar els estàndards, guies d’acció i protocols específics per a la pràctica de la medicina i la infermeria en urgències i emergències abans de l’arribada a l’hospital, tant en els centres de salut com durant la recollida i el trasllat al centre hospitalari.

– Mostrar habilitat i destresa en el maneig dels instruments i materials d’ús més freqüent en l’atenció i el tractament del pacient en l’àmbit de la urgència i l'emergència.

4. L’ATENCIÓ URGENT ALS HOSPITALS

– Formular, implementar i avaluar els estàndards, guies d’acció i protocols específics per a la pràctica de la medicina i la infermeria en urgències i emergències a l’hospital.

– Realitzar la recollida i anàlisi de dades de salut o malaltia per  adoptar les prestacions de tractaments urgents i cures infermeres en l’àmbit de les urgències i emergències, parant atenció integral a la persona adulta i anciana per ajudar a resoldre els problemes de salut d’origen traumàtic, mèdic, quirúrgic o mental que pugui tenir.

5. URGÈNCIES I EMERGÈNCIES PEDIÀTRIQUES

– Formular, implementar i avaluar els estàndards, guies d’acció i protocols específics per a la pràctica de la medicina i la infermeria en urgències i emergències en l’edat pediàtrica, al CAP, durant el procés de recollida i trasllat i en els tractaments a l’hospital.

– Mostrar habilitat i destresa en el maneig dels instruments i materials d’ús més freqüent en l’atenció i tractament del pacient pediàtric en l’àmbit de la urgència i l'emergència.

6. EMERGÈNCIES EN MITJANS HOSTILS: MEDI MARÍTIM I RESCAT A MUNTANYA

– Saber valorar, tractar i evacuar pacients que pateixen accidents al mar.

– Saber valorar, tractar i evacuar pacients que pateixen accidents a la muntanya.

– Mostrar habilitat i destresa en el maneig dels instruments i materials específics d’ús més freqüent en l’atenció i el tractament del pacient en l’àmbit de la urgència i l'emergència a mar o a muntanya.

7. MEDICINA DE CATÀSTROFES I DE COOPERACIÓ

– Fer el triatge de pacients en urgències, emergències i catàstrofes en atenció primària, prehospitalària i hospitalària.

8. INVESTIGACIÓ EN URGÈNCIES

– Recerca en tractament i cuidatge en l’àmbit de l’emergència i l’atenció urgent.

– Impulsar línies d'investigació que siguin rellevants per al desenvolupament de les ciències del cuidatge en urgències i emergències.

9. PRÀCTIQUES EXTERNES: AL SEM, CUAP i HOSPITALS

– Realitzar pràctiques tutoritzades als CUAP Güell, Ambulàncies del SEM i Servei d’Urgències de l’Hospital Josep Trueta de Girona.

10. TREBALL FINAL DE MÀSTER

– Presentar un treball de final de màster tutoritzat relacionat amb l’àmbit de la medicina i la infermeria d’urgències i emergències.

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

Pendent de confirmació. Podreu trobar el llistat de professorat, en aquest mateix apartat, properament.

– Josep Olivet Pujol.

– Pere Rimbau Muñoz.