Màster

Data d'inici: 03/11/2017
Data de finalització: 15/12/2018
Data darrera sessió presencial: 15/12/2018

Dissabtes (un o dos al mes), de 9.30 a 18.30 hores. Alguns divendres tarda, de 16.00 a 20.00 hores i 4 Seminaris de Pràctica Clínica en cap de setmana (divendres de 16.30 a 20.30 h i dissabte tot el dia, de 9.30 a 11.30 h, de 11.30 a 12.00 descans, de 12.00 a 14.00 classe i de 16.00 a 18.00 h).
Observació de treball clínic, supervisió, teràpia formativa i pràctiques amb cas clínic, entre setmana, d’octubre de 2017 a desembre de 2018.

Lloc de realització: Euroaula i Instittut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella (Barcelona)

A qui s' adreça

A titulats universitaris en psicologia i medicina.

Titulats universitaris en psicologia i medicina.

Aquest Màster parteix d’un plantejament ampli i flexible a l’hora d’abordar els processos psicoterapèutics. Aquest plantejament està centrat més en el fet que el protagonista de la psicoteràpia és el client, que en el fet d’una defensa aferrissada d’un model de treball en concret. Això significa que el disseny del màster posa l’accent en el procés de construcció i d’intervenció psicoterapèutic per a cada cas i cada problema, incidint en la importància de la relació terapèutica, i enfocant la individualitat del psicoterapeuta com a part essencial del que pugui succeir allà.

Per aconseguir capacitar els alumnes en l’exercici eficaç d’aquest abordatge, el professorat expert en el treball clínic «de camp» incidirà en aspectes pràctics que ajudin els alumnes a assimilar els continguts teòrics i els instruments d’intervenció des de l’estil personal que cadascun d’ells (els alumnes) ha de desenvolupar per sentir-se còmodes, ser resolutius i ser creatius en l’espai terapèutic.

Malgrat que una part de la formació de tercer cicle que s'ofereix des del món universitari té un caire integrador, aquest màster pretén oferir una visió sobre el «fer psicoteràpia» professional, personal, vivencial i pràctica, des d’una vessant teoricopràctica, que conjugui de manera epistemològica i tècnica models útils i flexibles a l’hora d’abordar el funcionament integral d’una persona i d’un problema.

Per això, el màster està plantejat bàsicament de manera didàctica i enfocada a la pràctica clínica, perquè l’alumne faci el recorregut del psicoterapeuta i pugui intervenir eficaçment davant del món intrapersonal i interpersonal del client, dotant-lo dels instruments que necessita per abordar-lo.

– Conèixer els elements conceptuals necessaris per poder treballar des d’una òptica integradora.
– Assolir les eines pràctiques per aprendre a llegir el cas en què es treballi de manera flexible i àmplia.
– Aprendre a situar-se relacionalment d’una manera adient davant del client per tal que l’evolució del cas estigui encaminada al canvi.
– Conèixer els diferents instruments tècnics necessaris per fer una intervenció integradora.
– Treballar en aspectes vivencials fonamentals en el seu funcionament per no interferir en el treball psicoterapèutic amb certs clients.
– Treballar la pràctica clínica.
– Adquirir un estil personal com a terapeuta mitjançant el treball de les habilitats de comunicació i les habilitats de creativitat en teràpia.

Es pot aplicar el model de psicoteràpia integradora en qualsevol àrea de l’àmbit clínic perquè permet donar un enfocament molt centrat en la integració per produir canvis eficaços.
El present curs no proposa una sortida professional específica, sinó que el que facilita és el desenvolupament d’un model de treball d'èxit o el perfeccionament de l’estil i de les habilitats terapèutiques personals.

• Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella (IESP)

Intervenció en el Sistema de Protecció a la Infància des de la Teoria del Vincle Afectiu: Acolliments, Adopcions i Treball amb Famílies Biològiques Vulnerables

Edició: 2a Edició | Lloc: Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà i Parc Científic i Tecnològic de la UdG | Idioma: Català | Data inici: 20/10/2017
Màster