Identificació

Màster en Emergències i Urgències

Finançament

FINANÇAMENT DE LA MATRÍCULA

Els estudiants matriculats a les activitats del curs acadèmic 2017-2018 poden finançar el pagament de la matrícula en 10 quotes.

La Fundació ha establert convenis amb condicions preferents pels seus alumnes amb les següents entitats:

Informació en català

Información en español

FINANÇAMENT AGÈNCIA DE GESTIÓ D'AJUTS UNIVERSITARIS I DE RECERCA (AGAUR)

Amb l'objectiu de facilitar l'accés als estudis de postgrau, l’Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) impulsa aquest programa de préstecs.

Per a més informació feu clic en el logotip.

agaur

BONIFICACIONS FUNDACIÓN TRIPARTITA

Per gestionar aquesta bonificació poseu-vos en contacte amb el Departament de Recursos Humans de la vostra empresa.

1. GESTIÓ, ÈTICA I LEGISLACIÓ

– Formular, implementar i avaluar els estàndards, guies d’acció i protocols específics per a la pràctica de la medicina en urgències i emergències.

– Establir una relació terapèutica eficaç amb els usuaris perquè puguin fer front adequadament a les situacions d’urgència i emergència.

– Adoptar actituds concordants per a la presa de decisions ètiques a partir del model conceptual i el codi deontològic que garanteixin la seguretat i la dignitat de la persona. Conèixer els diferents recursos, sistemes i organitzacions responsables de l’assistència sanitària extrahospitalària, tant en el tractament als centres d’atenció primària com el que es dona en el SEM.

– Donar resposta davant de situacions d’estrès, de riscos laborals i d'aspectes legals associats a la tasca.

2. SUPORT VITAL BÀSIC, INTERMEDI I AVANÇAT

– Saber realitzar una orientació diagnòstica inicial i una pauta de tractament en pacients que tenen processos d’urgència vital.

– Formular, implementar i avaluar els estàndards, guies d’acció i protocols específics per a la pràctica de la medicina i de la infermeria en urgències i emergències.

– Tenir criteris bàsics de sol·licitud i d’interpretació de les principals proves complementàries.

3. ATENCIÓ PREHOSPITALÀRIA: L'ATENCIÓ AL CAP I AL SEM

– Formular, implementar i avaluar els estàndards, guies d’acció i protocols específics per a la pràctica de la medicina i la infermeria en urgències i emergències abans de l’arribada a l’hospital, tant en els centres de salut com durant la recollida i el trasllat al centre hospitalari.

– Mostrar habilitat i destresa en el maneig dels instruments i materials d’ús més freqüent en l’atenció i el tractament del pacient en l’àmbit de la urgència i l'emergència.

4. L’ATENCIÓ URGENT ALS HOSPITALS

– Formular, implementar i avaluar els estàndards, guies d’acció i protocols específics per a la pràctica de la medicina i la infermeria en urgències i emergències a l’hospital.

– Realitzar la recollida i anàlisi de dades de salut o malaltia per  adoptar les prestacions de tractaments urgents i cures infermeres en l’àmbit de les urgències i emergències, parant atenció integral a la persona adulta i anciana per ajudar a resoldre els problemes de salut d’origen traumàtic, mèdic, quirúrgic o mental que pugui tenir.

5. URGÈNCIES I EMERGÈNCIES PEDIÀTRIQUES

– Formular, implementar i avaluar els estàndards, guies d’acció i protocols específics per a la pràctica de la medicina i la infermeria en urgències i emergències en l’edat pediàtrica, al CAP, durant el procés de recollida i trasllat i en els tractaments a l’hospital.

– Mostrar habilitat i destresa en el maneig dels instruments i materials d’ús més freqüent en l’atenció i tractament del pacient pediàtric en l’àmbit de la urgència i l'emergència.

6. EMERGÈNCIES EN MITJANS HOSTILS: MEDI MARÍTIM I RESCAT A MUNTANYA

– Saber valorar, tractar i evacuar pacients que pateixen accidents al mar.

– Saber valorar, tractar i evacuar pacients que pateixen accidents a la muntanya.

– Mostrar habilitat i destresa en el maneig dels instruments i materials específics d’ús més freqüent en l’atenció i el tractament del pacient en l’àmbit de la urgència i l'emergència a mar o a muntanya.

7. MEDICINA DE CATÀSTROFES I DE COOPERACIÓ

– Fer el triatge de pacients en urgències, emergències i catàstrofes en atenció primària, prehospitalària i hospitalària.

8. INVESTIGACIÓ EN URGÈNCIES

– Recerca en tractament i cuidatge en l’àmbit de l’emergència i l’atenció urgent.

– Impulsar línies d'investigació que siguin rellevants per al desenvolupament de les ciències del cuidatge en urgències i emergències.

9. PRÀCTIQUES EXTERNES: AL SEM, CUAP i HOSPITALS

– Realitzar pràctiques tutoritzades als CUAP Güell, Ambulàncies del SEM i Servei d’Urgències de l’Hospital Josep Trueta de Girona.

10. TREBALL FINAL DE MÀSTER

– Presentar un treball de final de màster tutoritzat relacionat amb l’àmbit de la medicina i la infermeria d’urgències i emergències.

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

Pendent de confirmació. Podreu trobar el llistat de professorat, en aquest mateix apartat, properament.

– Josep Olivet Pujol.

– Pere Rimbau Muñoz.