Aprenentatge Basat en Jocs i Gamificació a Educació Primària

Tipologia: Curs d'estiu
Data d'inici: 01/07/2019
Data de finalització: 10/07/2019

Dilluns, dimecres i divendres de 9.30 a 13.30 h (20 h de classe + 10 h de treball a casa).

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn (Girona)

– Obtindrem recursos tant teòrics com pràctics i sumament reals per a gamificar processos d'aprenentatge.
– Adquirirem un conjunt d'eines contrastades que permeten assolir objectius pedagògics gràcies al joc en general i al joc de taula en concret.
– Aprendrem a analitzar els jocs i a seleccionar i emprar aquells que són més útils pels nostres propòsits, així com a crear-ne de nous adaptats a la nostra realitat.

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d'Estiu de la Xarxa Vives d'universitats, amb independència dels cursos en què s'inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC.

A mestres d'Educació Primària que vulguin gamificar i utilitzar l'Aprenentatge Basat en Jocs a l'escola.
A qualsevol persona que es dediqui al món de l'educació i que es proposi introduir-se en l'Aprenentatge Basat en Jocs i la Gamificació (educadors socials, pedagogs, etc.).

El joc és un recurs molt valuós en els processos d’ensenyament i aprenentatge. Els nous estudis sobre neuroeducació mostren com el joc contribueix a crear una experiència d'aprenentatge que motiva i estimula a alumnes i docents. El cervell adquireix aprenentatges de forma més eficient si l'alumne està motivat. El joc és un element que fomenta la motivació i l'adquisició dels aprenentatges propis dels infants i joves.
Mentre juguem adquirim una sèrie de competències i habilitats pròpies de l'edat i reflectides en el currículum escolar. Aprenentatges cognitius, afectius i socials com la concentració, observació, anàlisi, presa de decisions, lectura comprensiva, expressió oral, càlcul mental… són alguns exemples d'aprenentatges que podem potenciar gràcies al joc.
El curs «Aprenentatge Basat en Jocs (ABJ) i Gamificació» s'adreça a mestres d'Educació Primària. Durant el curs reflexionarem sobre què és l’aprenentatge basat en jocs i la seva utilitat a l'aula. També descobrirem alguns dels jocs de taula més útils per tal de potenciar l'aprenentatge de les matemàtiques, la llengua i el medi, i definirem les bases per a gamificar (ludificar) a l'aula.

General:
– Introduir-se en l’Aprenentatge Basat en Jocs i la Gamificació.

Específics:
– Reflexionar sobre l’ABJ i aprofundir sobre el seu ús.
– Aprendre jocs de taula útils pel nostre entorn educatiu en el camp de les ciències, les lletres i la tutoria.
– Aprendre a explicar jocs de taula de forma entenedora i motivadora.
– Conèixer maneres d'introduir els jocs de taula a l'aula de forma pràctica i efectiva.
– Dissenyar les bases per a la gamificació a l'aula.

Gospel X-perience

Edició: 13a Edició | Lloc: Casa de Cultura de Girona (Pl. Hospital, 6. Girona) | Idioma: Català i textos en anglès. |Data inici: 28/06/2019
Preu: 75 € (Veure descomptes)

Educació no Directiva i Vivencial, Etapa de 3 a 12 anys

Edició: 1a Edició | Lloc: Fundació d'Estudis Superiors d'Olot | Idioma: Català |Data inici: 08/07/2019
Curs d'estiu

Introducció a la Programació Neurolingüística. Aprendre com Funcionem per Enfocar-nos Millor cap a on Volem Anar

Edició: 2a Edició | Lloc: Parc Científic i Tecnològic de la UdG | Idioma: Català |Data inici: 27/06/2019
Etiquetes: Mestres

Opinions d'exestudiants

Alícia Vilarnau Vila (Mestra de primària, Escola Camins)
Aquesta formació ha estat un bon regal de final de curs. Després d’unes setmanes carregades de feina, assistir a una formació com aquesta ha estat una bona manera d’acabar el curs, carregant energia per tornar a començar el setembre. Ens han presentat molts jocs, idees i dinàmiques de joc; em volten pel cap moltes activitats que aprofitaré a l’escola, jugant i adaptant jocs de taula. Espero saber engrescar els nens i nenes de la mateixa manera que ells han fet!