Curs d'estiu

Tipologia: Curs d'estiu
Data d'inici: 15/07/2019
Data de finalització: 19/07/2019

Dilluns, dimarts i dimecres de 16 a 19 h (Girona)
Dijous i divendres de 16 a 20 h (Roses)

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn (Girona) i Roses

La creativitat és una habilitat que cada vegada està més ben considerada en qualsevol àmbit professional. A més a més, a causa de l'estil de vida que s'està imposant, on la tecnologia cada vegada està més present, això té repercussions a tenir en compte.

La tecnologia fa que l'atenció i la concentració disminueixin, amb conseqüències negatives a l'hora de prendre decisions sota un estat de pressió, en el moment de prioritzar tasques, un grau elevat de desmotivació, cansament, baix rendiment, etc.

La tecnologia també té una afectació cada vegada més gran en la pèrdua de llocs de treball, sobretot en relació a professions de tipus mecànic o rutinari, on es pot substituir a una persona per una màquina. Tenir una base creativa és important en el moment de desenvolupar tasques que les màquines no poden fer.

Les eines, com el mindfulness i moltes tècniques de desenvolupament de la creativitat, són molt positives per aprendre a evitar l'estrès, millorar els nostres nivells d'atenció i concentració, crear hàbits saludables i oferir solucions diferents, singulars, disruptives i vertaderament útils.

Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d'Estiu de la Xarxa Vives d'universitats, amb independència dels cursos en què s'inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC.

A persones que vulguin millorar, aprendre a desenvolupar i potenciar la creativitat per a transformar la seva vida.

A persones interessades en la creació de projectes creatius, estratègies de creativitat en projectes o en àmbits professionals i personals.

Els participants han d'aportar dosis de passió per tal de descobrir el potencial creatiu del que disposen.

En una societat on imperen valors alienadors que afavoreixen un estil de vida poc saludable, caracteritzada per un estrès permanent i on tenim poc temps per a dedicar-nos a nosaltres mateixos, aquest curs proposa una transformació personal per tal de potenciar la nostra creativitat i aconseguir tenir una vida més plena, saludable i creativa.

La creativitat és una capacitat que tothom, sense excepcions, té en el seu interior. Amb un sistema educatiu i estil de vida que eviten el vincle amb aquesta part interior és més difícil que la nostra capacitat creativa es manifesti. Tornar a mirar endins nostre ens ajuda a prendre consciència del nostre potencial i a tenir més eines que ens permetin viure millor, és a dir amb més qualitat de vida.

Aquest curs aporta eines per a desenvolupar la creativitat conceptualment, com són els mapes mentals, els processos de design thinking, i també emocionalment amb tècniques com el mindfulness, sons harmònics i activitats a la natura.

– Oferir eines que ajudin a desenvolupar la nostra creativitat, i que siguin pràctiques per tal de donar als problemes del nostre dia a dia una vertadera resposta.

– Aprendre tècniques que ens permetin viure amb més benestar, com és la gestió d'emocions, el control de l'estrès, etc.

És un curs útil per a qualsevol professional. La creativitat és desenvolupa de forma transversal en qualsevol activitat i responsabilitat, i per tant aporta valor a nivell laboral, personal i social.

Entitats col·laboradores

Mindfulkit