Curs d'especialització

Anàlisi i Intervenció de Conflictes per al Projecte Pilot de Conciliadors de L'Hospitalet de Llobregat

Codi: 204234
Tipologia: Curs d'especialització
Data d'inici: 19/11/2020
Data darrera sessió presencial: 22/12/2020
Data de finalització: 22/12/2020
3 ECTS / 24 hores de videoconferència

Dijous de 16 a 20h, del 19 de novembre al 17 de desembre, i dimarts 22 de desembre (6 sessions).

Lloc de realització: Per videoconferència a través de la plataforma Zoom.

• Adquirir coneixements teòrics i pràctics per a l’anàlisi i la intervenció de conflictes.
  • Empoderar i legitimar els agents voluntaris conciliadors de l’Hospitalet de Llobregat en la prevenció i gestió de conflictes.

A persones i entitats que, de forma voluntària, actuen com a agents conciliadors promovent la convivència i el bon veïnatge des de la prevenció, gestió i resolució de conflictes dins la ciutat de l’Hospitalet de Llobregat.

Per a poder accedir a aquesta formació cal format part del Projecte Pilot de Conciliadors de L'Hospitalet de Llobregat.

Els darrers anys els conflictes han esdevingut protagonistes als municipis i espais de la vida quotidiana, fet que ha comportat la necessitat de repensar les polítiques públiques encaminades a la gestió alternativa de conflictes.

L’any 2006 l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat va posar en marxa el Servei de Mediació Comunitària amb l’objectiu de millorar la convivència a la ciutat. Durant tot aquests temps aquest Servei ha impulsat diversos projectes i eines de prevenció i gestió de conflictes, adaptant-los a la realitat de la ciutat.

Aquesta manera de treballar ha permès apropar les diferents eines de prevenció i gestió de conflictes a la població en general, així com a les diferents entitats, grups i col·lectius que conformen la idiosincràsia de l’Hospitalet de Llobregat. Estem davant d’un projecte pilot que neix com un primer pas per construir una xarxa de conciliadors i conciliadores que col·laborin des del voluntariat amb els objectius i finalitats del Servei de Mediació Comunitària.

El Curs d’Especialització en Anàlisi i Intervenció de Conflictes per al Projecte Pilot de Conciliadors de l’Hospitalet de Llobregat té com a objectius oferir i millorar els coneixements en prevenció i gestió de conflictes adreçant-se a aquelles persones que de forma voluntària participen en la pacificació social dels espais públics i comunitaris del municipi i, d’aquesta manera, establir i incrementar el vincle entre els futurs conciliadors i els professionals del Servei de Mediació Comunitària de l’Ajuntament.

• Fomentar el vincle entre els diferents agents conciliadors de la ciutat i el Servei de Mediació de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat.
  • Assolir coneixements teòrics i pràctics per a l’anàlisi i la intervenció de conflictes.
  • Aplicar les tècniques i els procediments de resolució de conflictes i mediació.
  • Detectar quins són els conflictes que tenen lloc dins de la ciutat de l’Hospitalet de Llobregat.
  • Analitzar les causes que provoquen i els factors que predisposen els conflictes.
  • Empoderar els agents conciliadors en la prevenció i gestió de conflictes.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació
  • Ajuntament de L'Hospitalet