Creació de Videojocs i Educació

Codi: 194129
Tipologia: Curs d'especialització
Idioma: català, espanyol, documents en anglès.
Data d'inici: 05/03/2020
Data darrera sessió presencial: 17/04/2020
Data de finalització: 17/04/2020

Dijous, de 18 a 20.30 h i dissabte, de 9.30 a 14 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG-Edifici Giroemprèn i Centre Innova't Educació (Girona)

• Adquirir els coneixements necessaris per treballar de manera satisfactòria el disseny i la creació de videjocs com a eina educativa. Conèixer les eines i recursos tecnològics més representatius per realitzar experiències d'aprenentatge que s’adeqüin de manera inclusiva a les necessitats formatives dels infants tenint en compte el context currícular actual.
  • Aquest curs d'especialització forma part del Curs de Postgrau en Tecnologies Aplicades a l'Educació. Aquest pot donar opció a assolir part de la Competència Digital Docent, perfil professional docent, definit pel Departament d'Ensenyament.

A tots aquells professionals de l'àmbit educatiu (docents, pedagogs, educadors/res socials) que intervenen en infància i adolescència i que volen tenir coneixement en l'aplicació de les tecnologies en l'àmbit educatiu.

Titulats universitaris docents, pedagogs, educadors/res socials.

Aquelles persones sense titulació universitària que desitgin matricular-se hauran de demanar-ho per escrit a la Direcció del Postgrau indicant els motius que originen la sol·licitud. La petició no genera automàticament l'acceptació, que haurà de ser motivada per escrit. Aquestes persones podrien ser acceptades si reuneixen les condicions i hi ha places vacants.

NOTA: qui no disposi de títol universitari previ, tindrà dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d'assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació

Al llarg del curs es tractaran els principals aspectes relacionats amb els videojocs. Es farà una anàlisi de la utilització dels videojocs en educació al observar diverses experiències docents. S’utilitzaran diverses eines per a la creació de videojocs adequades a les diferents etapes educatives (Ed. Infantil, Ed. Primària i secundària). L'objectiu d'aquest curs és, no només mostrar l'ús dels materials i software, sinó capacitar als educadors per a la creació de projectes transversals i/o multidisciplinaris, dissenyant propostes didàctiques adaptades a diferents contextos educatius i integrades dins del marc curricular.

• Entendre els videojocs com a mitjà d'expressió artística i fer ús de la seva creació com un recurs transversal, cooperatiu, crític i inclusiu.
  • Conèixer les diverses dimensions de la compètencia digital docent i dels alumnes per incorporar-les al seu projecte currícular.
  • Dinamitzar el currículum corresponent en cada etapa mitjançant les aportacions i l’ús de les tecnologies.
  • Dissenyar, planificar i avaluar activitats i projectes, tant individualment com en col·laboració, fent ús de les tecnologies com a recurs i estratègia en els processos d’ensenyament i aprenenatge de manera transversal i durant totes les etapes educatives.
  • Conèixer i utilitzar els principals llenguatges de programació i analitzar les seves aportacions en els processos d'ensenyament-aprenentatge.

• Aquest títol de postgrau pot donar opció a assolir part de la Competència Digital Docent, perfil professional docent, definit pel Departament d'Ensenyament.
  • Responsables TIC en centres escolars
  • Mestres (infantil, primària i secundària)
  • Directors d'estudis de centres educatius
  • Professionals de l'Educació (Assessors, Orientadors, Pedagogs, Psicòlegs educatius, Psicopedagogs)