Direcció de Màrqueting i Comunicació en Allotjaments Turístics

Data darrera sessió presencial: 25/10/2018

De dilluns a dijous de 17 a 21 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG

• Aprenentatge basat en competències: l’objectiu del programa és reunir i consolidar els coneixements i les experiències que et permetin ser un excel·lent responsable de màrqueting i comunicació, en el marc de l'administració i direcció d'empreses d'allotjament turístic.
  • Metodologia pràctica: els continguts exposats a l’aula es treballen en sessions pràctiques on aprendràs a resoldre les problemàtiques reals del sector i a prendre decisions estratègiques i operatives.
  • Formació impartida per professionals del sector qualificats: aprendràs de la mà de professionals que t’ensenyaran segons la seva formació i, sobretot, la seva experiència en cadascuna de les àrees d’estudi.

• Graduats/des del Grau o Diplomatura en Turisme amb motivació per esdevenir gestors d'Allotjaments Turístic.
  • Graduats/des d'altres graus universitaris que vulguin especialitzar-se en l'àmbit del Màrqueting i la Comunicació en Allotjaments Turístics.
  • Professionals del sector amb la intenció de millorar els seus coneixements, desenvolupar noves aptituds i tenir noves experiències professionals.

• Formació universitària en Turisme i/o Direcció d'Allotjaments Turístics o similars, o bé experiència professional acreditada en aquest àmbit.

El director de màrqueting d’un allotjament turístic s’encarrega de definir i planificar les estratègies de màrqueting juntament amb la direcció general. Aquest perfil professional requereix una gran capacitat d’anàlisi del mercat i de les necessitats que cal cobrir. També ha de tenir l’habilitat de detectar noves oportunitats de negoci i posicionar la marca. En aquest curs d'especialització, que forma part del programa docent del Màster en Administració i Direcció d'Allotjaments Turístics de la Fundació UdG: Innovació i Formació, s’adquireixen les capacitats necessàries per elaborar els plans de màrqueting, promoció i comunicació d’una empresa d’allotjament turístic, posant especial èmfasi en la gestió del màrqueting digital, les xarxes socials i l'impacte i la gestió de la reputació online.

• Dissenyar una estratègia de màrqueting online buscant conversions.
  • Llegir les necessitats del mercat i els hàbits de consum.
  • Executar l’estratègia definida i monitorar-la.
  • Adquirir eines per respondre en cas de comunicació de crisi.
  • Dominar la planificació d’estratègies de promoció i màrqueting per aconseguir uns objectius comercials.
  • Conèixer les eines i processos per confeccionar una campanya de promoció turística.
  • Controlar els preus i pressupostos reals d’aquestes campanyes i la importància del ROI.
  • Conèixer la importància de la comunicació a l’empresa i els seus efectes empresarials.
  • Conèixer les eines i possibilitats per confeccionar un pla de comunicació intern i extern.
  • Tenir capacitat de resoldre conflictes i problemes empresarials amb millores de comunicació.

• Responsable de màrqueting i comunicació en allotjaments turístics.
  • Serveis de suport en l'àmbit del màrqueting i la comunicació per a allotjaments turístics.

• Costa Brava Consulting Group

Entitats col·laboradores