Disseny i Impressió 3D i Educació

Codi: 194130
Tipologia: Curs d'especialització
Idioma: català, espanyol, documents en anglès.
Data d'inici: 23/04/2020
Data darrera sessió presencial: 06/06/2020
Data de finalització: 06/06/2020

Dijous de 18.00 a 20.30 h i dissabte de 9.30 a 14.00 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG-Edifici Giroemprèn i Centre Innova't Educació (Girona)

• Adquirir els coneixements necessaris per treballar de manera satisfactòria el disseny i la impressió 3D a l'aula. Conèixer les eines i recursos tecnològics més representatius per realitzar experiències d'aprenentatge que s’adeqüin de manera inclusiva a les necessitats formatives dels infants tenint en compte el context currícular actual.
  • Aquest curs d'especialització forma part del Curs de Postgrau en Tecnologies Aplicades a l'Educació. Aquest pot donar opció a assolir part de la Competència Digital Docent, perfil professional docent, definit pel Departament d'Ensenyament.

A tots aquells professionals de l'àmbit educatiu (docents, pedagogs, educadors/res socials ) que intervenen en infància i adolescència i que volen tenir coneixement en l'aplicació de les tecnologies en l'àmbit educatiu.

Titulats universitaris docents, pedagogs, educadors/res socials.

Aquelles persones sense titulació universitària que desitgin matricular-se hauran de demanar-ho per escrit a la Direcció del Postgrau indicant els motius que originen la sol·licitud. La petició no genera automàticament l'acceptació, que haurà de ser motivada per escrit. Aquestes persones podrien ser acceptades si reuneixen les condicions i hi ha places vacants.

NOTA: qui no disposi de títol universitari previ, tindrà dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d'assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

Titulats universitaris docents, pedagogs, educadors/res socials.

Curs pensat per explorar les potencialitats de les noves tecnologies, en concret en el disseny i la impressió 3D en l'àmbit educatiu. Es dotarà a l'alumnat de coneixements per fer ús del disseny i la tecnologia 3D per tal de poder crear projectes educatius multidisciplinars des d'una filosofia maker. Treballarem amb eines lliures, tant software com hardware, adequades a les diverses etapes educatives (Ed. Infantil, Ed. Primària i secundària).

• Conèixer les diverses dimensions de la compètencia digital docent i dels alumnes per incorporar-les al seu projecte currícular.
  • Dinamitzar el currículum corresponent en cada etapa mitjançant les aportacions i l’ús de les tecnologies.
  • Dissenyar, planificar i avaluar activitats i projectes, tant individualment com en col·laboració, fent ús de les tecnologies com a recurs i estratègia en els processos d’ensenyament i aprenenatge de manera transversal i durant totes les etapes educatives.
  • Conèixer i utilitzar els principals llenguatges de programació i analitzar les seves aportacions en els processos d'ensenyament-aprenentatge.
  • Conèixer i fer ús de la tecnologia 3D com a mitjà per la resolució de problemes a través del disseny i la construcció de projectes.

• Aquest títol de postgrau pot donar opció a assolir part de la Competència Digital Docent, perfil professional docent, definit pel Departament d'Ensenyament.
  • Responsables TIC en centres escolars
  • Mestres (infantil, primària i secundària)
  • Directors d'estudis de centres educatius
  • Professionals de l'Educació (Assessors, Orientadors, Pedagogs, Psicòlegs educatius, Psicopedagogs)