Estratègies de Gestió Emocional per al Docent a l'Aula

Data d'inici: 15/03/2019
Data darrera sessió presencial: 26/04/2019
Data de finalització: 26/04/2019

Divendres 15 de març de 17 a 20 h: sessió presencial de presentació i posada en comú.

Del 15 al 29 de març: formació on line

Divendres 29 de març de 17 a 20 h: sessió presencial de seguiment de continguts i tècniques.

Del 29 de març al 26 d'abril: formació on line.

Divendres 26 d'abril de 17 a 21 h: sessió d'intercanvi d'experiències i tancament.

Lloc de realització: Seu de la Fundació UdG: Innovació i Formació al Parc Científic i Tecnològic de la UdG

• Aprendràs eines per detectar les emocions que apareixen en determinades situacions i acompanyar-ne la gestió a l'aula.
  • Guanyaràs benestar amb tu mateix i en relació amb el teu entorn: alumnes, companys, àmbit personal.
  • Adquiriràs eines d'auto control emocional per tal de respondre a cada situació, enlloc de reaccionar, a través de diferents tècniques com el mindfulness.
  • Tindràs més coneixement d'experiències concretes per aplicar al dia a dia del teu centre.

A professionals del camp educatiu.

En el nostre dia a dia, a casa, a la feina, en les nostres relacions, les emocions juguen un paper clau.  En les relacions humanes apareixen contínuament. Ens avisen, ens acompanyen i ens preparen per a l’acció, i , sovint, ens bloquegen, ens consumeixen temps o ens fan anar cap a camins que no volem.

La necessitat de potenciar la intel·ligència emocional cada vegada es fa més palesa i coneguda per tots els beneficis que comporta en la millora del benestar personal, professional i en relació amb els altres.

La intel·ligència emocional ens ajuda a entendre millor com funcionen les nostres emocions i, conseqüentment, com funcionem nosaltres mateixos, en la nostra vida, en la relació amb nosaltres, amb els altres i amb el món.

L'educació emocional ens permet augmentar el nostre coneixement respecte al mapa emocional, al funcionament de les emocions i com gestionar-les per augmentar el nostre benestar i la nostra satisfacció personal, professional i social.

Treballant tots aquests aspectes amb nosaltres mateixos afinarem les eines que ens permetran acompanyar els infants i adolescents en el seu propi desenvolupament personal i emocional.

1. Proporcionar un marc teòric de referència en relació a l’educació emocional.

2. Desenvolupar les pròpies competències emocionals:

2.1. Potenciar el coneixement de les pròpies emocions i la identificació de les emocions dels altres.

2.2. Millorar la gestió de  les pròpies emocions.

2.3. Prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives i potenciar l'habilitat per generar emocions positives.

3. Desenvolupar l'habilitat d'automotivar-se i d’adoptar una actitud positiva davant la vida.

4. Adquirir eines, estratègies i recursos per treballar l’educació emocional a l’aula.

5. Facilitar l'intercanvi d'experiències sobre gestió i educació emocional.

Fundació SER.GI