La Interpretació de Dibuixos: una Eina per a Psicòlegs i Docents

Data darrera sessió presencial: 15/06/2020
Data de finalització: 15/06/2020

Dilluns de 18 a 21h.

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG.

• Saber emprar el dibuix com a tècnica perquè les persones es trobin millor.
  • Basar-se en un enfocament positiu, tot posant l’èmfasi en els potencials i els recursos que la persona transmet a través del seu dibuix.
  • Aprendre a respondre millor a les dificultats projectades en el dibuix, tant des de  l’àmbit escolar com terapèutic.

• A psicòlegs, psicopedagogs i mestres, i estudiants que cursin alguna d’aquestes disciplines.
  • S’adreça tant a professionals sense coneixements sobre la interpretació de dibuixos, com aquells que ja disposen de certs coneixements i desitgen aprofundir en la utilització de la tècnica terapèutica i en l’adquisició de coneixements complementaris.

• Titulació universitària en Psicologia, Psicopedagogia o Magisteri o estudiants d'aquestes disciplines.
  • Professionals que treballen en l'atenció a la infància, adolescència o família.

Es tracta d’un curs en què els participants podran aprendre les bases per analitzar tot tipus de dibuixos: tant dibuixos específics (persona, arbre, casa, família, persona sota la pluja...), com qualsevol dibuix lliure que un infant, adolescent o adult pugui realitzar.
El curs posa l’èmfasi en l’enfocament positiu: permet als professionals observar, a través dels dibuixos, no solament les dificultats que té la persona, sinó també els seus punts forts, el seu potencial i les necessitats que cal tenir en compte per poder-la ajudar a sentir-se millor.
Es tracta d’un curs teoricopràctic que fomenta moltes dinàmiques perquè els participants puguin adquirir la pràctica suficient per a utilitzar posteriorment aquesta eina fàcilment en la seva pràctica professional.

• Comprendre l’interès i els beneficis d’utilitzar la interpretació de dibuixos en la nostra pràctica professional.
  • Donar les bases per a analitzar els principals dibuixos específics que podem proposar a una persona: el dibuix de la casa, de la persona, de l’arbre i de la família.
  • Proporcionar coneixements més específics per aprofundir en la tècnica d’interpretació tot permetent poder analitzar qualsevol tipus de dibuix (paisatges, formes geomètriques, dibuixos de monstres, etc.).
  • Adquirir pràctica en l’anàlisi i interpretació de dibuixos, tant amb casos presentats per la formadora basats en la seva experiència personal, com amb dibuixos de pacients que els participants al curs que ho desitgin poden proporcionar.

• Suport emocional individual amb infants, adolescents i adults.
  • Intervenció amb grups i famílies.
  • Treball emocional en escoles, hospitals i centres d’acollida.