Mediació Nocturna: Gestió de Conflictes en Zones d’Oci Nocturn

Data d'inici: 14/06/2019
Data darrera sessió presencial: 29/06/2019
Data de finalització: 29/06/2019

Divendres, 14 i 28 de maig de 16 a 20 h i dissabtes 15 i 29 de maig de 10 a 14 h

Lloc de realització: Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Edifici Giroemprèn (Girona)

• És un curs que dona accés a oportunitats laborals, ja que es fa per tal d'alimentar els diferents serveis de mediació en oci nocturn que s'estan obrint en diferents poblacions de Catalunya.
  • Els coneixements adquirits en el curs permetran als alumnes créixer personalment i  professionalment.
  • Aquest curs està dissenyat per potenciar les capacitats dels mediadors que es vulguin dedicar a la intervenció en conflictes de medi obert, i conflictes derivats de les zones d’oci nocturn.
  • El curs combina la part teòrica, amb docents de reconegut prestigi i experiència en l'àmbit de l’oci nocturn, i una part pràctica en què l’alumne genera les seves pròpies eines d’intervenció al carrer o espai públic.
  • El coneixement i les competències adquirides són molt útils i pràctics, i es poden aplicar en diferent àmbits i situacions conflictives.

• Mediadors o gestors de conflictes interessats en gestionar conflictes a l’espai públic o en zones d’oci nocturn
  • A treballadors que estiguin exposats en la seva feina a conflictes de caràcter públic.

Persones i professionals amb experiència professional, associativa o fins tot voluntària, en la prevenció, gestió i resolució de conflictes i també en mediació.

La nit ha esdevingut per a les persones, i especialment els joves, un dels moment de la jornada per divertir-se en locals —bars, pub i discoteques— que habitualment es troben en zones d’oci nocturn dels municipis.
Aquest oci nocturn es desenvolupa durant tots els mesos de l’any, sobretot els caps de setmana, i creix exponencialment a l’estiu, ja que coincideix amb el període de vacances.
A aquest fet cal sumar l’oferta turística de molts municipis catalans que veuen com es multiplica la seva població els mesos d’estiu.
És fàcil d’entendre que, si en condicions normals ja hi ha conflictes en aquests locals i carrers de les zones d’oci nocturn durant l’any, a l'estiu s’incrementin substancialment.
És en l’àmbit de la gestió dels conflictes que entenem que es pot treballar per evitar l’escalada conflictual en aquestes zones d’oci nocturn, i prevenir capítols de violència innecessaris.

• Saber quins són els conflictes que tenen lloc habitualment a les zones d’oci nocturn, les causes que els provoquen i els factors que els predisposen.
  • Dissenyar projectes i serveis de mediació nocturna.
  • Aplicar les tècniques i procediments de resolució de conflictes i mediació en aquests conflictes i contextos.
  • Elaborar estratègies i accions coordinades de treball amb la resta d’operadors encarregats de la seguretat, la convivència i l’activitat d’oci nocturn.

• Serveis de mediació en oci nocturn.
  • Serveis de mediació.
  • Serveis de prevenció i gestió de conflictes.
  • Programes de convivència i civisme.

Màster

Diagnòstic i Intervenció en Neuropsicopedagogia - Edició Barcelona

Edició: 10a Edició | Lloc: Upgrade Formació SL. Carrer Vallespir, 39 local - Barcelona (08014) | Idioma: Català |Data inici: 05/10/2019
Preu: 6.200 € (1r curs: 3.100 € + 2n curs: 3.100 €) (Veure descomptes)