Model Benenzon de Musicoteràpia i Teràpies no-Verbals

Data d'inici: 21/11/2020
Data darrera sessió presencial: 28/11/2020
Data de finalització: 28/11/2020

dissabtes, 21 i 28 de novembre de 10 a 14 i de 15 a 20 h.

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació, el curs s'ajornaria fins que es pogués realitzar. Si tot i ajornant-lo, la presencialitat no fos possible, es realitzaria online.

Lloc de realització: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona)

• Aquest curs permet ampliar el marc referencial terapèutic i les possibilitats comunicatives.
  • Aquest curs convalida el primer nivell de la formació en el model Benenzon de musicoteràpia i teràpies no verbals.

• A professionals de la salut, psicòlegs, educadors, comunicadors, sociòlegs, artistes, músics, musicòlegs i humanistes que vulguin aprofundir en l'estudi i l’aplicació d'un instrument imprescindible de comunicació com són els recursos no verbals.
  • A estudiants d’aquestes mateixes àrees.
  • A persones interessades en el món de la musicoteràpia, que vulguin obrir, a través del coneixement, nous horitzons tant professionalment com personalment, així com gaudir i ressonar amb el treball vivencial i instrumental.

El model Benenzon de musicoteràpia i teràpies no verbals és un dels cinc models de musicoteràpia reconeguts en el 9è Congrés Mundial de Musicoteràpia que va tenir lloc a Washington, EUA, el 1999. La comunitat de musicoterapeutes procedents de tot el món que s’hi van reunir van reconèixer els 5 models teòrics. Hi ha altres desenvolupaments teòrics que probablement arribin a constituir-se com a models, però des d'aquest congrés la musicoteràpia compta oficialment amb cinc models: model Benenzon,  model Nordoff-Robbins o de musicoteràpia creativa i improvisacional, model GIM (Guided Imagery and Music) o d'imatges guiades i música, model de musicoteràpia behaviorista (o conductista) i model de musicoteràpia analítica.

Aquest nivell (primer o introductori) també s'anomena «el principi del viatge cap a mi mateix», i permet fer els primers passos en l’aprenentatge del model Benenzon a través d'una vivència tant teòrica com pràctica que contribueix a experimentar els processos de percepció, comunicació i expressió.

Desenvolupar eines que permetin obrir canals de comunicació alternatius entre les persones i millorar d’aquesta manera la seva qualitat de vida. Canals necessaris en el tractament del dolor crònic, ADDH, Alzheimer, salut mental, malalties terminals, coma, autisme, trastorns sensorials, afectacions cròniques, addiccions (drogues, tabac, alcohol), resolució de conflictes en les interaccions institucionals i empresarials, adolescència, mares embarassades, gent gran i trastorns d’alimentació entre d'altres.

• Es pot aplicar, gràcies a les eines que ofereix, a tots els àmbits en què la comunicació no verbal i verbal sigui important: terapèutic, educatiu, laboral, personal i altres.
  • És, per tant, un complement important per a qualsevol entorn social de l'alumnat.
  • Les sortides professionals com a musicoterapeuta exigeixen a l’alumne completar la formació de màster o continuar la formació Benenzon.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Informació relacionada

Entrevista a TV Girona al director del Màster en Musicoteràpia, Antoni Aceves, i a la coordinadora, Cristina Romero (29/07/2019).

Presentació del Màster en Musicoteràpia Transcultural a les notícies de TV Girona (14/10/2020), minut 0:16:45.

Curs de postgrau

Musicoteràpia Intercultural

Edició: 3a Edició | Lloc: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona) | Idioma: Català |Data inici: 06/11/2021
Properament