Natura i Espiritualitat

Data darrera sessió presencial: 16/02/2020
Data de finalització: 16/02/2020
3 ECTS / 21,5 hores presencials

1 cap de setmana, en horari intensiu, matí i tarda.

Lloc de realització: Roses

• Raons personals: Desenvolupar actituds, habilitats i capacitats que ens ajudin a incorporar hàbits saludables i de consciència per gaudir d'una vida plena i amb benestar.
  • Raons professionals: Adquirir eines que ens aportin coneixements i experiències relacionades amb el turisme i el benestar per tal de crear i innovar en serveis, productes y experiències que vetllin pel benestar de les persones.
  • Contribuir a millorar el nostre entorn.

L'import del curs inclou l'allotjament a l'Hotel Vela de Roses, en règim de pensió complerta.

• A professionals que treballin dins l'àmbit turístic i que tinguin inquietuds en l'àmbit del benestar, la salut, la consciència i el desenvolupament personal, a nivell individual o com a eines per millorar el seu projecte: professionals de l'hosteleria, restauració, enologia, guies de muntanya i Natura, guies turístics, empreses turístiques, consultories, professionals del marketing turístic, técnics en turisme, estudiants de turisme, emprenedors i persones amb inquietuds dins aquest àmbit.
  • A professionals que es dediquin a l’àmbit del benestar, de la salud, l’espiritual, terapèutic, creixement personal, etc. i que vulguin obrir el seu camp professional cap a nous sectors.

La Natura és un espai que cada vegada té més adeptes i que més demanda té pel que fa a les activitats d'oci. En una societat on cada vegada més els seus integrants ha de passar més temps tancats en espais petits i molt depenent de pantalles i aplicacions tecnològiques, la Natura ens aporta molts recursos i valors saludables, de consciència i de benestar, molt útils per millorar la nostra qualitat de vida. Tant és així, que el món de l'empresa la va integrant cada vegada més en les seves formacions, teambuilding... l'àmbit turístic el contempla com a recurs des d'on crear experiències, és una font inesgotables d'activitats d'oci i benestar, etc.La societat en la que estem té cada dia que passa més inquietud pels afers que tenen a veure amb la nostra qualitat de vida, el benestar i el que sentim més enllà dels nostres sentits més bàsics. Hi ha una recerca cada vegada major dins l’àmbit emocional i espiritual.
El fet que en pocs anys, pràctiques com el ioga o la meditació hagin passat de ser desconegudes i exòtiques, a què es programin en hotels, retirs internacionals cada més nombrosos i siguin pràctiques habituals en empreses, així com hi hagi una proliferació de centres especialitzats, fa molt evident aquesta necessitat. Si a més, hi afegim que les publicacions d’aquesta temàtica, tant pel que fa els llibres com les revistes, sense mencionar els espais virtual, espais radiofònics i televisius, han crescut en una proporció elevada, no podem obviar que l’interès pels temes saludables i espirituals, és una realitat molt punyent en la nostra societat.
La Natura, lligada a l’àmbit del benestar i l’espiritualitat també és un camp que està experimentant molt d’interès i demanda. El Mindfulness a la Natura, els Banys de Bosc, les excursions amb consciència i la contemplació en Silenci dels paisatges, són de fet, pràctiques que han sigut transversals a totes les corrents espirituals des dels inicis de la nostra civilització; i que ara tenen un pes molt important de cares al nostre benestar.
I en el món del turisme, tampoc n’és una excepció. Els viatges a destinacions amb ofertes de benestar i salut, llocs sagrats i a fer pràctiques espirituals ha augmentat en un tant per cent molt elevat aquests últims anys, i s'espera que ho continui fent, degut a l'estil de vida actual, amb pocs hàbits saludables i ambients molt estressants.
El fet que el turisme sigui l’àmbit en el qual la gran majoria de les persones hi posa la confiança per gestionar el seu temps d’oci i de descans, vol dir que aquestes persones confien que al llarg de l’experiència hi trobaran professionals que s’encarregaran, vetallaran i gestionaran els serveis que han contractat. Algú que vol passar les seves vacances tenint cura del seu cos i de la seva ment, vol professionals que ho entenguin i que transmetin aquest benestar en tot el que fan. Això vol dir gestionar emocions, saber escoltar i una actitud positiva. Professionals que gaudeixen de la seva feina i s’hi senten bé equival a un gran servei. I dins l’àmbit del benestar, això és cabdal.
És doncs, degut al fet que cada dia hi ha més evidències d’aquestes necessitats, i també cada cop hi ha més persones que en mostren interès, que plantejar-se una formació específica dins aquest sector és obrir una nova forma de professionalitzar i especialitzar aquesta tendència que va a l’alça.

• Oferir eines per a la creació d'activitats d'oci de benestar i consciència a la Natura.
  • Ampliar el coneixement sobre la relació de la Natura i l'Espiritualitat.
  • Oferir eines d’especialització als professionals del turisme dins l’àmbit del benestar, el creixement personal i la consciència. Tant a nivell professional com a nivell individual.
  • Professionalitzar un nínxol específic sobre turisme i espiritualitat.
  • Obrir noves oportunitats a professionals de l’àmbit terapèutic, de creixement personal, de benestar i de la salut, dins l’àmbit turístic.

Qualsevol àmbit turístic que vulgui emprar les eines que aporta l'àmbit del benestar i la consciència. Empreses de creació d'experiències. Guies de turisme a la Natura. Eines per emprendre projectes de consciència a la Natura.

Entitats col·laboradores

• Cerdanya Wellness EcoResort

Informació relacionada

Notícia publicada per La Vanguardia de l'acte de presentació de la primera edició del Curs de Postgrau en Turisme i Espiritualitat a Roses.

Curs de postgrau

Turisme i Espiritualitat: Eines d'Innovació en Benestar i Consciència

Edició: 1a Edició | Lloc: Roses | Idioma: Català |Data inici: 18/10/2019
Preu: 1.990 €