Neurobiologia i Psicologia de la Música. Investigació en Musicoteràpia

Data darrera sessió presencial: 24/10/2020
Data de finalització: 24/10/2020

Dissabte, de 10 a 14 h i de 15 a 20 h

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació,  en el curs es podrien fer algunes de les matèries per videoconferència (via Zoom) i/o alterar dates d'alguns dels temes dins del mateix calendari establert.

Lloc de realització: Balneari Vichy Catalán. Avinguda Dr. Furest, 32 de Caldes de Malavella (Girona)

• És una eina per posar-se al dia en coneixements i vivències que ampliïn marcs referencials i ajudin a l'exercici d'aquesta professió vocacional.
  • Ofereix elements que ajuden a sentir, ressonar, conèixer i empatitzar amb altres persones amb qui establim vincles en el procés musicoterapèutic.

A persones interessades:

• en el món de la musicoteràpia i els nous horitzons que el seu coneixement pot obrir tant a nivell professional com personal.­
  • en conèixer i viure diferents models i en enfocaments de la musicoteràpia; i com aquests s'apliquen en diferents àmbits educatius, clínics i sociocomunitaris.
  • en gaudir i ressonar amb el treball vivencial i instrumental

El Curs d'Especialització cerca, també, ser una actualització, posada al dia, i ampliació de coneixements i vivències de:

• Professionals musicoterapeutes.
  • Persones amb titulacions de màster i postgrau en musicoteràpia.
  • Estudiants de musicoteràpia (d'altres centres o universitats).

Titulació universitària vinculada a Ciències de la salut, Psicologia, Ciències de l'Educació, Musicologia, Humanitats, Pedagogia, Ciències Socials, Arts escèniques, Belles Arts, Superiors de Música. Qualsevol altra titulació universitària també és vàlida.

Hi ha la possibilitat que hi hagi persones sense titulació que per qüestions professionals o personals vulguin accedir a aquests estudis. En aquest cas, poden obtenir un certificat d'assistència, però no la titulació.

Aquest curs d'especialització s'adreça a professionals musicoterapeutes, a persones amb titulacions de màster i postgrau en musicoteràpia, i a estudiants de musicoteràpia (d'altres centres o universitats).

Neurobiologia:

• Adquirir un coneixement bàsic de l'estructura i les funcions del sistema nerviós i, en particular, de l'encèfal. Aprendre quines són les diferents àrees, vies i circuits que el cervell utilitza per a processar el so i la música. Conèixer les diferències entre els cervells dels músics i dels no músics. Identificar les estructures cerebrals que intervenen en la gestió de les emocions així com les afectades per determinades malalties neurodegeneratives com, per exemple, el Parkinson en què el ritme musical té una gran influència i un impacte positiu.

Psicologia de la música:

• Comprendre per què el so i la música es poden utilitzar com a eines terapèutiques i quins són els seus fonaments científics. Conèixer i interpretar els paràmetres físics del so. Identificar els diferents diagrames, temporals i freqüencials, representatius del so i de la música.
  • La música i el so com a eines terapèutiques. La musicoteràpia, la sonoteràpia i la vibroacústica: diferències i similituds. El mecanisme de percepció auditiva. Paràmetres bàsics del so: freqüència, període, intensitat, timbre, parcials, harmònics... Representacions temporals i freqüencials. Aplicacions i investigacions.

Investigació en Musicoteràpia:

• Oferir competències bàsiques per a la investigació en musicoteràpia.

Les pròpies de la musicoteràpia. Pot incrementar el ventall d'usuaris als quals es dirigeix el musicoterapeuta.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Informació relacionada

Entrevista de TvGirona a l'Antoni Aceves i la Cristina Romero, director i coordinadora del Màster, per a la presentació del programa de formació.

Curs de postgrau

Creativitat i Felicitat a l'Escola

Edició: 1a Edició | Lloc: Casa Santa Elena, Solius (Sta. Cristina d'Aro - Girona) | Idioma: Català |Data inici: 27/02/2021
Preu: 1.350 € (Veure descomptes)