Projectes Turístics i Experiències de Benestar i Transformació

Data darrera sessió presencial: 15/11/2020
Data de finalització: 15/11/2020
3 ECTS / 21,5 hores presencials

divendres, de 16 a 20 h i dissabte, de 8 a 14 h i de 16 a 20 h i diumenge, de 8 a 14 h i de 15.30 a 17 h.

Nota: En el cas que no es pogués efectuar la docència presencial prevista, degut a motius aliens a la Fundació, el curs s'hauria de posposar fins que es pogués fer presencialment.

Lloc de realització: Roses

• Raons personals: Desenvolupar actituds, habilitats i capacitats que ens ajudin a incorporar hàbits saludables i de consciència per gaudir d'una vida plena i amb benestar.
  • Raons professionals: Adquirir eines que ens aportin coneixements i experiències relacionades amb el turisme i el benestar per tal de crear i innovar en serveis, productes i experiències que vetllin pel benestar de les persones.
  • Contribuir a millorar el nostre entorn i fer un món més bonic.

• A professionals del turisme que tinguin inquietuds en aquest àmbit o hi vegin una oportunitat de negoci.
  • A professionals que es dediquin a l’àmbit espiritual, terapèutic, del benestar, de la salut i del creixement personal, etc. i que vulguin ampliar el seu camp de negoci.
  • Persones amb inquietuds relacionades amb el camp d'estudi d'aquest postgrau.

Les experiències són una font de riquesa, i, en l'àmbit turístic, estan cada vegada més sol·licitades. En l’elecció d’una destinació tenen cada cop més pes les experiències que ofereix, per tant, el fet de disposar-ne d’una bona oferta és un bon reclam que aporta qualitat i singularitat.

Saber crear experiències que ajudin les persones a millorar la seva vida, a la vegada que s'ho passen bé, és un valor i un actiu molt important dins els projectes turístics.

A la nostra societat, hi ha cada cop més inquietud per la qualitat de vida, el benestar i tot allò que sentim més enllà dels nostres sentits més bàsics; s’hi produeix una recerca cada vegada més gran en l’àmbit emocional i espiritual.

El fet que, en pocs anys, pràctiques com el ioga o la meditació hagin passat de ser desconegudes i exòtiques a programar-se en hotels, retirs internacionals i empreses, així com que hi hagi una proliferació de centres especialitzats, fa molt evident aquesta necessitat. Si, a més a més, hi afegim que les publicacions d’aquesta temàtica, tant llibres com revistes, sense oblidar els espais virtuals, radiofònics i televisius, han crescut en una proporció elevada, no podem obviar que l’interès pels temes saludables i espirituals és una realitat molt punyent en la nostra societat.

La natura, lligada a l’àmbit del benestar i l’espiritualitat, també és un camp que està experimentant molt d’interès i demanda.

El mindfulness a la natura, els banys de bosc, les excursions amb consciència i la contemplació en silenci dels paisatges són, de fet, pràctiques transversals a tots els corrents espirituals des dels inicis de la nostra civilització, i ara tenen un pes molt important en el nostre benestar.

El món del turisme tampoc n’és una excepció. Els viatges a destinacions amb ofertes de benestar i salut, llocs sagrats i pràctiques espirituals han augmentat en un tant per cent molt elevat aquests últims anys, i s’espera que ho continuïn fent a causa de l’estil de vida actual, amb pocs hàbits saludables i ambients molt estressants.

El fet que la gran majoria de les persones confiï en el turisme per gestionar el seu temps d’oci i de descans vol dir que esperen trobar, al llarg de l’experiència, professionals que s’encarregaran, vetllaran i gestionaran els serveis que han contractat. Algú que vol passar les seves vacances tenint cura del seu cos i de la seva ment, vol professionals que ho entenguin i que transmetin aquest benestar a tot allò que fan. Això vol dir gestionar emocions, saber escoltar i tenir una actitud positiva. Professionals que gaudeixen de la feina i s’hi senten bé són sinònim d’un bon servei. I, en l’àmbit del benestar, això és cabdal.

Davant el fet que cada dia hi ha més evidències d’aquestes necessitats i també més persones que mostren el seu interès, plantejar-se una formació específica dins d’aquest sector és obrir una nova manera de professionalitzar i especialitzar aquesta tendència a l’alça.

• Aprendre a dissenyar i crear experiències de benestar i transformació personal.
  • Oferir eines d’especialització als professionals del turisme dins l’àmbit del benestar, el creixement personal i la consciència, tant professionalment com personalment.
  • Professionalitzar una veta de mercat sobre turisme i espiritualitat.
  • Obrir noves oportunitats a professionals de l’àmbit terapèutic, de creixement personal, de benestar i de la salut, dins l’àmbit turístic.

Qualsevol àmbit turístic que vulgui emprar les eines que aporta l'àmbit del benestar i la consciència.

• Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació

Entitats col·laboradores

• Cerdanya Wellness EcoResort
  • Ajuntament de Roses